
L’Artesania pot salvar vides, aquest és el lema de la 9a Setmana de l’Artesania de Catalunya que tindrà lloc del 19 al 25 d’octubre amb activitats que enguany es podran seguir a través del format digital, a través de les xarxes socials i el web de CCAM http://ccam.gencat.cat/ca/arees_actuacio/artesania/setmana_artesania/2020/programa/#bloc7
La Setmana de l’Artesania enguany està estructurada en cinc blocs temàtics: Artesania i Territori, Artesania i Sostenibilitat, Artesania i Contemporaneïtat, Artesania i Talent Jove i Artesania i Tecnologia.
Conferències, reportatges, exposicions, taules rodones , .. amb l’objectiu de realitzar una reflexió sobre el model de societat actual, per construir una societat més justa, equilibrada i respectuosa.
Dins del bloc d’Artesania i Territori, la idea es descobrir una part de la riquesa artesanal, mitjançant la presentació del tràiler Rutes Artesanes de Catalunya que ens durà a un viatge per set localitzacions del territori, una d’elles Verdú i la seva ceràmica.
Dins del marc d’aquesta setmana també s’ha impulsat la IIa. Mostra Internacional d’Audiovisuals d’Artesania que enguany ha seleccionat deu documentals nacionals i internacionals, per potenciar sinergies entre el sector artesanal i audiovisual i generar productes de qualitat basats en processos creatius artesanals i impulsar i donar a conèixer en diversos formats audiovisuals, el món de l’artesania. Es podran veure a través a través de la plataforma Filmin.
L’escultor, fotògraf i realitzador català resident a Finlàndia, Àlex Reig, torna a la Mostra amb Hands on Glass 2. Quim i Txell ( Finlàndia/ Catalunya 2020). En aquesta ocasió en format curt-documental, dedicada al món del vidre artístic, del compromís de vida i obra dels artistes i artesans Quim Falcó i Txell Tembleque, establerts a Verdú des de l’any 2015, que utilitzen el vidre com a material principal per a desenvolupar les seves obres.