L'ens també incrementa un 65% les subvencions a les federacions d'allotjament turístic per la crisi de la covid-19
ACN Lleida .- El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida impulsarà a partir de la segona quinzena de juny dues campanyes de promoció turística del Pirineu i les Terres de Lleida adreçades a captar públic català i estatal amb vista a la pròxima temporada d'estiu. D'altra banda, el Patronat crearà una nova línia d'ajuts per un import de 300.000 euros adreçada als ajuntaments per donar un impuls al sector turístic, i també destinarà fins a 128.000 euros a les federacions d'hostaleria, turisme rural i càmpings de les comarques de Lleida i la mancomunitat d'estacions d'esquí nòrdic del Pirineu lleidatà per incentivar accions promocionals. Aquesta xifra representa un 65% més de l'import de la subvenció que rebien fins ara.
Davant l'afectació que la covid-19 està tenint en l'àmbit del sector turístic el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha incrementat enguany un 65 % la dotació econòmica que anualment destina a les federacions d'hostaleria, turisme rural i càmpings i a la mancomunitat d'estacions d’esquí nòrdic del Pirineu de Lleida per incentivar accions de promoció als seus sectors respectius. En total, destinarà a subvencionar les federacions amb 128.000 euros, dels quals 45.000 euros seran per a la Federació d'Hostaleria de Lleida; les associacions de càmpings i de turisme rural rebran 35.000 euros cadascuna, mentre 13.000 euros seran per a la Mancomunitat d'esquí nòrdic.
D'altra banda, el Patronat destinarà 300.000 euros a projectes municipals que incentivin el desenvolupament turístic. En aquests moments, el Patronat ha començat a redactar les bases de la convocatòria, que es preveu que puguin estar llestes a finals de juny, segons ha explicat la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol. D'altra banda, ha anunciat que l'acte de lliurament del 31è Premi 'Pica d'Estats' es farà pròximament de manera virtual.
El Patronat de Turisme també treballa en altres iniciatives encaminades a fomentar la promoció de l'oferta turística de Lleida amb actuacions adreçades tant als ciutadans de les mateixes comarques de Lleida, és a dir als consumidors locals, com als residents a la resta del conjunt de Catalunya com a públic de proximitat i predisposat a visitar el territori de Lleida per fer-hi escapades o passar-hi les vacances d'estiu. Així mateix, també té en marxa actuacions adreçades al mercat estatal.
Amb aquest objectiu el Patronat focalitzarà les accions de promoció cap a un públic de proximitat, consumidor de productes de natura i de turisme actiu i al qual li agrada practicar activitats en espais oberts i sense massificació turística, ha explicat Pujol.
En l'àmbit de la comunicació, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida destinarà 500.000 euros en dues campanyes de publicitat. La primera, l'impulsarà directament el Patronat i anirà adreçada al mercat de Catalunya per incentivar la visita a les contrades lleidatanes, amb una inversió de 300.000 euros. La segona campanya es farà conjuntament amb l'Agència Catalana de Turisme i amb els patronats de les quatre diputacions catalanes per dur a terme una acció de promoció conjunta del territori a escala estatal que posarà en relleu les singularitats de cada territori. L'aportació del Patronat de Turisme en aquesta segona acció promocional serà de 200.000 euros.
Rosa Pujol ha exposat que el Patronat ha hagut d'adaptar la seva estratègia de comunicació i màrqueting "davant la nova situació generada per la pandèmia i la seva afectació directa al sector turístic". La vicepresidenta preveu que la situació actual pugui afavorir el turisme de proximitat i més sostenible "pel temor a fer grans desplaçaments". En aquest context ha explicat que les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida "esperen rebre una bona resposta per part del públic", atès que "hi ha moltes ganes de sortir i gaudir d'espais de natura, de practicar activitats de turisme actiu en llibertat sense gaire concentracions de gent".
Pujol ha remarcat el factor de proximitat i ha recordat que un 56% dels turistes que anualment visiten la demarcació i el 60% de les pernoctacions que es fan als establiments d'allotjament turístic de les comarques lleidatanes corresponen a turistes procedents de Catalunya, mentre un 24% és turisme estatal, mentre que el turisme internacional, que "ara sembla que tindrà més dificultat per venir", representa un 16%, aproximadament.
ACN Lleida .- El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida impulsarà a partir de la segona quinzena de juny dues campanyes de promoció turística del Pirineu i les Terres de Lleida adreçades a captar públic català i estatal amb vista a la pròxima temporada d'estiu. D'altra banda, el Patronat crearà una nova línia d'ajuts per un import de 300.000 euros adreçada als ajuntaments per donar un impuls al sector turístic, i també destinarà fins a 128.000 euros a les federacions d'hostaleria, turisme rural i càmpings de les comarques de Lleida i la mancomunitat d'estacions d'esquí nòrdic del Pirineu lleidatà per incentivar accions promocionals. Aquesta xifra representa un 65% més de l'import de la subvenció que rebien fins ara.
Davant l'afectació que la covid-19 està tenint en l'àmbit del sector turístic el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha incrementat enguany un 65 % la dotació econòmica que anualment destina a les federacions d'hostaleria, turisme rural i càmpings i a la mancomunitat d'estacions d’esquí nòrdic del Pirineu de Lleida per incentivar accions de promoció als seus sectors respectius. En total, destinarà a subvencionar les federacions amb 128.000 euros, dels quals 45.000 euros seran per a la Federació d'Hostaleria de Lleida; les associacions de càmpings i de turisme rural rebran 35.000 euros cadascuna, mentre 13.000 euros seran per a la Mancomunitat d'esquí nòrdic.
D'altra banda, el Patronat destinarà 300.000 euros a projectes municipals que incentivin el desenvolupament turístic. En aquests moments, el Patronat ha començat a redactar les bases de la convocatòria, que es preveu que puguin estar llestes a finals de juny, segons ha explicat la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol. D'altra banda, ha anunciat que l'acte de lliurament del 31è Premi 'Pica d'Estats' es farà pròximament de manera virtual.
El Patronat de Turisme també treballa en altres iniciatives encaminades a fomentar la promoció de l'oferta turística de Lleida amb actuacions adreçades tant als ciutadans de les mateixes comarques de Lleida, és a dir als consumidors locals, com als residents a la resta del conjunt de Catalunya com a públic de proximitat i predisposat a visitar el territori de Lleida per fer-hi escapades o passar-hi les vacances d'estiu. Així mateix, també té en marxa actuacions adreçades al mercat estatal.
Amb aquest objectiu el Patronat focalitzarà les accions de promoció cap a un públic de proximitat, consumidor de productes de natura i de turisme actiu i al qual li agrada practicar activitats en espais oberts i sense massificació turística, ha explicat Pujol.
En l'àmbit de la comunicació, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida destinarà 500.000 euros en dues campanyes de publicitat. La primera, l'impulsarà directament el Patronat i anirà adreçada al mercat de Catalunya per incentivar la visita a les contrades lleidatanes, amb una inversió de 300.000 euros. La segona campanya es farà conjuntament amb l'Agència Catalana de Turisme i amb els patronats de les quatre diputacions catalanes per dur a terme una acció de promoció conjunta del territori a escala estatal que posarà en relleu les singularitats de cada territori. L'aportació del Patronat de Turisme en aquesta segona acció promocional serà de 200.000 euros.
Rosa Pujol ha exposat que el Patronat ha hagut d'adaptar la seva estratègia de comunicació i màrqueting "davant la nova situació generada per la pandèmia i la seva afectació directa al sector turístic". La vicepresidenta preveu que la situació actual pugui afavorir el turisme de proximitat i més sostenible "pel temor a fer grans desplaçaments". En aquest context ha explicat que les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida "esperen rebre una bona resposta per part del públic", atès que "hi ha moltes ganes de sortir i gaudir d'espais de natura, de practicar activitats de turisme actiu en llibertat sense gaire concentracions de gent".
Pujol ha remarcat el factor de proximitat i ha recordat que un 56% dels turistes que anualment visiten la demarcació i el 60% de les pernoctacions que es fan als establiments d'allotjament turístic de les comarques lleidatanes corresponen a turistes procedents de Catalunya, mentre un 24% és turisme estatal, mentre que el turisme internacional, que "ara sembla que tindrà més dificultat per venir", representa un 16%, aproximadament.