Societat
La directora general de l’Agència Catalana de la Joventut, Núria Ramon, anuncia que l’objectiu del programa europeu Internisa és contractar dones formades en competències digitals
La directora general de l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ), Núria Ramon, ha inaugurat aquest matí el punt d’informació que s’inclou a l’Oficina Jove de l’Urgell, situada a Tàrrega, vinculat al programa europeu d’inserció laboral Internisa. Ho ha fet a la capital de comarca acompanyada del conseller comarcal de d’Educació, Joventut, Habitatge i Repoblament, Sebastià Mata; del regidor de Ciutadania, Educació i Treball de Tàrrega, Xavier Rossell-Aparicio; del director dels Serveis Territorials del Departament de Drets Socials, Joan Segura, i de la coordinadora territorial de Joventut, Maricel Segú, entre d’altres.
Aquest punt d’informació físic permetrà atendre dones i joves que vulguin formar-se en competències digitals i inserir-se laboralment en el sector del turisme, concretament en empreses i cooperatives vinculades a la Ruta del Cister. Les candidates a participar al projecte rebran assessorament per valorar les seves possibilitats i també podran inscriure’s a la plataforma del programa Internisa creada per fer casar oferta i demanda a través d’ordinadors i tauletes que s’han instal·lat a l'OJ exclusivament per a aquest ús.
Aquest punt d’informació també serà el marc de tallers per a preparar les dones i joves a fer un vídeo-currículum i a manejar l’APP d’Internisa. Així mateix, el nou servei també formarà empreses vinculades a la ruta del Cister interessades a contractar personal a través del programa Internisa i a internacionalitzar el negoci. Els tallers formaran els empresaris i membres de cooperatives del sector turístic en l’àmbit de la digitalització del negoci amb tècniques com ara un test d’auto-diagnosi –elaborat per la Direcció General de Turisme- per tal de valorar el seu posicionament en el món digital. També se’ls ensenyarà a millorar les eines comercials i de promoció turística en línia.
D'altra banda, el punt culminant d’aquest treball preparatori serà la fira d’ocupació Internisa que s’organitzarà a mitjan novembre. En aquesta trobada en xarxa es convocarà tant les dones i joves candidates, com les empreses de la Ruta del Cister amb ofertes de feina. A partir d’entrevistes ràpides d’uns 10 minuts entre oferents i demandants, l’objectiu de la fira Internisa serà aconseguir la contractació directe de les persones interessades tot posant un especial èmfasi en la contractació de les dones joves.
La posada en marxa d’aquest punt d’informació a l'OJ inaugurada aquest matí forma part d’un pla pilot que l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ) -amb la col·laboració de la Direcció General de Turisme i de l’Agència Catalana de Turisme- va endegar el 2020 en el marc d’Internisa. Aquest projecte europeu, que té un pressupost global de 3’8 milions d’euro,- compta amb la participació de Grècia, Itàlia, Espanya, Jordània, Líban, Palestina i Tunísia.
A Catalunya, el programa se centra en l’àmbit turístic i, concretament, s’ha focalitzat en la Ruta del Cister.
La directora general de l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ), Núria Ramon, ha inaugurat aquest matí el punt d’informació que s’inclou a l’Oficina Jove de l’Urgell, situada a Tàrrega, vinculat al programa europeu d’inserció laboral Internisa. Ho ha fet a la capital de comarca acompanyada del conseller comarcal de d’Educació, Joventut, Habitatge i Repoblament, Sebastià Mata; del regidor de Ciutadania, Educació i Treball de Tàrrega, Xavier Rossell-Aparicio; del director dels Serveis Territorials del Departament de Drets Socials, Joan Segura, i de la coordinadora territorial de Joventut, Maricel Segú, entre d’altres.
Aquest punt d’informació físic permetrà atendre dones i joves que vulguin formar-se en competències digitals i inserir-se laboralment en el sector del turisme, concretament en empreses i cooperatives vinculades a la Ruta del Cister. Les candidates a participar al projecte rebran assessorament per valorar les seves possibilitats i també podran inscriure’s a la plataforma del programa Internisa creada per fer casar oferta i demanda a través d’ordinadors i tauletes que s’han instal·lat a l'OJ exclusivament per a aquest ús.
Aquest punt d’informació també serà el marc de tallers per a preparar les dones i joves a fer un vídeo-currículum i a manejar l’APP d’Internisa. Així mateix, el nou servei també formarà empreses vinculades a la ruta del Cister interessades a contractar personal a través del programa Internisa i a internacionalitzar el negoci. Els tallers formaran els empresaris i membres de cooperatives del sector turístic en l’àmbit de la digitalització del negoci amb tècniques com ara un test d’auto-diagnosi –elaborat per la Direcció General de Turisme- per tal de valorar el seu posicionament en el món digital. També se’ls ensenyarà a millorar les eines comercials i de promoció turística en línia.
D'altra banda, el punt culminant d’aquest treball preparatori serà la fira d’ocupació Internisa que s’organitzarà a mitjan novembre. En aquesta trobada en xarxa es convocarà tant les dones i joves candidates, com les empreses de la Ruta del Cister amb ofertes de feina. A partir d’entrevistes ràpides d’uns 10 minuts entre oferents i demandants, l’objectiu de la fira Internisa serà aconseguir la contractació directe de les persones interessades tot posant un especial èmfasi en la contractació de les dones joves.
La posada en marxa d’aquest punt d’informació a l'OJ inaugurada aquest matí forma part d’un pla pilot que l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ) -amb la col·laboració de la Direcció General de Turisme i de l’Agència Catalana de Turisme- va endegar el 2020 en el marc d’Internisa. Aquest projecte europeu, que té un pressupost global de 3’8 milions d’euro,- compta amb la participació de Grècia, Itàlia, Espanya, Jordània, Líban, Palestina i Tunísia.
A Catalunya, el programa se centra en l’àmbit turístic i, concretament, s’ha focalitzat en la Ruta del Cister.