Ràdio Tàrrega en directe

Actualitat

Èxit de la rebuda de la Flama del Canigó a Tàrrega, acte destacat de la festa de Sant Joan
  • La Regidoria de Cultura i Agrat organitzen la programació, on no falten les Falles de Secà i la revetlla amb música en viu
  • Reforç de patrulles de la Policia Local i missatges de responsabilitat en l’ús de petards i pirotècnia


Tàrrega ha rebut aquest dimarts la Flama del Canigó, símbol d’unió dels Països Catalans, a la plaça del Carme. La convocatòria s’ha saldat amb èxit i nombroses persones han renovat aquesta tradició que marca la festa de Sant Joan. Es tracta d’una de les cites destacades del calendari local que organitzen conjuntament la Regidoria de Cultura i l’Associació Agrat.

El foc ha arribat a la capital de l’Urgell des del Pirineu portada pel Club Alba, el Centre Excursionista CIM i la Penya Pedal de Bellpuig. Tot seguit, el regidor de Cultura, Miquel Nadal, ha encès el peveter al peu del Monument als Països Catalans. Nadal ha pronunciat el Manifest, que Òmnium Cultural ha encarregat enguany a Ramon Torra, activista de Tradicat. El Manifest evoca que justament fa 60 anys que la Flama del Canigó va travessar per primera vegada el Coll d’Ares des de la Catalunya Nord. “Aquell impuls, nascut amb convicció i esperança, ha perdurat fins avui com una expressió viva de la nostra llengua, de la nostra cultura i de la nostra identitat”, escriu Ramon Torra.

L’acte ha comptat també amb sardanes interpretades per la Cobla Tàrrega i l’exhibició de la secció infantil de Diables de BAT, entitat que commemora el seu 40è aniversari. Prèviament, s’ha desenvolupat un taller per construir les Falles de Secà, que aquesta darrera nit han protagonitzat la baixada de teies des del barri del Castell fins a Can Colapi. En aquest indret s'ha encés la gran foguera i s'ha celebrat un sopar popular. La benvinguda al Solstici d’Estiu ha continuat amb la revetlla amenitzada pels grups Magari Ball Folk, Utopia, La Porca Ventura i Tropical Mystic.

Miquel Nadal ha fet una crida a celebrar Sant Joan amb prudència i civisme donat el risc d’incendi a causa de les altes temperatures dels últims dies. En aquest sentit, l’Ajuntament de Tàrrega ha reforçat el servei de vigilància de la Policia Local. 

Al mateix temps, el consistori ha publicat missatges a les xarxes socials fent una crida a la prudència i responsabilitat en l’ús de petards i altres articles pirotècnics davant el risc d’incendi, ja que amb les altes temperatures registrades, qualsevol guspira pot originar un foc. També ha recordat que la foguera habilitada a Can Colapi és un espai segur i vigilat per tirar petards.


 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Política de Galetes