Economia
Es duplicaran freqüencies en el tram fins a Cervera a principis del 2024 i a partir del juny en el que va fins a Manresa
ACN - Els quatre nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que operaran entre Lleida i Manresa entraran en funcionament durant l'any 2025 i permetran fer un milió de viatges anuals. Així ho ha anunciat aquest dilluns la consellera de Territori, Ester Capella, que ha indicat que cadascun dels trens tindrà capacitat per 439 passatgers i serviran per millorar especialment l'accessibilitat i la velocitat al servei. Abans d'això, Capella ha concretat que es duplicaran les freqüències en el tram Lleida-Cervera durant el primer trimestre de 2024 i serà a partir del juny quan es començarà a doblar-les també en el tram que va fins a Manresa.
Els nous trens, que ja s'han començat a construir a càrrec de l'empresa Stadler, tindran una capacitat de 439 persones i doblaran les freqüències actuals de pas, amb la qual cosa la línia Lleida-Manresa passarà a tenir una capacitat anual d’un milió de viatges. El primer tren es preveu lliurar en l'últim trimestre del 2024 i la previsió d'inici del servei és entre mitjans i finals del 2025. El subministrament de les noves unitats té un cost de 44 milions d’euros. Capella ha explicat que aquests nous vehicles possibilitaran la millora de "l'accessibilitat, la fiabilitat i la velocitat del servei" i són "una mostra més de l'aposta del Govern pel servei ferroviari a les terres de Ponent".
En concret, els trens tindran accés a peu pla des de l'andana, amb 12 portes (6 a cada costat) i amb rampa automàtica a les portes properes a la zona de mobilitat reduïda. En aquest sentit, cada vehicle disposarà de dos espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda i també hi haurà dos espais multifuncionals adreçat a bicicletes, cotxets, entre altres.
A més, el president de Ferrocarrils, Toni Segarra, ha explicat que incorporaran també "els últims avenços tecnològics i milloraran les condicions de confort i d’accessibilitat de les persones usuàries". Segarra ha manifestat que l'objectiu és exportar el "model d'èxit" de la línia Lleida-la Pobla, que enguany ha assolit els 350.000 viatgers, un 30% més que l'anterior, a la línia Lleida-Manresa. "Donarem resposta a les necessitats de mobilitat interna de l'àrea de Lleida i la connectem millor amb la Catalunya Central i l'àrea de Barcelona", ha conclòs.
Més freqüències, cadència i puntualitat
D'aquesta manera, el nou servei que operarà Ferrocarrils entre Lleida i Manresa preveu reconvertir la línia R12 actual en l'RL3 Lleida-Cervera i l'RL4 Lleida-Manresa, i integrar-la en l'R4 al tram Manresa-Barcelona, mitjançant transbordaments d'entre 5 i 10 minuts.
Capella ha concretat que es vol doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, que passarien de les 6 actuals per sentit en dia laborable a les 12 previstes durant el primer trimestre del 2024. Així mateix, es vol incrementar els trajectes entre Cervera i Manresa, a partir del juny vinent. La consellera ha ressaltat que aquesta ampliació de viatges servirà per millorar l'oferta en hora punta del matí.
ACN - Els quatre nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que operaran entre Lleida i Manresa entraran en funcionament durant l'any 2025 i permetran fer un milió de viatges anuals. Així ho ha anunciat aquest dilluns la consellera de Territori, Ester Capella, que ha indicat que cadascun dels trens tindrà capacitat per 439 passatgers i serviran per millorar especialment l'accessibilitat i la velocitat al servei. Abans d'això, Capella ha concretat que es duplicaran les freqüències en el tram Lleida-Cervera durant el primer trimestre de 2024 i serà a partir del juny quan es començarà a doblar-les també en el tram que va fins a Manresa.
Els nous trens, que ja s'han començat a construir a càrrec de l'empresa Stadler, tindran una capacitat de 439 persones i doblaran les freqüències actuals de pas, amb la qual cosa la línia Lleida-Manresa passarà a tenir una capacitat anual d’un milió de viatges. El primer tren es preveu lliurar en l'últim trimestre del 2024 i la previsió d'inici del servei és entre mitjans i finals del 2025. El subministrament de les noves unitats té un cost de 44 milions d’euros. Capella ha explicat que aquests nous vehicles possibilitaran la millora de "l'accessibilitat, la fiabilitat i la velocitat del servei" i són "una mostra més de l'aposta del Govern pel servei ferroviari a les terres de Ponent".
En concret, els trens tindran accés a peu pla des de l'andana, amb 12 portes (6 a cada costat) i amb rampa automàtica a les portes properes a la zona de mobilitat reduïda. En aquest sentit, cada vehicle disposarà de dos espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda i també hi haurà dos espais multifuncionals adreçat a bicicletes, cotxets, entre altres.
A més, el president de Ferrocarrils, Toni Segarra, ha explicat que incorporaran també "els últims avenços tecnològics i milloraran les condicions de confort i d’accessibilitat de les persones usuàries". Segarra ha manifestat que l'objectiu és exportar el "model d'èxit" de la línia Lleida-la Pobla, que enguany ha assolit els 350.000 viatgers, un 30% més que l'anterior, a la línia Lleida-Manresa. "Donarem resposta a les necessitats de mobilitat interna de l'àrea de Lleida i la connectem millor amb la Catalunya Central i l'àrea de Barcelona", ha conclòs.
Més freqüències, cadència i puntualitat
D'aquesta manera, el nou servei que operarà Ferrocarrils entre Lleida i Manresa preveu reconvertir la línia R12 actual en l'RL3 Lleida-Cervera i l'RL4 Lleida-Manresa, i integrar-la en l'R4 al tram Manresa-Barcelona, mitjançant transbordaments d'entre 5 i 10 minuts.
Capella ha concretat que es vol doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, que passarien de les 6 actuals per sentit en dia laborable a les 12 previstes durant el primer trimestre del 2024. Així mateix, es vol incrementar els trajectes entre Cervera i Manresa, a partir del juny vinent. La consellera ha ressaltat que aquesta ampliació de viatges servirà per millorar l'oferta en hora punta del matí.