Cultura

Les Arquets celebren la tradicional festa omplint la plaça de les Nacions · S'estrena Lo Groguet, la nova figura del bestiari targarí
Tàrrega ha celebrat el Dia de la Primavera, amb la tradicional festa de cultura popular organitzada per les Arquets de Guixanet. La plaça de les Nacions s'ha omplert de gom a amb els balls dels diferents grups d’Arquets i de l'Esbart Albada.
La jornada ha servit perquè l'Associació Guixanet de Tàrrega rebi la distinció com a Consolat del Bestiari Festiu Català. És la quarta entitat de tot Catalunya en rebre aquest reconeixement a la tasca de conservació i difusió del folklore popular.
En aquest sentit, l'actual presidenta de l'entitat, Maria Navarro, ha volgut agrair "la tasca duta a terme per tota la gent que ha format part de l'associació i als quatre presidents anteriors. Estem molt contents pel reconeixement, ja que la cultura popular ajudar a crear identitat".
Jordi Cubillos, ambaixador del Bestari Festiu, ha destacat la "feina bena feta de l'entitat cuidant la cultura popular i el bestiari. En molt pocs anys han fet moltíssima feina, són un model a tot el país".
Jose Luís Marín, president del Consell Comarcal de l'Urgell, ha posat èmfasi en "la força del voluntariat i tota la gent que forma part de les associacions amb un gran activisme durant tot l'any".
La primera tinent d'alcaldia, Laia Recasens, ha valorat "la importància que des de fora valorin tota la tasca que ha fet guixanet aquests anys. És un premi a la feina bena feta i un extra de motivació".
Durant la festa, s'ha presentat la nova figura del bestiari targarí, Lo Groguet, a càrrec de joves entre 12 i 16 anys, dirigida a un públic adolescent.