Actualitat

Empreses, institucions i entitats culturals del territori posen en valor la creació d’aliances com element clau per al futur de Lleida
Mas de Colom – Casa Borges ha acollit aquest matí la Jornada "Cultura i Empresa: impacte i transformació per al futur de Lleida”, que ha posat en relleu la relació estratègica entre el sector cultural i empresarial com a motor clau per al futur de les comarques de Lleida.
La trobada, organitzada per la Fundació Catalunya Cultura i Borges International Group, ha reunit representants institucionals, empresarials i culturals amb l’objectiu de reflexionar sobre el potencial transformador del binomi cultura-empresa i la seva capacitat de generar una transformació econòmica i social al territori lleidatà.
El binomi cultura i empresa, a debat
La jornada, que ha esta moderada per la periodista Mercè March, ha comptat amb dues taules rodones on han participat diversos agents del teixit empresarial, cultural i institucional del territori, en les que s’ha posat de manifest la rellevància d’establir sinergies de col·laboració compartides per aportar valor a la societat.
La primera taula rodona, sota el títol “Lleida: empresa, turisme i cultura, tres elements clau per a la transformació econòmica”, ha comptat amb la participació de Juan Antonio Serrano, vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida; Miquel Nadal, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Tàrrega; Victoria Morales, directora de Recursos Humans de Borges International Group; i Àlex Galí, director de la Fundació Damm. Els ponents han reflexionat sobre el poder transformador de la cultura, el turisme i l’empresa per contribuir a la dinamització d’un territori i a l’arrelament de les persones que hi viuen.
A la segona taula rodona, titulada “Binomi Cultura i Empresa com a dinamitzador del territori de Lleida”, han participat representats de projectes culturals lleidatans que formen part de la Comunitat IMPULSA de la Fundació Catalunya Cultura i els seus respectius mecenes. En concret, hi han intervingut Rut Martínez, directora de Dansàneu; i Enric Brazís, director d’Endesa a Catalunya; Maria del Mar López-Pinto, directora de Gargar Festival i Dídac París, gerent de Comercial Pintures, així com Marc Calderó, director del Festival Paupaterres i David Orozco per part de Mas de Colom – Casa Borges. Tots ells han compartit casos d’èxit que exemplifiquen els beneficis mutus de les aliances entre cultura i empresa, i han subratllat el paper clau que aquestes col·laboracions tenen en el desenvolupament social i econòmic de Lleida.
Els participants han valorat molt positivament la creació d’aquest espai de trobada, que ha servit per reconèixer els projectes culturals que es duen a terme a les comarques de Lleida i el suport clau que les empreses brinden per fer-los possible.
La cultura, un generador d'oportunitats
La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve ha destacat que: ”Des de la Fundació Catalunya Cultura tenim molt clar que la cultura no pot ni ha de quedar-se només a les grans ciutats. Per això, sortir al territori forma part essencial de la nostra raó de ser. Hem volgut ser a Lleida perquè aquí també hi ha talent, hi ha iniciativa i hi ha vocació transformadora” i ha afegit: “Aquest acte és una expressió clara de la voluntat per part de la Fundació de crear vincles, compartir experiències i generar impacte positiu. La cultura i l'empresa sovint van en paral·lel però quan s'uneixen passen coses extraordinàries".
Victoria Morales, directora de Recursos Humans de Borges International Grup, ha explicat que “per a Borges la cultura és un valor amb el que volem identificar la nostra marca, però no només això, sinó que hi apostem integrant-la com a part d’una de les línies estratègiques del nostre Pla de Sostenibilitat vinculada al compromís amb la societat. Doncs creiem que les empreses som un actor social que ha de procurar generar un retorn a la societat que ens envolta més enllà del pla econòmic” i ha destacat que “Borges aposta des de fa anys per donar suport a iniciatives culturals des de múltiples vessants, especialment en l’àmbit local. Amb el projecte de Mas de Colom-Casa Borges, hem fet un pas més enllà, passant de col·laborar a també impulsar i programar activitats per realitzar en aquest espai”.
La trobada, organitzada per la Fundació Catalunya Cultura i Borges International Group, ha reunit representants institucionals, empresarials i culturals amb l’objectiu de reflexionar sobre el potencial transformador del binomi cultura-empresa i la seva capacitat de generar una transformació econòmica i social al territori lleidatà.
El binomi cultura i empresa, a debat
La jornada, que ha esta moderada per la periodista Mercè March, ha comptat amb dues taules rodones on han participat diversos agents del teixit empresarial, cultural i institucional del territori, en les que s’ha posat de manifest la rellevància d’establir sinergies de col·laboració compartides per aportar valor a la societat.
La primera taula rodona, sota el títol “Lleida: empresa, turisme i cultura, tres elements clau per a la transformació econòmica”, ha comptat amb la participació de Juan Antonio Serrano, vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida; Miquel Nadal, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Tàrrega; Victoria Morales, directora de Recursos Humans de Borges International Group; i Àlex Galí, director de la Fundació Damm. Els ponents han reflexionat sobre el poder transformador de la cultura, el turisme i l’empresa per contribuir a la dinamització d’un territori i a l’arrelament de les persones que hi viuen.
A la segona taula rodona, titulada “Binomi Cultura i Empresa com a dinamitzador del territori de Lleida”, han participat representats de projectes culturals lleidatans que formen part de la Comunitat IMPULSA de la Fundació Catalunya Cultura i els seus respectius mecenes. En concret, hi han intervingut Rut Martínez, directora de Dansàneu; i Enric Brazís, director d’Endesa a Catalunya; Maria del Mar López-Pinto, directora de Gargar Festival i Dídac París, gerent de Comercial Pintures, així com Marc Calderó, director del Festival Paupaterres i David Orozco per part de Mas de Colom – Casa Borges. Tots ells han compartit casos d’èxit que exemplifiquen els beneficis mutus de les aliances entre cultura i empresa, i han subratllat el paper clau que aquestes col·laboracions tenen en el desenvolupament social i econòmic de Lleida.
Els participants han valorat molt positivament la creació d’aquest espai de trobada, que ha servit per reconèixer els projectes culturals que es duen a terme a les comarques de Lleida i el suport clau que les empreses brinden per fer-los possible.
La cultura, un generador d'oportunitats
La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve ha destacat que: ”Des de la Fundació Catalunya Cultura tenim molt clar que la cultura no pot ni ha de quedar-se només a les grans ciutats. Per això, sortir al territori forma part essencial de la nostra raó de ser. Hem volgut ser a Lleida perquè aquí també hi ha talent, hi ha iniciativa i hi ha vocació transformadora” i ha afegit: “Aquest acte és una expressió clara de la voluntat per part de la Fundació de crear vincles, compartir experiències i generar impacte positiu. La cultura i l'empresa sovint van en paral·lel però quan s'uneixen passen coses extraordinàries".
Victoria Morales, directora de Recursos Humans de Borges International Grup, ha explicat que “per a Borges la cultura és un valor amb el que volem identificar la nostra marca, però no només això, sinó que hi apostem integrant-la com a part d’una de les línies estratègiques del nostre Pla de Sostenibilitat vinculada al compromís amb la societat. Doncs creiem que les empreses som un actor social que ha de procurar generar un retorn a la societat que ens envolta més enllà del pla econòmic” i ha destacat que “Borges aposta des de fa anys per donar suport a iniciatives culturals des de múltiples vessants, especialment en l’àmbit local. Amb el projecte de Mas de Colom-Casa Borges, hem fet un pas més enllà, passant de col·laborar a també impulsar i programar activitats per realitzar en aquest espai”.