Actualitat

És un territori amb possibilitats perquè té paisatges diferents en molt poc espai i està a una hora i mitja de Barcelona, valoren els professionals que han fet la visita
Una desena de professionals del cinema i la publicitat especialitzats en la recerca de localitzacions per a pel·lícules, series i grans produccions participaven dissabte en un “fam trip” per conèixer diferents espais del territori lleidatà.
L’activitat, organitzada per Ponent i Acció amb la col·laboració de la Catalunya Film Commission, es desenvolupava dins el marc del Festival Galacticat – Festival Internacional de Cinema de Tàrrega i Ponent. La jornada ha comptava amb la participació de localitzadors que han treballat en grans produccions per a Netflix, HBO, Disney+, Movistar+ o Prime Video, entre d’altres. L’objectiu de la jornada era descobrir espais de Ponent com a possibles escenaris per a futurs rodatges.
Al llarg de tota la tarda van visitar des de l’antiga fàbrica de Cal Trepat de Tàrrega, el Convent de Sant Bartomeu de Bellpuig, el Canal d’Urgell (concretament el Salt del Duran), el Castell del Remei, Seró i espais tan imprevistos com l’antiga discoteca Kipps i el Pou de Gel d’Agramunt o Mas de Colom, un recorregut que va fet valdre la diversitat d’escenaris que ofereixen les comarques de la Noguera, l’Urgell i el Pla d’Urgell.
Segons els diferents professionals que han participat a la visita “el territori que hem vist té moltes possibilitats perquè té diferents paisatges en un espai geogràfic reduït i es troba a una hora i mitja de Barcelona”.
Segons ha explicat Joel Muñoz, representant de Ponent i Acció: “Nosaltres com a oficina promotora dels audiovisuals al territori creiem que és molt important que s’organitzin viatges d’aquest tipus perquè la majoria dels localitzadors que han vingut no els coneixien. Cal tenir en compte que el nostre objectiu és capturar oportunitats per generar una industria de l’audiovisual, atès que a nivel pressupostari una pel·lícula deixa un 10% del seu pressupost al territori. Això significa per exemple, que si parlem d’una producció de 3 milions d’euros, serien 300.000 euros els que repercutirien en l’economia de la zona, entre tècnics locals, càterings, allotjaments, etc”.
Aquest tipus d’accions formen part de l’estratègia de Ponent i Acció per atraure rodatges al territori, una aposta que va molt més enllà de la promoció cultural: una sola producció pot generar un impacte econòmic directe i immediat sobre el comerç local, l’hostaleria, els serveis tècnics i professionals del territori.
La trobada es va cloure amb un sopar a la fresca dins la programació del Galacticat, festival internacional de Tàrrega i de Ponent amb la intencio d’afavorir l’intercanvi entre els localitzadors, representants institucionals i professionals de la indústria audiovisual del territori.
Ponent i Acció, amb seu a Cal Trepat de Tàrrega està liderat per l’Ajuntament de Tàrrega i els Consells Comarcals de la Noguera, el Pla d’Urgell i l’Urgell, amb el suport del programa Innovadors i Experimentals del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).
Una desena de professionals del cinema i la publicitat especialitzats en la recerca de localitzacions per a pel·lícules, series i grans produccions participaven dissabte en un “fam trip” per conèixer diferents espais del territori lleidatà.
L’activitat, organitzada per Ponent i Acció amb la col·laboració de la Catalunya Film Commission, es desenvolupava dins el marc del Festival Galacticat – Festival Internacional de Cinema de Tàrrega i Ponent. La jornada ha comptava amb la participació de localitzadors que han treballat en grans produccions per a Netflix, HBO, Disney+, Movistar+ o Prime Video, entre d’altres. L’objectiu de la jornada era descobrir espais de Ponent com a possibles escenaris per a futurs rodatges.
Al llarg de tota la tarda van visitar des de l’antiga fàbrica de Cal Trepat de Tàrrega, el Convent de Sant Bartomeu de Bellpuig, el Canal d’Urgell (concretament el Salt del Duran), el Castell del Remei, Seró i espais tan imprevistos com l’antiga discoteca Kipps i el Pou de Gel d’Agramunt o Mas de Colom, un recorregut que va fet valdre la diversitat d’escenaris que ofereixen les comarques de la Noguera, l’Urgell i el Pla d’Urgell.
Segons els diferents professionals que han participat a la visita “el territori que hem vist té moltes possibilitats perquè té diferents paisatges en un espai geogràfic reduït i es troba a una hora i mitja de Barcelona”.
Segons ha explicat Joel Muñoz, representant de Ponent i Acció: “Nosaltres com a oficina promotora dels audiovisuals al territori creiem que és molt important que s’organitzin viatges d’aquest tipus perquè la majoria dels localitzadors que han vingut no els coneixien. Cal tenir en compte que el nostre objectiu és capturar oportunitats per generar una industria de l’audiovisual, atès que a nivel pressupostari una pel·lícula deixa un 10% del seu pressupost al territori. Això significa per exemple, que si parlem d’una producció de 3 milions d’euros, serien 300.000 euros els que repercutirien en l’economia de la zona, entre tècnics locals, càterings, allotjaments, etc”.
Aquest tipus d’accions formen part de l’estratègia de Ponent i Acció per atraure rodatges al territori, una aposta que va molt més enllà de la promoció cultural: una sola producció pot generar un impacte econòmic directe i immediat sobre el comerç local, l’hostaleria, els serveis tècnics i professionals del territori.
La trobada es va cloure amb un sopar a la fresca dins la programació del Galacticat, festival internacional de Tàrrega i de Ponent amb la intencio d’afavorir l’intercanvi entre els localitzadors, representants institucionals i professionals de la indústria audiovisual del territori.
Ponent i Acció, amb seu a Cal Trepat de Tàrrega està liderat per l’Ajuntament de Tàrrega i els Consells Comarcals de la Noguera, el Pla d’Urgell i l’Urgell, amb el suport del programa Innovadors i Experimentals del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).