Ràdio Tàrrega en directe

Actualitat

La Diputació dona el tret de sortida a la implantació d’un gestor d’expedients digital a la totalitat del món local lleidatà
Ajuntaments, entitats menors descentralitzades i consells comarcals podran avançar en la tramitació i relació electrònica amb la ciutadania i les institucions a cost zero

La diputació de Lleida ha donat avui el tret de sortida per a la implantació del nou servei digital de gestor d’expedients que oferirà la Diputació de Lleida, a través del departament de Noves Tecnologies, als ajuntaments, entitats menors descentralitzades i consells comarcals de la demarcació de Lleida, Alt Pirineu  i Aran que encara no disposen d’eines per implantar l’administració electrònica i que podran realitzar a cost zero.

L’estalvi de temps, de  recursos i de presencialitat permetrà noves formes de tramitació digital, d’agilitat, flexibilitat i transformació per a totes les entitats locals del territori, a la vegada que ajudarà a lluitar contra el despoblament, que és un altre dels objectius de l’equip de govern de la Diputació.

El cost estimat de la implantació són uns 230.000 euros (oscil·larà en funció del nombre d’ajuntaments que s’integrin al projecte), i el cost per municipi serà lleugerament superior als 2.000 euros, amb un cost anual de manteniment de 170.000 euros. Ara comença la fase d’implementació, en la qual es començarà per 126 municipis, amb l’objectiu que en acabar l’any s’hagi implantat a tota la demarcació.

Amb aquest programari, els ens locals que s’adhereixin al servei obtindran una eina que incorpora un registre electrònic d’entrada i sortida, un gestor documental, un tramitador d’expedients, la gestió de resolucions i Notificacions/Comunicacions electròniques, un porta-signatures, els òrgans col·legiats, carpeta del regidor i un arxiu electrònic. Per als dos primers anys, es destinaran més 396.784,99 €, que seran prorrogables dos anys més i tindran un cost zero per als ajuntaments, EMD’s i Consells Comarcals.

Santi Gallardo, director de l’AOC, ha ressaltat que “aquesta nova plataforma també és compatible amb el model comú de treball e-SET que promou l’AOC, així com la integració amb diverses de les eines que ofereix el Consorci AOC per a poder garantir la interoperabilitat entre administracions públiques i la integració amb la resta dels seus serveis”.

El nou servei inclou la posada en marxa de l’eina, la formació, el suport, el manteniment i l’evolució, així com el compliment del Esquema Nacional de Seguretat i de l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat.

La implantació de l’eina es durà a terme durant els propers mesos i es prioritzarà la implantació per aquells municipis de menys població que varen sol·licitar el servei i que encara no disposen de cap eina de gestor d’expedients. La resta d’entitats que no ho varen sol·licitar també es podran adherir a aquest servei.

 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes