Actualitat
Turisme i Cultura del Consell Comarcal de l’Urgell impulsen diverses accions per donar visibilitat als jaciments ibèrics de la comarca
L’Urgell se suma al Cap de Setmana Ibèric de la Ruta dels Ibers, sota el lema Arquitectura i urbanisme en època ibèrica que se celebrarà els dies 3 i 4 d’octubre, i reforça la seva aposta per la divulgació i promoció del patrimoni arqueològic de la comarca.
Tot i que el Cap de Setmana Ibèric és una iniciativa consolidada de la Ruta dels Ibers, aquest any les àrees de Turisme i Cultura del Consell Comarcal de l’Urgell s’hi han implicat amb diverses accions pròpies per promocionar els jaciments ibèrics de l’Urgell, en coordinació i col·laboració amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya, la Ruta dels Ibers i tots els ajuntaments i entitats implicades.
En el marc del cap de setmana, el Consell ha organitzat diferents activitats, com un joc de cartes “IBÈRIKON” i tallers d’escriptura ibèrica, a càrrec de l’empresa Iltirta Arqueologia, que es realitzaran en diferents jaciments de la comarca i al Museu Comarcal de l’Urgell de Tàrrega. També ha organitzat una caminada sostenible de Belianes a la Pleta, a càrrec de Ruralejant.
A banda de les activitats pròpies, el Consell Comarcal ha preparat un fulletó específic que recull i promociona el conjunt d’activitats que es duran a terme als diferents jaciments de l’Urgell durant el Cap de Setmana Ibèric, així com la proposta de gastronomia ibèrica.
La gastronomia serà també protagonista de la iniciativa. Durant tot el mes d’octubre, els restaurants participants de la Ruta Gastronòmica de l’Urgell proposaran plats inspirats en la cuina ibèrica, una oportunitat per descobrir el patrimoni de la comarca també a través dels sabors. Paral·lelament, diversos restaurants de Verdú, els dies 3 i 4 d’octubre, oferiran plats especials inspirats en la gastronomia ibèrica amb motiu del Cap de Setmana Ibèric.
La promoció del patrimoni ibèric també s’ha estès a nous públics i mercats. El passat mes de juny, es va publicar un anunci a la revista Cap Catalogne, dirigida al mercat francès. Amb motiu del Cap de Setmana Ibèric, s’ha organitzat un concurs de fotografia a Instagram per incentivar la descoberta i difusió del patrimoni ibèric de l’Urgell. A més, s’han contractat influencers per donar a conèixer els jaciments ibèrics de l’Urgell i les activitats programades durant el cap de setmana.
Aquest conjunt d’accions s’emmarca en l’Any del Turisme Cultural 2026 i en la voluntat de reforçar el patrimoni arqueològic com a recurs cultural i turístic de l’Urgell. Per altra banda, l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal està finalitzant un vídeo promocional dels jaciments ibèrics de l’Urgell i de la sala d’arqueologia del Museu Comarcal de l’Urgell, que es publicarà properament a YouTube i a les xarxes socials de Turisme Urgell.
El programa complet es podrà consultar a la web turismeurgell.cat i en format paper a l’Oficina Comarcal de Turisme de l’Urgell i als ajuntaments de la comarca on es realitzen les diferents activitats.

