Ràdio Tàrrega en directe

Actualitat

L'aigua de boca de Bellpuig no apta per al consum humà fins a nou avís

L'Ajuntament de Bellpuig i Gestió Integral d'Aigües de Catalunya han informat als bellputxencs que l'aigua de boca de l'aixeta no és apta per al consum humà fins a nou avís.
Segons han explicat en un comunicat, aquesta situació comporta que “l’aigua no es pot beure, ni utilitzar per cuinar o rentar-se les dents, però sí per a altres usos domèstics com rentar, higiene personal, entre d’altres”

L’alcalde de Bellpuig Jordi Estiarte ha explicat que aquesta situació ve donada pel fet que “el dipòsit municipal actual, construït als anys 80 i amb una capacitat d'uns 750m3, ja no pot abastir tota la població. Quan cal recórrer a l'aigua del canal d'Urgell, aquesta pot arribar amb terbolesa i no complir els valors de potabilització requerits”.

Segons Estiarte, ja s'ha aprovat la construcció d'un nou dipòsit de 2.000m3, que permetrà garantir el subministrament durant més de dos dies sense dependre del canal.

“Les obres començaran aquesta tardor i compten amb una inversió d'1,2 milions d’euros finançada per l'Ajuntament, l'Agència Catalana de l'Aigua i la Diputació de Lleida”, ha detallat l’alcalde.

A més, ha afegit que en els propers anys es renovarà el sistema de filtratge i s'instal·laran plaques fotovoltaiques per reduir el consum energètic de la planta.


 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes