Cultura
‘Pintura’, que es pot visitar fins al 19 de maig, mostra quadres recents d’aquesta pintora figurativa establerta a la capital de l’Urgell
La Sala Marsà de Tàrrega va inaugurar ahir dijous la tercera exposició del 2024, en aquest cas protagonitzada per l’artista barcelonina Síria Brau (Sabadell, 1951). Pintura, que es pot visitar fins passada la Festa Major (fins al 19 de maig), és una selecció de les obres que ha creat l’autora al llarg de l’últim any. des que va establir la seva residència a la capital de l’Urgell “amb la voluntat d’estar més en contacte amb la natura”, segons Brau.
Síria Brau debuta a Tàrrega amb aquesta tria d’una trentena de pintures de tall hiperrealista que inclouen bodegons de fruites, quadres que plasmen el “moment màgic” en què les fulles desapareixen envoltades d’aigua i altres que tracten sobre la guerra i la contaminació del mar. A més a més, a mode d’homenatge pòstum també inclou obres del seu marit, el també pintor Manolo Gómez. “Sevillà de naixement, les seves creacions van impactar en la Catalunya artística dels anys setanta en adaptar el realisme als nostres dies”, va explicar l’autora. “En Manolo va morir recentment i he cregut oportú honorar-lo mostrant part de la seva obra”, va afegir.
L’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú i el regidor de Cultura, Miquel Nadal, van acompanyar l’artista en l’acte inaugural. L’alcaldessa va destacar el fet que es tracta de la primera mostra d’una artista fora vila que acull la Sala Marsà enguany i ”que ofereix un nou punt d’indrets tan nostrats de la ciutat com és l’estanyol del Parc de Sant Eloi”. Per la seva part, el regidor va afirmar que “el fet que artistes escullin Tàrrega per venir a viure demostra que la nostra ciutat és un pol d’atracció cultural”.
La trajectòria artística de Síria Brau es remunta fins als anys setanta del segle passat, quan va iniciar els seus estudis artístics a l’Escola Massana primer i posteriorment a La Llotja de Barcelona. Deutora de creadors com Antonio López, el seu pinzell plasma amb detall elements de la natura explorant-ne tots els matisos possibles. Els quadres de Brau ara es poden admirar a Tàrrega després que hagin format part d’exposicions en prestigioses sales de Catalunya i de Venècia. En aquesta ocasió, Pintura recull olis sobre tela o tauló que usen la tècnica de la transparència fins ara inèdits.
Síria Brau debuta a Tàrrega amb aquesta tria d’una trentena de pintures de tall hiperrealista que inclouen bodegons de fruites, quadres que plasmen el “moment màgic” en què les fulles desapareixen envoltades d’aigua i altres que tracten sobre la guerra i la contaminació del mar. A més a més, a mode d’homenatge pòstum també inclou obres del seu marit, el també pintor Manolo Gómez. “Sevillà de naixement, les seves creacions van impactar en la Catalunya artística dels anys setanta en adaptar el realisme als nostres dies”, va explicar l’autora. “En Manolo va morir recentment i he cregut oportú honorar-lo mostrant part de la seva obra”, va afegir.
L’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú i el regidor de Cultura, Miquel Nadal, van acompanyar l’artista en l’acte inaugural. L’alcaldessa va destacar el fet que es tracta de la primera mostra d’una artista fora vila que acull la Sala Marsà enguany i ”que ofereix un nou punt d’indrets tan nostrats de la ciutat com és l’estanyol del Parc de Sant Eloi”. Per la seva part, el regidor va afirmar que “el fet que artistes escullin Tàrrega per venir a viure demostra que la nostra ciutat és un pol d’atracció cultural”.
La trajectòria artística de Síria Brau es remunta fins als anys setanta del segle passat, quan va iniciar els seus estudis artístics a l’Escola Massana primer i posteriorment a La Llotja de Barcelona. Deutora de creadors com Antonio López, el seu pinzell plasma amb detall elements de la natura explorant-ne tots els matisos possibles. Els quadres de Brau ara es poden admirar a Tàrrega després que hagin format part d’exposicions en prestigioses sales de Catalunya i de Venècia. En aquesta ocasió, Pintura recull olis sobre tela o tauló que usen la tècnica de la transparència fins ara inèdits.