Ràdio Tàrrega en directe
Els Mossos d’Esquadra denuncien un home per un delicte d’incendi per imprudència greu
El foc es va produir el passat 21 de març i va cremar unes 42 hectàrees als termes municipals de Senan, l’Espluga de Francolí i Fulleda

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Valls van denunciar penalment un home de 69 anys i veí de l’Espluga de Francolí, com a presumpte autor d’un delicte d’incendi per imprudència greu.
 
La investigació es va iniciar arran de l’incendi forestal del passat 21 de març i que va cremar 42 hectàrees de terreny, gairebé la seva totalitat de zona forestal i un hectàrea de terreny agrari. L’incendi va suposar l’activació de nombroses dotacions dels  Bombers de la Generalitat per extingir-lo.
 
Un cop es va poder apagar, agents rurals i mossos van obrir investigació per esclarir l’origen de les flames. Mitjançant la investigació tècnica del Cos d’Agents Rurals i també d’altres gestions d’investigació policial, es va poder determinar que el foc havia començat en una finca agrícola situada a l’Espluga de Francolí.
 
Les indagacions posteriors van comprovar que el responsable de la finca hauria fet una crema de restes vegetals sense autorització i que aquesta crema es va descontrolar i va afectar la massa forestal propera a la finca.
 
El foc va afectar massa forestal de tres municipis diferents: Senan i l’Espluga de Francolí a la Conca de Barberà, i Fulleda a les Garrigues. Les dotacions de Bombers de la Generalitat van treballar durant dies fins que el foc es va donar completament per extingit aquest passat 4 d’abril
 
Un cop identificat el presumpte autor per imprudència de l’incendi, els investigadors van citar-lo per declarar a comissaria i van lliurar l’atestat policial al jutjat coneixedor del cas.


 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes