Medi Ambient
La Regidoria de Promoció Econòmica es mostra satisfeta per la bona resposta del públic familiar i juvenil
La 22a Fira del Medi Ambient de Tàrrega tanca avui les portes després d’un cap de setmana exercint el seu objectiu de “remoure consciències” i de mantenir una bona afluència de visitants i molta participació. La majoria de tallers, xerrades i espais d’activitats han atret l’interès del públic, que ha omplert el Pavelló del Club Natació i els seus voltants, sobretot dissabte i diumenge a la tarda. En un moment de debat sobre el canvi climàtic i la necessitat de reduir els residus que generem, Tàrrega ha fet pedagogia dels valors ecològics per generar entre la ciutadania nous hàbits quotidians que ajudin a un futur més sostenible. Així ho ha recordat la regidoria de Promoció Econòmica, Núria Robert, que ha fet un balanç molt positiu de la convocatòria, la qual ha aconseguit atraure grans i petits. “Estem molt gratament sorpresos de la gran quantitat de famílies i de grups de joves i adolescents que han visitat la fira. Per tant, hem aconseguit fer arribar el missatge a les persones que hauran de tenir cura del planeta en un futur”, ha manifestat Robert.
L’edil també ha posat l’accent en la presència d’empreses, productors i entitats del territori. “La desfilada de roba organitzada per Cartaes amb la col·laboració dels estudiants del Col·legi Sant Josep, que va ser tot un èxit tant de públic com de bona organització, és un exemple de com la col·laboració entre empreses i institucions pot donar lloc a experiències tan maques com les que hem viscut durant el certamen”, ha apuntat Núria Robert. Així, més d’una cinquantena d’expositors han acostat al públic les últimes novetats en alimentació ecològica i de proximitat, reaprofitament i recuperació de materials, energies renovables, salut i benestar, plantes aromàtiques o vehicles híbrids i elèctrics. Com a exemple, aquest diumenge s’hi han presentat una cervesa elaborada amb ordi dels camps on fa niu l’esparver cendrós, un nou cava fet amb poma de Lleida o un gelat amb gust de lavanda.
En paral·lel, les entitats han mostrat diverses iniciatives de comerç just i de preservació de la biodiversitat. Així, Leader Ponent i el grup ecologista GEMA han incidit en la importància que tenen les construccions de pedra seca per a la fauna del nostre territori; Cartaes, amb la col·laboració de la Cooperativa Toquem la Fibra, ha demostrat que la roba pot tenir una segona vida gràcies a la desfilada que va omplir les piscines d’estiu dissabte al vespre. Una altra de les activitats que més expectació ha generat ha estat la conferència sobre el canvi climàtic que van oferir el meteoròleg Francesc Mauri i l’investigador de l’IRTA Joan Girona, que van dibuixar un panorama poc optimista si no prenem mesures per frenar-lo.
No han faltat a la programació tallers i xerrades pedagògiques per a totes les edats com l’espai de joc l’Animalada de la companyia Katakrak, una mostra de molins tradicionals per fer farina de blat de moro, la Cúpula Gustum (que difon els productes alimentaris de proximitat) o les propostes dels artistes Juan Cabrera i Jordi Marcos. Tot plegat ha vertebrat l’esperit pedagògic de la fira, o sigui, sensibilitzar la ciutadania sobre la necessitat de modificar hàbits per lluitar contra el canvi climàtic.
La 22a Fira del Medi Ambient de Tàrrega tanca avui les portes després d’un cap de setmana exercint el seu objectiu de “remoure consciències” i de mantenir una bona afluència de visitants i molta participació. La majoria de tallers, xerrades i espais d’activitats han atret l’interès del públic, que ha omplert el Pavelló del Club Natació i els seus voltants, sobretot dissabte i diumenge a la tarda. En un moment de debat sobre el canvi climàtic i la necessitat de reduir els residus que generem, Tàrrega ha fet pedagogia dels valors ecològics per generar entre la ciutadania nous hàbits quotidians que ajudin a un futur més sostenible. Així ho ha recordat la regidoria de Promoció Econòmica, Núria Robert, que ha fet un balanç molt positiu de la convocatòria, la qual ha aconseguit atraure grans i petits. “Estem molt gratament sorpresos de la gran quantitat de famílies i de grups de joves i adolescents que han visitat la fira. Per tant, hem aconseguit fer arribar el missatge a les persones que hauran de tenir cura del planeta en un futur”, ha manifestat Robert.
L’edil també ha posat l’accent en la presència d’empreses, productors i entitats del territori. “La desfilada de roba organitzada per Cartaes amb la col·laboració dels estudiants del Col·legi Sant Josep, que va ser tot un èxit tant de públic com de bona organització, és un exemple de com la col·laboració entre empreses i institucions pot donar lloc a experiències tan maques com les que hem viscut durant el certamen”, ha apuntat Núria Robert. Així, més d’una cinquantena d’expositors han acostat al públic les últimes novetats en alimentació ecològica i de proximitat, reaprofitament i recuperació de materials, energies renovables, salut i benestar, plantes aromàtiques o vehicles híbrids i elèctrics. Com a exemple, aquest diumenge s’hi han presentat una cervesa elaborada amb ordi dels camps on fa niu l’esparver cendrós, un nou cava fet amb poma de Lleida o un gelat amb gust de lavanda.
En paral·lel, les entitats han mostrat diverses iniciatives de comerç just i de preservació de la biodiversitat. Així, Leader Ponent i el grup ecologista GEMA han incidit en la importància que tenen les construccions de pedra seca per a la fauna del nostre territori; Cartaes, amb la col·laboració de la Cooperativa Toquem la Fibra, ha demostrat que la roba pot tenir una segona vida gràcies a la desfilada que va omplir les piscines d’estiu dissabte al vespre. Una altra de les activitats que més expectació ha generat ha estat la conferència sobre el canvi climàtic que van oferir el meteoròleg Francesc Mauri i l’investigador de l’IRTA Joan Girona, que van dibuixar un panorama poc optimista si no prenem mesures per frenar-lo.
No han faltat a la programació tallers i xerrades pedagògiques per a totes les edats com l’espai de joc l’Animalada de la companyia Katakrak, una mostra de molins tradicionals per fer farina de blat de moro, la Cúpula Gustum (que difon els productes alimentaris de proximitat) o les propostes dels artistes Juan Cabrera i Jordi Marcos. Tot plegat ha vertebrat l’esperit pedagògic de la fira, o sigui, sensibilitzar la ciutadania sobre la necessitat de modificar hàbits per lluitar contra el canvi climàtic.