L’empresa amb seu a Tàrrega i referent a nivell mundial en la venda i distribució de tòfones i bolets, ha fet balanç del seu últim any, molt marcat pels efectes de la pandèmia.
Laumont ha tancat el seu any fiscal reportant una facturació d’uns 21 milions d’euros. Un resultat que si bé trenca la dinàmica positiva de l’empresa els últims anys (s’ha generat un 15% menys de facturació respecte a l’exercici fiscal previ a la Covid), es valora com a positiu, ja que s’ha obtingut una ràpida millora després del sotrac que hi va haver al sector a partir del març del 2020.
L’efecte que va tenir la Covid va ser devastador. Els primers dies de confinament l’empresa va haver de realitzar una aturada gairebé total i tot el producte fresc que s’estava venent va deixar de tenir demanda. Després d’unes setmanes on tothom vivia amb la incertesa i de constatar la baixada de demanda per part del món de la restauració, Laumont va tornar a arrancar progressivament i es va plantejar noves estratègies d’expansió per recuperar el que s’havia perdut.
Laumont va materialitzar després d’anys de treball l’entrada en el canal retail, fet que li va suposar l’entrada als principals supermercats del país i inclús en grans superfícies de països europeus com Alemanya. Paral·lelament, també es va potenciar l’obertura d’un canal de vendes online tant per consumidors particulars (www.laumont.shop) com per negocis de restauració, botigues i distribució (www.laumont.es). Aquest canal també ha permès la internacionalització de les vendes online, tenint webs de venda a països com França, Anglaterra i Itàlia
Unes iniciatives que, lligades amb la seva activitat habitual d’exportació i de venda nacional als principals mercats estatals (Mercabarna, Mercamadrid i Mercabilbao), han aportat una optimització i modernització dels seus propis recursos i processos. Per exemple, s’han fet grans inversions en maquinaria d’última tecnologia per millorar en el control i la seguretat alimentaria a la fàbrica de selecció de bolets que l’empresa té a Valladolid. Aquests canvis han donat molta confiança als clients retail i han sigut clau per la consolidació de Laumont en aquest canal de venda.
Joan Casals, gerent de Laumont, creu que el sector de la tòfona farà una explosió durant els anys vinents. “Cada cop hi ha més plantacions i hem de tenir en compte que Espanya es el principal productor de tòfona negra del món” explica Casals. També creu que “l’augment en l’oferta de tòfona negra que hi haurà als pròxims anys serà positiva, ja que els preus seran més assequibles i s’incrementaran els consumidors habituals d’aquest producte tan especial”.
Laumont ha constatat que a partir de principis d’aquest 2021 ha tornat l’optimisme als mercats nacionals i internacionals i preveu que de cara la campanya de tardor ja s’haurà recuperat el nivell de vendes d’un any “normal”.
Laumont ha tancat el seu any fiscal reportant una facturació d’uns 21 milions d’euros. Un resultat que si bé trenca la dinàmica positiva de l’empresa els últims anys (s’ha generat un 15% menys de facturació respecte a l’exercici fiscal previ a la Covid), es valora com a positiu, ja que s’ha obtingut una ràpida millora després del sotrac que hi va haver al sector a partir del març del 2020.
L’efecte que va tenir la Covid va ser devastador. Els primers dies de confinament l’empresa va haver de realitzar una aturada gairebé total i tot el producte fresc que s’estava venent va deixar de tenir demanda. Després d’unes setmanes on tothom vivia amb la incertesa i de constatar la baixada de demanda per part del món de la restauració, Laumont va tornar a arrancar progressivament i es va plantejar noves estratègies d’expansió per recuperar el que s’havia perdut.
Laumont va materialitzar després d’anys de treball l’entrada en el canal retail, fet que li va suposar l’entrada als principals supermercats del país i inclús en grans superfícies de països europeus com Alemanya. Paral·lelament, també es va potenciar l’obertura d’un canal de vendes online tant per consumidors particulars (www.laumont.shop) com per negocis de restauració, botigues i distribució (www.laumont.es). Aquest canal també ha permès la internacionalització de les vendes online, tenint webs de venda a països com França, Anglaterra i Itàlia
Unes iniciatives que, lligades amb la seva activitat habitual d’exportació i de venda nacional als principals mercats estatals (Mercabarna, Mercamadrid i Mercabilbao), han aportat una optimització i modernització dels seus propis recursos i processos. Per exemple, s’han fet grans inversions en maquinaria d’última tecnologia per millorar en el control i la seguretat alimentaria a la fàbrica de selecció de bolets que l’empresa té a Valladolid. Aquests canvis han donat molta confiança als clients retail i han sigut clau per la consolidació de Laumont en aquest canal de venda.
Joan Casals, gerent de Laumont, creu que el sector de la tòfona farà una explosió durant els anys vinents. “Cada cop hi ha més plantacions i hem de tenir en compte que Espanya es el principal productor de tòfona negra del món” explica Casals. També creu que “l’augment en l’oferta de tòfona negra que hi haurà als pròxims anys serà positiva, ja que els preus seran més assequibles i s’incrementaran els consumidors habituals d’aquest producte tan especial”.
Laumont ha constatat que a partir de principis d’aquest 2021 ha tornat l’optimisme als mercats nacionals i internacionals i preveu que de cara la campanya de tardor ja s’haurà recuperat el nivell de vendes d’un any “normal”.