Els alumnes de cicle superior de la ZER Guicivervi, de Guimerà, Ciutadilla, Verdú i Vilagrassa, han guanyat aquest divendres el Premi Conviure del Parlament de Catalunya després del “gran treball” dut a terme.
Prop de quatre-cents alumnes de primària, de secundària i de batxillerat i formació professional de catorze centres educatius d'arreu del país han participat en les tres simulacions plenàries del projecte educatiu de la cambra "Fem una llei", una per cada etapa educativa, en què han debatut i aprovat tres lleis, sobre la protecció dels animals, el reciclatge i la intel•ligència artificial.
Roger Torrent ha presidit les simulacions plenàries, que han començat amb la que han fet alumnes de batxillerat, ha continuat amb els de secundària, i finalment amb els de primària.
Els estudiants de primària de l'Escola Thau (Barcelona), l'Escola Lumen (Terrassa), l'Escola Castell de Calafell (Calafell), l'Escola Gaziel (Sant Feliu de Guíxols) i l'Escola Ramon Perelló - ZER Guicivervi (Guimerà, Ciutadilla, Verdú i Vilagrassa) han debatut i aprovat una llei sobre la protecció dels animals, només amb una abstenció. Els alumnes que han fet de portaveus han defensat la necessitat de vetllar pels animals i protegir-ne els drets. "No volem veure animals abandonats o maltractats", han asseverat.
En tots tres casos, els alumnes han fet aquestes últimes setmanes un treball previ de presentació d'esmenes al text legislatiu de la seva etapa, text que han debatut a classe i telemàticament amb la resta de centres, constituïts en grups parlamentaris. Les tres lleis que finalment han votat són fruit d'aquest debat i de la negociació d'esmenes.
Torrent ha agraït als estudiants la feina que han fet, que, ha argumentat, els ha servit per veure que "fer una llei no és fàcil", ja que requereix fer "un esforç de síntesi" de continguts i conjuminar interessos "moltes vegades contraposats" i ideologies diverses, i també "empatia, posar-se a la pell de l'altre i dialogar per cercar el consens i arribar a pactes". El president, que ha presagiat que potser alguns d'ells en el futur seuran de nou als escons de la cambra com a representants electes, també ha encoratjat els joves a esdevenir ciutadans "sempre compromesos i crítics". Així mateix, ha agraït la feina del professorat en aquest projecte.
Per la seva part des de la ZER Guicivervi han explicat que “estem molt contents pel premi i sobretot pel treball fet i pel que ens ha enriquit aquest projecte”. Afegeixen que han “après que totes les opinions compten i que cal respectar i estar oberts a les bones propostes. Junts fem possible que els nostres projectes siguin de tots i per a tots”.
Premi Conviure 2019
Els catorze centres participants en aquest projecte eren els finalistes en les respectives categories de l'edició d'enguany del Premi Conviure, amb què el Parlament i l'Associació d'Antics Diputats reconeixen la millor tasca de simulació parlamentària dels centres que han participat en algun dels tallers que organitzen els serveis educatius de la cambra entre l'1 d'abril de 2018 i l'1 de març de 2019.
Acabades les simulacions plenàries, i després de fer-ne les valoracions, el jurat del premi, que ha destacat la "gran qualitat" del treball dut a terme, ha elegit els guanyadors, que han estat el ZER Guicivervi en la categoria de primària, l'Institut Vallvera en la de secundària i l'Institut Joan Ramon Benaprès en la de batxillerat i formació professional. El premi, que convoca l'Associació d'Antics Diputats, està dotat amb 1.500 euros per al guanyador de cada una de les tres categories.
La presidenta de l'associació, Núria de Gispert, i altres membres han lliurat els premis als guanyadors i els diplomes a la resta de finalistes en un acte a l'auditori.
Prop de quatre-cents alumnes de primària, de secundària i de batxillerat i formació professional de catorze centres educatius d'arreu del país han participat en les tres simulacions plenàries del projecte educatiu de la cambra "Fem una llei", una per cada etapa educativa, en què han debatut i aprovat tres lleis, sobre la protecció dels animals, el reciclatge i la intel•ligència artificial.
Roger Torrent ha presidit les simulacions plenàries, que han començat amb la que han fet alumnes de batxillerat, ha continuat amb els de secundària, i finalment amb els de primària.
Els estudiants de primària de l'Escola Thau (Barcelona), l'Escola Lumen (Terrassa), l'Escola Castell de Calafell (Calafell), l'Escola Gaziel (Sant Feliu de Guíxols) i l'Escola Ramon Perelló - ZER Guicivervi (Guimerà, Ciutadilla, Verdú i Vilagrassa) han debatut i aprovat una llei sobre la protecció dels animals, només amb una abstenció. Els alumnes que han fet de portaveus han defensat la necessitat de vetllar pels animals i protegir-ne els drets. "No volem veure animals abandonats o maltractats", han asseverat.
En tots tres casos, els alumnes han fet aquestes últimes setmanes un treball previ de presentació d'esmenes al text legislatiu de la seva etapa, text que han debatut a classe i telemàticament amb la resta de centres, constituïts en grups parlamentaris. Les tres lleis que finalment han votat són fruit d'aquest debat i de la negociació d'esmenes.
Torrent ha agraït als estudiants la feina que han fet, que, ha argumentat, els ha servit per veure que "fer una llei no és fàcil", ja que requereix fer "un esforç de síntesi" de continguts i conjuminar interessos "moltes vegades contraposats" i ideologies diverses, i també "empatia, posar-se a la pell de l'altre i dialogar per cercar el consens i arribar a pactes". El president, que ha presagiat que potser alguns d'ells en el futur seuran de nou als escons de la cambra com a representants electes, també ha encoratjat els joves a esdevenir ciutadans "sempre compromesos i crítics". Així mateix, ha agraït la feina del professorat en aquest projecte.
Per la seva part des de la ZER Guicivervi han explicat que “estem molt contents pel premi i sobretot pel treball fet i pel que ens ha enriquit aquest projecte”. Afegeixen que han “après que totes les opinions compten i que cal respectar i estar oberts a les bones propostes. Junts fem possible que els nostres projectes siguin de tots i per a tots”.
Premi Conviure 2019
Els catorze centres participants en aquest projecte eren els finalistes en les respectives categories de l'edició d'enguany del Premi Conviure, amb què el Parlament i l'Associació d'Antics Diputats reconeixen la millor tasca de simulació parlamentària dels centres que han participat en algun dels tallers que organitzen els serveis educatius de la cambra entre l'1 d'abril de 2018 i l'1 de març de 2019.
Acabades les simulacions plenàries, i després de fer-ne les valoracions, el jurat del premi, que ha destacat la "gran qualitat" del treball dut a terme, ha elegit els guanyadors, que han estat el ZER Guicivervi en la categoria de primària, l'Institut Vallvera en la de secundària i l'Institut Joan Ramon Benaprès en la de batxillerat i formació professional. El premi, que convoca l'Associació d'Antics Diputats, està dotat amb 1.500 euros per al guanyador de cada una de les tres categories.
La presidenta de l'associació, Núria de Gispert, i altres membres han lliurat els premis als guanyadors i els diplomes a la resta de finalistes en un acte a l'auditori.