Actualitat

- El curs d'Economia Social i Solidària començarà a impartir-se el 8 de novembre en format semipresencial i les inscripcions estan obertes a partir d’avui i fins el 5 de novembre al web de Ponent Coopera.
- Ponent Coopera subvencionarà un 86% del cost total de la matrícula dels alumnes.
El Títol d’especialització en Economia Social i Solidària homologat per la Universitat de Lleida arriba a la seva 8a edició, una proposta formativa impulsada i coordinada conjuntament des de la universitat i l'ateneu cooperatiu.
El curs, que tindrà lloc entre el 8 de novembre de 2025 i el 7 de març de 2026, té com a objectiu construir un marc conjunt d’aprenentatge, formació i debat al voltant de l’Economia Social i Solidària (ESS) i facilitar coneixements teòrics i pràctics per impulsar, constituir i consolidar iniciatives de l’ESS que siguin viables econòmicament i temporalment, a través, també, de casos concrets propers a la realitat quotidiana on ja existeixen estratègies de transformació del model actual socioeconòmic.
El Títol d’Especialització està especialment adreçat a persones que ja participen de manera activa en cooperatives o entitats de l’ESS; professionals d’administracions públiques locals o altres institucions que treballen en àmbits com els processos d’intervenció comunitària, la promoció de l’ocupació o l’impuls econòmic del territori i, finalment, estudiants i graduats/des universitaris que busquen una especialització.
El curs, en modalitat semipresencial, consta de 19 sessions teòriques on s’aprofundeix en els elements claus de l’Economia Social i Solidària aportant un marc teòric sobre la temàtica a abordar, teoria aplicada per tal de tenir eines per transformar el nostre entorn i visibilitzar experiències reeixides que treballin per la transformació socioeconòmica. En aquesta edició, es posarà l’èmfasi en temes transversals com el vessant fiscal i comptable de les cooperatives, la ruralitat i el despoblament, el feminisme, el cooperativisme d’habitatge, les finances ètiques o l’agroecologia, així com la visió antiracista i la sobirania comunicativa i energètica.
A més, es faran tres sessions presencials per visitar diferents projectes actius i referents del territori. Així, el curs s’inaugurarà de forma presencial amb una visita a les instal·lacions de L’Olivera Cooperativa, a Vallbona de les Monges. La segona sessió presencial tindrà lloc a la cooperativa d’habitatge La Closca, a la ciutat de Lleida i, finalment, la cloenda del curs es farà a la Cooperativa Tres Cadires, d’Arbeca.
El curs també consta d’un treball d’aprofundiment que les alumnes hauran de realitzar fora de l’aula i que serà presentat en les últimes tres sessions. Les inscripcions ja estan obertes fins al 5 de novembre. Més informació a la web de Ponent Coopera.