Actualitat
Aquest divendres el president del Consell Comarcal de l'Urgell, José Luis Marín, acompanyat de la vicepresidenta primera, ha rebut a la seu del Consell un grup de 60 alumnes de l'Escola Pia de Tàrrega, juntament amb estudiants d'intercanvi d’un institut de la ciutat de Nacka (Suècia). Aquest intercanvi ha estat enfocat a treballar diverses temàtiques relacionades amb la governança d'institucions com el país, comunitat autònoma, comarca o ciutat. Durant la visita, que s'ha conduït íntegrament en anglès per facilitar la participació dels estudiants suecs, els alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer de prop les funcions i la història dels Consells Comarcals a Catalunya, en particular del Consell Comarcal de l'Urgell. Es van destacar les diferències entre ajuntaments i consells comarcals, així com la importància d'aquest últim en la gestió dels serveis comarcals. El moment àlgid de la visita ha estat una simulació del procés democràtic comarcal. Els estudiants, dividits en dos grups, han participat en una dinàmica que els ha permès “jugar” a constituir un ple comarcal. El primer grup ha estat rebut pel President, qui els ha guiat en un joc de simulació.
Els alumnes han reproduït les diferents etapes del procés polític comarcal: en primer lloc, han celebrat unes eleccions municipals per designar els consellers comarcals. A continuació, han constituït el plenari del Consell Comarcal, i finalment, han debatut una qüestió d’interès comarcal, prenent decisions de manera conjunta. Tot plegat ha acabat amb una reflexió sobre la participació ciutadana i l’experiència democràtica viscuda. Mentre un grup feia aquest joc de simulació política, l’altre grup ha estat rebut per la consellera comarcal de Medi Ambient, Georgina Procter, qui els ha explicat com es gestiona la recollida de residus a la comarca de l'Urgell i la implantació del sistema de recollida porta a porta. També han participat en un petit joc interactiu sobre la vida dels residus i la seva gestió. Aquesta activitat, dissenyada sota el títol "Consell Jove: Aprenent Democràcia", no només és una experiència formativa per als alumnes, sinó que també té com a objectiu posar en valor la gran tasca que es duu a terme des dels consells comarcals.
La dinàmica es posa a disposició de tots els centres educatius de la comarca, perquè els alumnes puguin aprendre i experimentar per un dia la constitució d'un plenari comarcal i entendre millor els mecanismes de la democràcia local i comarcal.
Els alumnes han reproduït les diferents etapes del procés polític comarcal: en primer lloc, han celebrat unes eleccions municipals per designar els consellers comarcals. A continuació, han constituït el plenari del Consell Comarcal, i finalment, han debatut una qüestió d’interès comarcal, prenent decisions de manera conjunta. Tot plegat ha acabat amb una reflexió sobre la participació ciutadana i l’experiència democràtica viscuda. Mentre un grup feia aquest joc de simulació política, l’altre grup ha estat rebut per la consellera comarcal de Medi Ambient, Georgina Procter, qui els ha explicat com es gestiona la recollida de residus a la comarca de l'Urgell i la implantació del sistema de recollida porta a porta. També han participat en un petit joc interactiu sobre la vida dels residus i la seva gestió. Aquesta activitat, dissenyada sota el títol "Consell Jove: Aprenent Democràcia", no només és una experiència formativa per als alumnes, sinó que també té com a objectiu posar en valor la gran tasca que es duu a terme des dels consells comarcals.
La dinàmica es posa a disposició de tots els centres educatius de la comarca, perquè els alumnes puguin aprendre i experimentar per un dia la constitució d'un plenari comarcal i entendre millor els mecanismes de la democràcia local i comarcal.