Actualitat

Més de 400 persones assisteixen a una cerimònia que repassa la història d’Alba i reivindica el seu compromís amb la inclusió i la transformació social · L’entitat presenta una nova imatge de marca i dona a conèixer els actes commemoratius que es duran a terme durant el 2025
L’Associació Alba ha donat el tret de sortida a la celebració del seu 50è aniversari amb una gala plena d’emoció, història i compromís social al Teatre Ateneu de Tàrrega. Més de 400 persones han assistit a un esdeveniment que ha combinat música, teatre i memòria col·lectiva per reivindicar la trajectòria de l’entitat i presentar els reptes de futur.
L’acte ha estat conduït per la periodista Mònica Terribas i Clara Vila, vinculada a Alba, qui han guiat el públic a través dels moments més significatius de la història de l’entitat. La cerimònia ha comptat amb la participació dels tres grups de teatre de l’Associació Alba dirigits per CRUMA, que han aportat tocs d’humor i moments de gran càrrega emotiva. Un dels instants més destacats ha estat la recreació dels inicis de l’associació, quan l’any 1975, gràcies a una donació de 22.000 pessetes de la Jove Cambra de Tàrrega, Mossèn Josep Garriga va poder contractar una treballadora social per trucar porta per porta i localitzar persones amb discapacitat, que en aquella època sovint vivien invisibilitzades.
L’esdeveniment ha estat marcat per moments d’alta emotivitat, com la interpretació en llengua de signes i música en directe de la cançó Fent Camí per part de les persones d’Alba, acompanyades per la cantant Aida Royes i el pianista Adrià Cubells. També s’ha fet un recorregut visual pels moments clau d’aquests 50 anys, amb imatges d’arxiu i testimonis dels protagonistes que han fet possible el creixement de l’entitat.
Una nova imatge per arribar més lluny
Un dels punts culminants de la gala ha estat la presentació de la nova imatge de marca d’Alba, amb un nou logotip, colors i il·lustracions personalitzades que representaran l’entitat en aquesta nova etapa. “Alba d’avui no és la mateixa de fa 50 anys per això cal tornar a explicar-nos al món d’una manera diferent i amb més força que mai, però continua conservant la mateixa essència i propòsit”, han destacat Anna Homs i Mònica Briansó, de l’equip de comunicació d’Alba.
L’agència de comunicació Plakton ha acompanyat l’entitat en la creació de la nova marca i les il.lustracions, que seran un element representatiu de molts dels suports comunicatius a partir d’ara, són obra de la il.lustradora Sira Lobo.
La implantació de la nova marca serà progressiva i ve acompanyada d’un nou claim que vol representar a tota la comunitat d’Alba: “Persones amb empenta”.
Un any ple d’actes commemoratius
Durant la cerimònia també s’han donat a conèixer els actes que es duran a terme al llarg del 2025 per commemorar aquest mig segle d’història. Entre els més destacats, la creació d’una gegantona per a l’Escola Alba, l’edició especial del Festival Sardines i Marinada que aquest any s’unifica en un sol dia on hi haurà concerts i espectacles per a tota la comunitat; i la trobada "Teixim Territori", que reunirà entitats, administracions i agents del territori per reflexionar sobre els reptes socials del territori.
A més, Tàrrega serà l’escenari del Dia Mundial de la Salut Mental 2025, un esdeveniment de referència a Catalunya que congregarà més de 700 persones i posarà en el centre del debat la importància del benestar emocional i la inclusió social de les persones amb problemàtica de salut mental.
Un homenatge a la comunitat
La gala ha estat també un acte d’agraïment a totes les persones, famílies, professionals i institucions que han fet possible el creixement d’Alba. L’acte ha finalitzat amb una fotografia de família amb tots els assistents, simbolitzant la força col·lectiva que ha permès arribar fins aquí.
Durant els parlaments institucionals, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i la regidora de l’Ajuntament de Tàrrega, Alba Castellana, han destacat el paper fonamental d’Alba en la transformació social del territori. Per la seva banda, la directora de l’Associació Alba, Maite Trepat, i el president de l’entitat, Carles de Ahumada, han fet una mirada als desafiaments futurs i han subratllat la importància de continuar treballant per un model d’atenció centrat en la persona i en la comunitat.
L’acte ha comptat amb subtitulació en directe per promoure l’accessibilitat de persones amb dificultat auditiva i el Taller d’Arts Escèniques de Tàrrega, CRUMA, s’ha encarregat de la direcció escènica de l’acte, fent equip amb l’organització d’Alba.
Amb el lema "Persones amb empenta", l’Associació Alba enceta un any de celebració i reflexió sobre el seu passat, present i futur, amb la voluntat de continuar obrint portes i transformant vides.
L’Associació Alba ha donat el tret de sortida a la celebració del seu 50è aniversari amb una gala plena d’emoció, història i compromís social al Teatre Ateneu de Tàrrega. Més de 400 persones han assistit a un esdeveniment que ha combinat música, teatre i memòria col·lectiva per reivindicar la trajectòria de l’entitat i presentar els reptes de futur.
L’acte ha estat conduït per la periodista Mònica Terribas i Clara Vila, vinculada a Alba, qui han guiat el públic a través dels moments més significatius de la història de l’entitat. La cerimònia ha comptat amb la participació dels tres grups de teatre de l’Associació Alba dirigits per CRUMA, que han aportat tocs d’humor i moments de gran càrrega emotiva. Un dels instants més destacats ha estat la recreació dels inicis de l’associació, quan l’any 1975, gràcies a una donació de 22.000 pessetes de la Jove Cambra de Tàrrega, Mossèn Josep Garriga va poder contractar una treballadora social per trucar porta per porta i localitzar persones amb discapacitat, que en aquella època sovint vivien invisibilitzades.
L’esdeveniment ha estat marcat per moments d’alta emotivitat, com la interpretació en llengua de signes i música en directe de la cançó Fent Camí per part de les persones d’Alba, acompanyades per la cantant Aida Royes i el pianista Adrià Cubells. També s’ha fet un recorregut visual pels moments clau d’aquests 50 anys, amb imatges d’arxiu i testimonis dels protagonistes que han fet possible el creixement de l’entitat.
Una nova imatge per arribar més lluny
Un dels punts culminants de la gala ha estat la presentació de la nova imatge de marca d’Alba, amb un nou logotip, colors i il·lustracions personalitzades que representaran l’entitat en aquesta nova etapa. “Alba d’avui no és la mateixa de fa 50 anys per això cal tornar a explicar-nos al món d’una manera diferent i amb més força que mai, però continua conservant la mateixa essència i propòsit”, han destacat Anna Homs i Mònica Briansó, de l’equip de comunicació d’Alba.
L’agència de comunicació Plakton ha acompanyat l’entitat en la creació de la nova marca i les il.lustracions, que seran un element representatiu de molts dels suports comunicatius a partir d’ara, són obra de la il.lustradora Sira Lobo.
La implantació de la nova marca serà progressiva i ve acompanyada d’un nou claim que vol representar a tota la comunitat d’Alba: “Persones amb empenta”.
Un any ple d’actes commemoratius
Durant la cerimònia també s’han donat a conèixer els actes que es duran a terme al llarg del 2025 per commemorar aquest mig segle d’història. Entre els més destacats, la creació d’una gegantona per a l’Escola Alba, l’edició especial del Festival Sardines i Marinada que aquest any s’unifica en un sol dia on hi haurà concerts i espectacles per a tota la comunitat; i la trobada "Teixim Territori", que reunirà entitats, administracions i agents del territori per reflexionar sobre els reptes socials del territori.
A més, Tàrrega serà l’escenari del Dia Mundial de la Salut Mental 2025, un esdeveniment de referència a Catalunya que congregarà més de 700 persones i posarà en el centre del debat la importància del benestar emocional i la inclusió social de les persones amb problemàtica de salut mental.
Un homenatge a la comunitat
La gala ha estat també un acte d’agraïment a totes les persones, famílies, professionals i institucions que han fet possible el creixement d’Alba. L’acte ha finalitzat amb una fotografia de família amb tots els assistents, simbolitzant la força col·lectiva que ha permès arribar fins aquí.
Durant els parlaments institucionals, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i la regidora de l’Ajuntament de Tàrrega, Alba Castellana, han destacat el paper fonamental d’Alba en la transformació social del territori. Per la seva banda, la directora de l’Associació Alba, Maite Trepat, i el president de l’entitat, Carles de Ahumada, han fet una mirada als desafiaments futurs i han subratllat la importància de continuar treballant per un model d’atenció centrat en la persona i en la comunitat.
L’acte ha comptat amb subtitulació en directe per promoure l’accessibilitat de persones amb dificultat auditiva i el Taller d’Arts Escèniques de Tàrrega, CRUMA, s’ha encarregat de la direcció escènica de l’acte, fent equip amb l’organització d’Alba.
Amb el lema "Persones amb empenta", l’Associació Alba enceta un any de celebració i reflexió sobre el seu passat, present i futur, amb la voluntat de continuar obrint portes i transformant vides.