La Cambra de Comerç de Tàrrega impulsa una modificació del projecte de la variant de la C-14 que ha de passar per la capital de l'Urgell que inclouria el desdoblament
El projecte també inclouria apropar la via als municipis de Bellpuig i Anglesola per millorar les comunicacions dels seus respectius futurs ports secs

La Cambra de Comerç de Tàrrega impulsa a través del Consell de Cambres de Catalunya al qual pertany, una modificació del projecte de la variant de la carretera C-14 que ha de passar per la capital de l'Urgell.
Segons ha explicat avui a Ràdio Tàrrega el president de la Cambra de Comerç de Tàrrega Carles Giribet, "la nostra proposta és enllaçar la carretera A-27 que sembla ha d'acabar a Montblanc passant per un túnel al Coll de Lilla, amb la C-14 desdoblada fins a Tàrrega; continuar enllaçant amb la C-14 cap a Agramunt i finalment també amb la N-260".
Giribet ha apuntat que "aquest és el seu curs natural i evidentment ha de ser desdoblat degut a la importància avui en dia encara que té el transport pesant, i que per la nostra casuística és molt difícil suplir amb ferrocarril".
En relació amb el projecte inicial de la variant de la C-14 al seu pas per Tàrrega i que a hores d'ara ja està aprovat, des de la Cambra de Comerç demanen que "la proposta de desdoblament passi entre Bellpuig i Anglesola per respectar el transport intermodal de mercaderies de la zona on aniran els ports secs tant de Bellpuig com Anglesola", ha explicat Giribet.
El president de la Cambra ha afirmat que "aquesta seria la xarxa natural que necessitem a Tàrrega i comarca per enllaçar Tarragona, França a través de la C-14 que neix de Lleida cap a la N-230, i que representaria un impacte econòmic molt positiu per nosaltres".
Giribet ha explicat que ha informat d'aquesta iniciativa a l'Ajuntament de Tàrrega i que la setmana vinent es reunirà amb la Diputació de Lleida "per mirar de fer front comú entre administracions i el Consell de Cambres", ha dit.
En aquest sentit Giribet ha explicat que aquesta modificació en el projecte de la variant de la C-14 estarà dins del projecte global d'Infraestructures que s'inclourà en la nova llei de Cambres que el Consell remetrà a la Generalitat de Catalunya i posteriorment a Foment.
Cal recordar que en el projecte inicial de la variant de la C-14 de Tàrrega previst fins ara, la ronda de circumval·lació oest tindrà una longitud de 4,5 quilòmetres i enllaçarà des de la carretera de Verdú fins al sector nord de la ciutat. El projecte compta amb un pressupost de 14 milions d'euros i inclou la construcció de quatre rotondes. La variant enllaçarà amb la carretera de Sant Martí de Maldà (LV - 2021) i discorrerà tot seguit vora el Museu Trepat, l'empresa Borges, el Parc de Sant Eloi i la Torre del Morlans fins a enllaçar amb la rotonda de l'autovia A-2.

 
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Configuració