L’escola Àngel Guimerà forma part activa i participativa de la “Xarxa d’Escoles de Competències Bàsiques de Catalunya” des dels seus inicis. L’única escola targarina integrada en aquesta Xarxa. “L’assoliment curricular és competencial i treballar d’aquesta manera no és sinònim de treballar només per projectes, ja que els llibres, les fitxes, els projectes ... són eines, elements de treball, no excloents de l’ensenyament Competencial i de l’ús variat de diferents mètodes”, afirma Víctor Valero.
Dins dels àmbits lingüístic, matemàtic, de coneixement del medi, d’educació en valors, d’aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal, “el nostre alumnat ha estat reconegut pels seus treballs” explica el director del centre.
Així l’Ibrahim Labiad ha rebut el primer premi del V concurs de Relats Curts, inclòs dins la setmana de la ciència en l’activitat: “Me’n contes un de ciències?” de la Universitat de Lleida (UdL); el grup format pel Pau Prats, la Blanca Aixalà, l’Estel Closa, el Didak Camats, l’Aran Farràs, la Regina Aixalà i la Gisela Gómez s’ha classificat per la final provincial del “Fem Matemàtiques” entre 190 alumnes; la Júlia Aldomà i l’Estel Closa han participat en els quarts de final del “XV Certamen de Lectura en Veu Alta de Catalunya”, on l’Estel s’ha classificat com a primera de la seva categoria i anirà a les semifinals de Catalunya i la Gina Capdevila de segon ha estat guardonada amb el 3r. premi del 13è. Premi Sambori-Òmnium amb el seu treball “El llop i el conill”.
Segons detalla a la pàgina web de la Generalitat, XTEC- Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya, la incorporació del concepte de competència en els currículums implica canvis metodològics que afecten el rol del professorat i la manera com aprèn l’alumnat, ja que l’acció competent va associada a una determinada seqüència didàctica. El concepte de competència se sustenta en la integració articulada dels diferents tipus de continguts (conceptuals, procedimentals i actitudinals) i està relacionada amb la capacitat d’activar-los o mobilitzar-los de forma integrada per fer front a situacions diverses i actuar de forma eficaç i adaptada a cada context.
L’alumnat esdevé competent quan és capaç de seleccionar, entre el bagatge acumulat (al llarg dels cursos i sumant tots els continguts, i el que s’ha anomenat “currículum ocult”) allò que ha d’aplicar per a la resolució d’una nova situació. Per tant, esdevé competent quan és capaç de transferir un determinat contingut adquirit en una matèria o context a la resolució d’un problema que se li planteja en qualsevol altra situació. Els continguts curriculars per si mateixos no constitueixen la finalitat de l’acció educativa, sinó que són el mitjà per assolir els objectius i possibilitar que l’alumnat sigui competent per usar les seves capacitats en situacions i contextos reals.
Dins dels àmbits lingüístic, matemàtic, de coneixement del medi, d’educació en valors, d’aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal, “el nostre alumnat ha estat reconegut pels seus treballs” explica el director del centre.
Així l’Ibrahim Labiad ha rebut el primer premi del V concurs de Relats Curts, inclòs dins la setmana de la ciència en l’activitat: “Me’n contes un de ciències?” de la Universitat de Lleida (UdL); el grup format pel Pau Prats, la Blanca Aixalà, l’Estel Closa, el Didak Camats, l’Aran Farràs, la Regina Aixalà i la Gisela Gómez s’ha classificat per la final provincial del “Fem Matemàtiques” entre 190 alumnes; la Júlia Aldomà i l’Estel Closa han participat en els quarts de final del “XV Certamen de Lectura en Veu Alta de Catalunya”, on l’Estel s’ha classificat com a primera de la seva categoria i anirà a les semifinals de Catalunya i la Gina Capdevila de segon ha estat guardonada amb el 3r. premi del 13è. Premi Sambori-Òmnium amb el seu treball “El llop i el conill”.
Segons detalla a la pàgina web de la Generalitat, XTEC- Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya, la incorporació del concepte de competència en els currículums implica canvis metodològics que afecten el rol del professorat i la manera com aprèn l’alumnat, ja que l’acció competent va associada a una determinada seqüència didàctica. El concepte de competència se sustenta en la integració articulada dels diferents tipus de continguts (conceptuals, procedimentals i actitudinals) i està relacionada amb la capacitat d’activar-los o mobilitzar-los de forma integrada per fer front a situacions diverses i actuar de forma eficaç i adaptada a cada context.
L’alumnat esdevé competent quan és capaç de seleccionar, entre el bagatge acumulat (al llarg dels cursos i sumant tots els continguts, i el que s’ha anomenat “currículum ocult”) allò que ha d’aplicar per a la resolució d’una nova situació. Per tant, esdevé competent quan és capaç de transferir un determinat contingut adquirit en una matèria o context a la resolució d’un problema que se li planteja en qualsevol altra situació. Els continguts curriculars per si mateixos no constitueixen la finalitat de l’acció educativa, sinó que són el mitjà per assolir els objectius i possibilitar que l’alumnat sigui competent per usar les seves capacitats en situacions i contextos reals.