Ràdio Tàrrega en directe

Actualitat

Estabilitzat l'incendi de Ciutadilla, que ha afectat més de 200 hectàrees
Ahir al vespre s'aixecava el confinament de Ciutadilla i de Nalec

Els Bombers de la Generalitat donaven per estabilitzat cap a les vuit del vespre d'ahir l'incendi de Ciutadilla (Urgell), que segons les últimes dades dels Agents Rurals ha afectat una superfície d'unes 209 hectàrees, de les quals unes 65 són forestals, 143 agrícoles i 0,22 de sòl urbà. En una atenció a mitjans des del centre de comandament, el cos de Bombers ja s'havia mostrat optimista sobre l'evolució del foc i apuntava que podria quedar controlat aquest dimecres a la nit. També s'aixecava el confinament dels municipis de Ciutadilla i Nalec. La principal hipòtesi de la causa del foc és una guspira provada per una màquina recol·lectora.

L'incendi es declarava cap a tres quarts d'una del migdia d'ahir i, segons explicava el cap d'Intervenció dels Bombers de la Generalitat, Ricard Expósito, en un primer moment l'havien donat per estabilitzat amb una afectació de sis hectàrees, però una guspira va saltar cap a una zona boscosa i va tornar a estendre el foc ràpidament, empès per la marinada. Això va provocar que es propaguessin amb intensitat molts focus secundaris.

Expósito ha explicat que no hi ha hagut cap afectació personal i tampoc en cap habitatge, tot i que ha apuntat que el foc podria haver afectat alguna casa de pedra seca d'alguna explotació agrícola.

Cap a les vuit del vespre s'aixecava el confinament de les poblacions de Nalec i Ciutadilla, decretat cap al migdia. En algun moment també s'havia demanat el confinament de Verdú, que posteriorment es va aixecar.

Pel que fa a la causa, el cap dels Agents Rurals de l'àrea regional de Lleida, Llorenç Ricou, ha explicat que la principal hipòtesi és una guspira que ha saltat d'una màquina recol·lectora. Ricou ha remarcat que l'activitat estava permesa fins a les dues del migdia, ja que en aquella zona estava activat el pla Alfa al nivell 3.

Expósito destacava la col·laboració de molts pagesos que van oferir els seus tractors per llaurar camps per evitar la propagació del foc.

Les dotacions dels Bombers desplaçades a la zona, han estat treballant tota la nit remullant la zona afectada per l'incendi.



 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes