Tàrrega ha celebrat amb èxit aquest cap de setmana la Firacóc 2018, plataforma de promoció d’un producte tan tradicional com és la coca de recapte. El certamen, que constitueix una de les apostes gastronòmiques de la Festa Major, ha renovat un any més el seu efecte imant atraient una elevada afluència de públic fins a l’Espai MerCAT. La Regidoria de Promoció Econòmica ha comptabilitzat un total de 12.000 visitants. La xifra se situa per sota dels 16.000 registrats l’edició anterior, fet que s’atribueix a la forta pluja caiguda durant la tarda i nit del dissabte. Malgrat això, la valoració de l’organització és positiva i la satisfacció per les vendes és generalitzada.
Mitjançant la Firacóc, la capital de l’Urgell aposta per la producció de fleca artesana i autòctona. Així, es posa a l’abast dels forners un espai de venda de la seves creacions, des dels cocs més clàssics fins a altres de més innovadors. En aquest sentit, hi ha expositors que presenten cocs elaborats amb truita de patata o cassola de tros, receptes que sorprenen als gourmets. El regidor de Promoció Econòmica, Carles Pascual, ha destacat que una de les claus de l’èxit de la Firacóc és aplegar en un únic espai tanta varietat de coca de recapte i de qualitat. Altres productes de fleca dolça i salada així com cerveses artesanes i vins de proximitat arrodoneixen l’aparador firal.
La Firacóc, que enguany ha congregat una vintena d’expositors, tanca les portes d’una edició que també s’ha caracteritzat per la incorporació del Gremi de Pastisseria de Lleida. Fleca i rebosteria estrenyen així llaços a Tàrrega en defensa dels productors artesans del territori. D’altra banda, els tallers de fleca per adults i infants també han registrat una bona participació. I és que l’atracció per la coca de recapte perdura entre les generacions.