Ràdio Tàrrega en directe
L’Ajuntament de Tàrrega facilitarà a bars i restaurants l’ampliació de l’espai de les terrasses a la via pública
Aquests establiments podran mantenir així la seva capacitat de negoci respectant alhora les mesures de distanciament · A més, el consistori no els cobrarà la taxa d’ocupació de via pública des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma i fins al 31 de desembre

L’Ajuntament de Tàrrega permetrà ampliar l’espai de les terrasses de bars i restaurants a la via pública quan entri en vigor la fase 1 de la desescalada. El consistori vol evitar així, en la mesura del possible, que aquests establiments perdin la seva capacitat habitual de negoci garantint a la vegada el compliment de les mesures de distanciament social. La mesura vol contribuir a la reactivació econòmica del sector de la restauració arran de la paralització econòmica causada per la pandèmia. L’ampliació de les terrasses vindrà condicionada pel fet que no suposin un obstacle per al trànsit de vianants i que a la vegada es puguin complir les distàncies de seguretat.

“Augmentant la superfície concedida a la via pública, els bars i restaurants podran mantenir a les terrasses l’activitat habitual que tenien abans del decret d’estat d’alarma complint alhora amb les mesures de la fase 1 de desconfinament”, ha assenyalat l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú, puntualitzant que la prerrogativa no suposarà cap cost afegit als titulars dels locals. En aquest sentit, a més, el consistori preveu suspendre el pagament de la taxa d’ocupació de via pública a bars i restaurants en relació al període comprès entre l’entrada en vigor del decret d’estat d’alarma i fins al proper 31 de desembre.

Per acollir-se a l’ampliació de les terrasses, els bars i restaurants han d’adreçar una sol·licitud mitjançant la seu electrònica de l’Ajuntament de Tàrrega, al web www.tarrega.cat. De fet, el consistori ja ha rebut algunes peticions, que s’han tramitat de seguida. Val a dir que les mesures de la fase 1 decretades per l’Estat estableixen la reobertura de terrasses de bars i restaurants limitades a un 50% d’ocupació si bé es permet als ajuntaments d’autoritzar l’ampliació d’aquests espais donant sempre compliment a la distància mínima de seguretat (les taules han d’estar a dos metres unes de les altres).

 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes