Ràdio Tàrrega en directe
ENTREVISTA Troben les restes d’una antiga torre del segle XIV que formava part de la muralla de Tàrrega
Unes obres de manteniment del ferm a la cruïlla dels carrers d'Agoders i Torras i Bages posen al descobert els vestigis, que l'equip d'arqueologia del Museu Tàrrega Urgell s'encarrega de documentar · El tram de vial afectat pels treballs es troba temporalment tancat al trànsit rodat

L'equip d'arqueologia del Museu Tàrrega Urgell documenta des d'ahir dimecres 30 de juny la troballa que ha efectuat la Brigada Municipal en iniciar unes obres de manteniment del ferm a la cruïlla situada entre els carrers d'Agoders i Torras i Bages. Es tracta de les restes d'una torre que formava part d'una portalada d'accés a l'antiga vila, l'anomenat Portal d'Aguaders, datada al segle XIV. Per tant, els vestigis que ara s'han posat al descobert corresponen a les muralles medievals de Tàrrega, construïdes en el marc de la Guerra dels Dos Peres entre els anys 1366 i 1370. L'estructura fortificada tenia 9 portalades que permetien accedir a l'interior de la població.

El director tècnic del Museu Tàrrega Urgell, Oriol Saula, ha explicat en una entrevista a l'emissora municipal Ràdio Tàrrega tots els detalls sobre aquest nou jaciment arqueològic. La campanya d'excavació i documentació arqueològica es perllongarà durant una setmana, període durant el qual el Carrer de Torras i Bages romandrà tancat al trànsit (excepte veïns). Es dona la circumstància que fa uns anys també es localitzà un tram de la muralla medieval als baixos d'un immoble privat situat al Carrer del Carme, prop de la recent troballa. Aquestes restes són visitables a l'igual que altres segments de la fortificació preservats al nucli antic.

El director tècnic dels arqueòlegs del Museu Tàrrega Urgell, Oriol Saula ens ha explicat en aquesta entrevista tots els detalls de la troballa.
 
ENTREVISTA A ORIOL SAULA: 
 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes