Cultura

La programació adulta de la 30a edició del cicle, impulsat per la Regidoria de Cultura, registra un 91,5% d’ocupació · ‘Amnèsia’, ‘Voltaire / Rousseau’ i ‘Jauría’, els muntatges amb més assistència de públic
La 30a Temporada d’Arts Escèniques de Tàrrega, organitzada per la Regidoria de Cultura, ha abaixat el teló amb un total de 6.464 espectadors, gairebé un 20% més que en l’edició anterior. Aquesta xifra engloba el públic de la programació adulta (4.879 persones) i el de la programació familiar (1.585 persones). Precisament, la temporada es va cloure ahir diumenge amb un dels espectacles familiars, ‘La nena dels pardals’ a càrrec de Teatre al Detall.
El balanç es valora molt positivament des del consistori. Així, el regidor de Cultura, Miquel Nadal, assenyala que “hem renovat l’acceptació del públic amb un augment significatiu d’assistència al Teatre Ateneu”. I afegeix: “el cicle escènic targarí ha assolit les 30 edicions en un moment molt dolç, fregant la plena ocupació a la programació adulta”.
En aquest sentit, els deu espectacles de la programació adulta, que s’ha desenvolupat de setembre a febrer, ha registrat un 91,50% d’ocupació, rècord dels últims anys (la temporada anterior es va situar en el 83%). La programació familiar, amb sis propostes coorganitzades amb La Xarxa, també assoleix una bona xifra d’ocupació (58,70%).
Cal destacar també l’augment de la venda d’abonaments, que ha crescut un 37% trencant així el rècord que ja es va batre l’any passat. Són, per tant, 322 abonaments despatxats enfront dels 235 de l’edició anterior. Es dona el fet que en les darreres set edicions del cicle, la xifra d’abonaments venuts no ha deixat de créixer a la capital de l’Urgell.
La tècnica de Cultura, Teresa Garcia Bosch, destaca que aquest balanç avala els esforços esmerçats en les campanyes realitzades per a la fidelització d’espectadors (sobretot pel que fa a la consolidació dels abonaments) i la creació de nous públics.
Tàrrega ha commemorat així amb èxit les tres dècades de trajectòria de la temporada escènica, un dels cicles més veterans de les terres de Lleida.
De la programació, els espectacles que han gaudit de major assistència han estat la tragicomèdia ‘Amnèsia’ amb Mercè Arànega (amb un total de 845 espectadors en dues funcions) i ‘Voltaire / Rousseau. La disputa’ amb Josep Maria Flotats i Pep Planas (que va exhaurir les 506 localitats disponibles). Completa el podi la colpidora ‘Jauría’ de Jordi Casanovas sobre el succés de la Manada (504 butaques venudes). ‘Tots ocells’ de La Perla 29 se situa en xifres d’assistència similars (503 localitats ocupades).
Val a dir que en el balanç de la 30a Temporada d’Arts Escèniques, a banda dels nou espectacles inicialment anunciats, també s’ha inclòs la representació de la peça teatral del projecte Incursió Social de Juneda, el qual fomenta la inclusió de col·lectius vulnerables. Alhora s’ha de dir que ‘La distància. Càpsules de memòria’ es va dur a terme a l’Arxiu Comarcal de l’Urgell pel seu format innovador.
La programació familiar també augmenta en ocupació
Dels sis espectacles dirigits al públic familiar d'octubre a març, l’afluència més alta l’ha assolida ‘La veritable història dels tres porquets’ de Xip Xap, amb 424 espectadors. L’assistència al cicle familiar ha crescut globalment un 31% en relació a l’anterior edició ja que ha sumat 379 espectadors més.
La 30a Temporada d’Arts Escèniques de Tàrrega, organitzada per la Regidoria de Cultura, ha abaixat el teló amb un total de 6.464 espectadors, gairebé un 20% més que en l’edició anterior. Aquesta xifra engloba el públic de la programació adulta (4.879 persones) i el de la programació familiar (1.585 persones). Precisament, la temporada es va cloure ahir diumenge amb un dels espectacles familiars, ‘La nena dels pardals’ a càrrec de Teatre al Detall.
El balanç es valora molt positivament des del consistori. Així, el regidor de Cultura, Miquel Nadal, assenyala que “hem renovat l’acceptació del públic amb un augment significatiu d’assistència al Teatre Ateneu”. I afegeix: “el cicle escènic targarí ha assolit les 30 edicions en un moment molt dolç, fregant la plena ocupació a la programació adulta”.
En aquest sentit, els deu espectacles de la programació adulta, que s’ha desenvolupat de setembre a febrer, ha registrat un 91,50% d’ocupació, rècord dels últims anys (la temporada anterior es va situar en el 83%). La programació familiar, amb sis propostes coorganitzades amb La Xarxa, també assoleix una bona xifra d’ocupació (58,70%).
Cal destacar també l’augment de la venda d’abonaments, que ha crescut un 37% trencant així el rècord que ja es va batre l’any passat. Són, per tant, 322 abonaments despatxats enfront dels 235 de l’edició anterior. Es dona el fet que en les darreres set edicions del cicle, la xifra d’abonaments venuts no ha deixat de créixer a la capital de l’Urgell.
La tècnica de Cultura, Teresa Garcia Bosch, destaca que aquest balanç avala els esforços esmerçats en les campanyes realitzades per a la fidelització d’espectadors (sobretot pel que fa a la consolidació dels abonaments) i la creació de nous públics.
Tàrrega ha commemorat així amb èxit les tres dècades de trajectòria de la temporada escènica, un dels cicles més veterans de les terres de Lleida.
De la programació, els espectacles que han gaudit de major assistència han estat la tragicomèdia ‘Amnèsia’ amb Mercè Arànega (amb un total de 845 espectadors en dues funcions) i ‘Voltaire / Rousseau. La disputa’ amb Josep Maria Flotats i Pep Planas (que va exhaurir les 506 localitats disponibles). Completa el podi la colpidora ‘Jauría’ de Jordi Casanovas sobre el succés de la Manada (504 butaques venudes). ‘Tots ocells’ de La Perla 29 se situa en xifres d’assistència similars (503 localitats ocupades).
Val a dir que en el balanç de la 30a Temporada d’Arts Escèniques, a banda dels nou espectacles inicialment anunciats, també s’ha inclòs la representació de la peça teatral del projecte Incursió Social de Juneda, el qual fomenta la inclusió de col·lectius vulnerables. Alhora s’ha de dir que ‘La distància. Càpsules de memòria’ es va dur a terme a l’Arxiu Comarcal de l’Urgell pel seu format innovador.
La programació familiar també augmenta en ocupació
Dels sis espectacles dirigits al públic familiar d'octubre a març, l’afluència més alta l’ha assolida ‘La veritable història dels tres porquets’ de Xip Xap, amb 424 espectadors. L’assistència al cicle familiar ha crescut globalment un 31% en relació a l’anterior edició ja que ha sumat 379 espectadors més.