Òpera electrònica protagonitzada per l’actriu Neus Pàmies i el músic Gerard Marsal · Nova cita del programa Dimecres Escena Jove que impulsa la Regidoria de Cultura
Arriba al Teatre Ateneu de Tàrrega la peça escènica Infanticida, una actualització del conegut monòleg de Caterina Albert, escriptora que adoptà el pseudònim de Víctor Català pel masclisme de la seva època. Adaptat aquí per Marc Rosich, el text té com a protagonista una dona abocada a una situació límit que la du a assassinar el seu propi fill. Més d’un segle després de la seva publicació, Infanticida continua commovent per la seva duresa, força i dramatisme. La cita és el dimecres 24 de març (20 h) dins el cicle Dimecres Escena Jove;-) impulsat per la Regidoria de Cultura i adreçat especialment al públic adolescent i jove. A la vegada, la programació vol ser una plataforma per autors inquiets amb ganes d’explorar noves vies d’expressió en la dramatúrgia.
Amb direcció de Marc Angelet, l’acció d’Infanticida se situa a la sala d’interrogatoris d’una comissaria just després d’uns tràgics esdeveniments. La reconstrucció dels fets es barreja amb el món interior de la protagonista, encarnada per l’actriu Neus Pàmies. Els seus pensaments onírics es plasmen mitjançant els sons electrònics de la compositora Clara Peya. Repeticions, distorsions i “loops” de veu configuren un disseny de so avantguardista que interpreta dalt l’escenari el músic Gerard Marsal. La singular textura sonora creada per Clara Peya ha propiciat que Infanticida sigui qualificada com una òpera electrònica. Preu: 5 euros · Entrades anticipades a: www.culturatarrega.cat i La Botiga del Museu (carrer Major, 11).
El cicle continuarà el dimecres 14 d’abril (20h), quan la companyia Dara portarà a escena una visió demolidora sobre l’addicció a les pantalles i de com l’excés de comunicació, paradoxalment, ens pot acabar aïllant. Reflexions que aboquen en el seu muntatge iMe, comèdia profètica sobre què passaria si caiguessin tots els servidors. Igual de pertorbador resulta Suicide notes de Marc Caellas & David G. Torres, que parla sobre el suïcidi i el tabú que representa a partir de les notes reals de comiat que deixaren brillants escriptors, artistes i músics. El muntatge s’aturarà a Tàrrega el dimecres 28 d’abril (20 h) en qualitat d’obra finalista del Premi BBVA de Teatre, certamen que té a la ciutat un dels seus altaveus més fidels.
Arriba al Teatre Ateneu de Tàrrega la peça escènica Infanticida, una actualització del conegut monòleg de Caterina Albert, escriptora que adoptà el pseudònim de Víctor Català pel masclisme de la seva època. Adaptat aquí per Marc Rosich, el text té com a protagonista una dona abocada a una situació límit que la du a assassinar el seu propi fill. Més d’un segle després de la seva publicació, Infanticida continua commovent per la seva duresa, força i dramatisme. La cita és el dimecres 24 de març (20 h) dins el cicle Dimecres Escena Jove;-) impulsat per la Regidoria de Cultura i adreçat especialment al públic adolescent i jove. A la vegada, la programació vol ser una plataforma per autors inquiets amb ganes d’explorar noves vies d’expressió en la dramatúrgia.
Amb direcció de Marc Angelet, l’acció d’Infanticida se situa a la sala d’interrogatoris d’una comissaria just després d’uns tràgics esdeveniments. La reconstrucció dels fets es barreja amb el món interior de la protagonista, encarnada per l’actriu Neus Pàmies. Els seus pensaments onírics es plasmen mitjançant els sons electrònics de la compositora Clara Peya. Repeticions, distorsions i “loops” de veu configuren un disseny de so avantguardista que interpreta dalt l’escenari el músic Gerard Marsal. La singular textura sonora creada per Clara Peya ha propiciat que Infanticida sigui qualificada com una òpera electrònica. Preu: 5 euros · Entrades anticipades a: www.culturatarrega.cat i La Botiga del Museu (carrer Major, 11).
El cicle continuarà el dimecres 14 d’abril (20h), quan la companyia Dara portarà a escena una visió demolidora sobre l’addicció a les pantalles i de com l’excés de comunicació, paradoxalment, ens pot acabar aïllant. Reflexions que aboquen en el seu muntatge iMe, comèdia profètica sobre què passaria si caiguessin tots els servidors. Igual de pertorbador resulta Suicide notes de Marc Caellas & David G. Torres, que parla sobre el suïcidi i el tabú que representa a partir de les notes reals de comiat que deixaren brillants escriptors, artistes i músics. El muntatge s’aturarà a Tàrrega el dimecres 28 d’abril (20 h) en qualitat d’obra finalista del Premi BBVA de Teatre, certamen que té a la ciutat un dels seus altaveus més fidels.