ENTREVISTA FLAVIÀ BOLEDA -   "La dislexia és tenir la fantasia de poder escriure o llegir paraules desordenades, paraules que els altres no veuen.”
"La dislexia, una habilitat que influeix de forma directa en l’aprenentatge o, dit en altres paraules, és tenir la fantasia de poder escriure o llegir paraules desordenades, paraules que els altres no veuen.” Així defineix la seva dislexia Flavià Boleda, un jove de Verdú de 21 anys creador de la marca Ohla"

"Alt, rosset, divertit, carinyós, tossut, aventurer, esportista, dislèxic, xerraire, dolç, imperfecte, creatiu [...] " 

 
Aquests son alguns dels adjectius que utilitzava la mare del Flavià Boleda, jove verduní de 21 anys per definir-lo en un regal d'aniversari. Un seguit de trets que revelen la personalitat de Flavià Boleda, i que ell mateix ha plasmat en l'storytelling del seu projecte de responsabilitat social corporativa"Ohla". Es tracta d'una peça de nou minuts. d'imatge i so, en la qual el jove narra la seva pròpia experiència durant tots aquests anys, i en el moment en que li van diagnosticar dislexia. Segons ha explicat Boleda als micròfons de Ràdio Tàrrega "El projecte va néixer com un treball acadèmic de final de grau per crear la imatge personal. En aquesta marca demostrava les meves habilitats i les meves aptituds. Hola es una paraula que tothom coneix, a la que estem molt acostumats i utilitzem diariament però potser un dislèxic barrejaria les lletres. Un nom que enganxa i que tothom recorda. Així és com neix OHLA" 

La pàgina web ohlahola.com inclou a més un video que Boleda va realitzar amb la col·laboració dels seus amics per demostrar a través de 300 hola que cada un, és únic i especial "Vaig crear un model corporatiu però em vaig adonar que no estava seguint el meu estil. Vaig crear una marca que no té una tipografia estipulada, perquè vull que la marca OHLA se la fasi tothom seva. De tipografia, no n'hi ha, ja que al món no hi ha dues persones iguals. De color, tampoc, depén de l'estat d'ànim de cadascú poden veure un HOLA d'un color o d'un altre, cada un d'ells, únic amb l'idioma que és vulgui, i sense normes."

Boleda ha reconegut que no s'esperava inicialment la forma que ha agafat finalment el projecte "Ha sigut un cúmul de coincidències. Quan vaig crear l'storytelling, vaig redactar un text amb moltes faltes d'ortografia i li vaig enviar a la professora de l'Institut Alfons Costafreda Montse Minguell. Li va agradar molt i em va demanar utilitzar el projecte amb fins pedagògics per ajudar al col·lectiu de joves que pateixen dislexia i també als seus pares i familiars". A partir d'aquest moment, Boleda es va posar en contacte amb el doctor Josep Lluis Cruz, qui encapçala una associació per dislèxics a Lleida, per contribuir amb Ohla a mode de microponència.

El projecte, que ja ha traspassat la vessant acadèmica amb nombrosos reconeixements, pretén normalitzar el transtorn de la dislexia i servir com a aparador per tots aquells joves que s'hi puguin veure reflexats, també per les entitats, els hospitals i els centres. A la vegada fa un gir al concepte que és té sobre aquest transtorn, i té la voluntat de crear una xarxa d'experiències en primera persona amb totes aquelles persones que vulguin parlar-ne de forma lliure i oberta.
 
ESCOLTA AQUÍ L'ENTREVISTA AL CREADOR DE "OHLA" FLAVIÀ BOLEDA
 
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Configuració