Es vol dinamitzar la reobertura dels establiments i transmetre un missatge de confiança de cara al futur · Acció amb suport de l’Ajuntament de Tàrrega que coincideix amb l’entrada en vigor de la fase 1 de desescalada
Coincidint amb l’entrada en vigor de la fase 1 de desescalada, Foment Tàrrega ha endegat avui dilluns una nova campanya de dinamització del teixit comercial del municipi. Es tracta d’una acció que vol contribuir a reactivar l’activitat del comerç de proximitat després de dos mesos de paralització econòmica a causa del decret d’estat d’alarma. L’eix de la campanya vol animar la ciutadania a donar suport al establiments minoristes, de serveis i de restauració ara que reobren de mica en mica al públic. A la vegada es vol transmetre un missatge d’optimisme i esperança tot i els efectes de la crisi sanitària. Per això, la campanya du per nom “Sembrem confiança”. “Volem que la gent torni a activar-se i torni a comprar al petit comerç”, ha assenyalat Begonya Galceran, portaveu de Foment Tàrrega, afegint que “els establiments complirem amb totes les mesures de seguretat i, per tant, els clients poden dipositar-nos tota la seva confiança”.
Amb el suport de la Regidoria de Promoció Econòmica, Foment Tàrrega distribuirà des d’avui als establiments associats més de 7.000 sobres que contindran llavors (fins a quatre varietats en diferents sobres) cedides desinteressadament per l’empresa del territori Semillas Fitó. Serà un obsequi per als primers clients que tornin a realitzar les seves compres amb l’ànim que plantin a casa les llavors simbolitzant una societat que torna a néixer. Alhora es vol traslladar la idea que el petit comerç de proximitat s’ha de cuidar com un dels valors de ciutat, tal i com ha quedat palès després de contemplar la buidor resultant de tenir les botigues tancades durant tant de temps. “A l’igual que la gent plantarà la llavor per donar-li vida, fem una crida perquè també doni vida al comerç i, per extensió, a Tàrrega”, ha explicat Marta Sans, representant de Foment Tàrrega.
La presentació de la iniciativa ha comptat també amb la participació de la regidora de Promoció Econòmica, Núria Robert, i l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú, la qual ha asseverat que “el comerç necessita més que mai el compromís de tots plegats, un concepte que es transmet a través d’un missatge optimista i positiu”. Cal destacar que a partir d’avui els comerços minoristes i locals de menys de 400 metres quadrats de superfície poden obrir les portes sense cita prèvia i amb un terç de l’aforament, garantint la distancia de seguretat de dos metres entre els clients. També es dona llum verda a la reobertura de terrasses de bars i restaurants limitades a un 50% d’ocupació si bé l’Ajuntament de Tàrrega autoritza l’ampliació de l’espai concedit sempre que les taules estiguin a dos metres unes de les altres.
La campanya també es basa en els lemes d’una acció que Foment Tàrrega llançà a les xarxes durant els primers dies de confinament, alertant del daltabaix econòmic i social que suposava l’obligatorietat de tancar els comerços (#jocomproaTàrrega, #jotreballoaTàrrega i #joviscaTàrrega). D’ençà l’esclat de la pandèmia, Foment Tàrrega, entitat que engloba més de 150 establiments de comerç i serveis de la ciutat, i l'Ajuntament de Tàrrega han mantingut reunions telemàtiques per posar en comú estratègies de reactivació econòmica. De forma conjunta es vol fer visible la necessitat de mantenir el teixit comercial tradicional i de proximitat, la restauració, l'oci i la cultura. En aquest sentit, la Regidoria de Promoció Econòmica també treballa en una altra campanya de dinamització empresarial i comercial que veurà la llum els propers dies.
Fotografia: Begonya Galceran, Marta Sans i Marc Roselló, portaveus de Foment Tàrrega, amb l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú i la regidora de Promoció Econòmica, Núria Robert, a l’acte de presentació de la nova campanya
Coincidint amb l’entrada en vigor de la fase 1 de desescalada, Foment Tàrrega ha endegat avui dilluns una nova campanya de dinamització del teixit comercial del municipi. Es tracta d’una acció que vol contribuir a reactivar l’activitat del comerç de proximitat després de dos mesos de paralització econòmica a causa del decret d’estat d’alarma. L’eix de la campanya vol animar la ciutadania a donar suport al establiments minoristes, de serveis i de restauració ara que reobren de mica en mica al públic. A la vegada es vol transmetre un missatge d’optimisme i esperança tot i els efectes de la crisi sanitària. Per això, la campanya du per nom “Sembrem confiança”. “Volem que la gent torni a activar-se i torni a comprar al petit comerç”, ha assenyalat Begonya Galceran, portaveu de Foment Tàrrega, afegint que “els establiments complirem amb totes les mesures de seguretat i, per tant, els clients poden dipositar-nos tota la seva confiança”.
Amb el suport de la Regidoria de Promoció Econòmica, Foment Tàrrega distribuirà des d’avui als establiments associats més de 7.000 sobres que contindran llavors (fins a quatre varietats en diferents sobres) cedides desinteressadament per l’empresa del territori Semillas Fitó. Serà un obsequi per als primers clients que tornin a realitzar les seves compres amb l’ànim que plantin a casa les llavors simbolitzant una societat que torna a néixer. Alhora es vol traslladar la idea que el petit comerç de proximitat s’ha de cuidar com un dels valors de ciutat, tal i com ha quedat palès després de contemplar la buidor resultant de tenir les botigues tancades durant tant de temps. “A l’igual que la gent plantarà la llavor per donar-li vida, fem una crida perquè també doni vida al comerç i, per extensió, a Tàrrega”, ha explicat Marta Sans, representant de Foment Tàrrega.
La presentació de la iniciativa ha comptat també amb la participació de la regidora de Promoció Econòmica, Núria Robert, i l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú, la qual ha asseverat que “el comerç necessita més que mai el compromís de tots plegats, un concepte que es transmet a través d’un missatge optimista i positiu”. Cal destacar que a partir d’avui els comerços minoristes i locals de menys de 400 metres quadrats de superfície poden obrir les portes sense cita prèvia i amb un terç de l’aforament, garantint la distancia de seguretat de dos metres entre els clients. També es dona llum verda a la reobertura de terrasses de bars i restaurants limitades a un 50% d’ocupació si bé l’Ajuntament de Tàrrega autoritza l’ampliació de l’espai concedit sempre que les taules estiguin a dos metres unes de les altres.
La campanya també es basa en els lemes d’una acció que Foment Tàrrega llançà a les xarxes durant els primers dies de confinament, alertant del daltabaix econòmic i social que suposava l’obligatorietat de tancar els comerços (#jocomproaTàrrega, #jotreballoaTàrrega i #joviscaTàrrega). D’ençà l’esclat de la pandèmia, Foment Tàrrega, entitat que engloba més de 150 establiments de comerç i serveis de la ciutat, i l'Ajuntament de Tàrrega han mantingut reunions telemàtiques per posar en comú estratègies de reactivació econòmica. De forma conjunta es vol fer visible la necessitat de mantenir el teixit comercial tradicional i de proximitat, la restauració, l'oci i la cultura. En aquest sentit, la Regidoria de Promoció Econòmica també treballa en una altra campanya de dinamització empresarial i comercial que veurà la llum els propers dies.
Fotografia: Begonya Galceran, Marta Sans i Marc Roselló, portaveus de Foment Tàrrega, amb l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú i la regidora de Promoció Econòmica, Núria Robert, a l’acte de presentació de la nova campanya