Actualitat

Oriol Aldomà i Marc Ibós, fundadors de TALKUAL
Les cremes de verdures, melmelades i sofregits de tomàquet artesanals s’incorporen a l’oferta del comerç electrònic de Bellpuig (Lleida), que reforça així la seva lluita contra el malbaratament alimentari
TALKUAL, l’empresa de comerç electrònic especialitzada en fruita i verdura imperfecta amb seu a Bellpuig (Lleida), celebra el seu cinquè aniversari amb una ampliació de la seva gamma de productes i unes previsions de facturació que apunten als 6,5 milions d’euros per aquest any. L’empresa, fundada el 2020 per Marc Ibós i Oriol Aldomà, ha anunciat la incorporació de cremes de verdures, melmelades i sofregits de tomàquet artesanals a la seva oferta, com a pas endavant en la seva lluita contra el malbaratament alimentari.
Els nous productes han estat elaborats artesanalment per un obrador local de Bellvís, utilitzant fruites i verdures que TALKUAL recupera setmanalment. Sense additius ni conservants, aquestes elaboracions responen a la voluntat de donar sortida a productes amb valor nutricional i gustatiu intactes, però sovint descartats per motius estètics o comercials.
Des de la seva creació, TALKUAL ha rescatat prop de cinc milions de peces de fruita i verdura, i compta actualment amb una base de prop de 100.000 clients únics. El 90% de les vendes són a particulars, mentre que el 10% es destina a empreses com Shimano, Publicis o Smileat, que ofereixen les capses a empleats com a part de polítiques de benestar i sostenibilitat. Les capses, disponibles en diversos formats a partir de 6 quilos, contenen productes de temporada i es lliuren directament a domicili.
Amb la vista posada en el futur, l’empresa preveu seguir ampliant l’oferta amb nous productes derivats de fruites i hortalisses, així com establir col·laboracions amb altres marques per donar sortida a aliments mal etiquetats o amb caducitat propera.
En el pla internacional, TALKUAL prepara la seva entrada als mercats italià i francès com a primer pas en el seu procés d’expansió fora de l’Estat espanyol. L'any 2024 l’empresa va tancar l’exercici amb 4,5 milions d’euros de facturació, i confia en consolidar-ne el creixement amb la nova línia de productes i l’obertura a nous mercats.
Les cremes de verdures, melmelades i sofregits de tomàquet artesanals s’incorporen a l’oferta del comerç electrònic de Bellpuig (Lleida), que reforça així la seva lluita contra el malbaratament alimentari
TALKUAL, l’empresa de comerç electrònic especialitzada en fruita i verdura imperfecta amb seu a Bellpuig (Lleida), celebra el seu cinquè aniversari amb una ampliació de la seva gamma de productes i unes previsions de facturació que apunten als 6,5 milions d’euros per aquest any. L’empresa, fundada el 2020 per Marc Ibós i Oriol Aldomà, ha anunciat la incorporació de cremes de verdures, melmelades i sofregits de tomàquet artesanals a la seva oferta, com a pas endavant en la seva lluita contra el malbaratament alimentari.
Els nous productes han estat elaborats artesanalment per un obrador local de Bellvís, utilitzant fruites i verdures que TALKUAL recupera setmanalment. Sense additius ni conservants, aquestes elaboracions responen a la voluntat de donar sortida a productes amb valor nutricional i gustatiu intactes, però sovint descartats per motius estètics o comercials.
Des de la seva creació, TALKUAL ha rescatat prop de cinc milions de peces de fruita i verdura, i compta actualment amb una base de prop de 100.000 clients únics. El 90% de les vendes són a particulars, mentre que el 10% es destina a empreses com Shimano, Publicis o Smileat, que ofereixen les capses a empleats com a part de polítiques de benestar i sostenibilitat. Les capses, disponibles en diversos formats a partir de 6 quilos, contenen productes de temporada i es lliuren directament a domicili.
Amb la vista posada en el futur, l’empresa preveu seguir ampliant l’oferta amb nous productes derivats de fruites i hortalisses, així com establir col·laboracions amb altres marques per donar sortida a aliments mal etiquetats o amb caducitat propera.
En el pla internacional, TALKUAL prepara la seva entrada als mercats italià i francès com a primer pas en el seu procés d’expansió fora de l’Estat espanyol. L'any 2024 l’empresa va tancar l’exercici amb 4,5 milions d’euros de facturació, i confia en consolidar-ne el creixement amb la nova línia de productes i l’obertura a nous mercats.