Economia
La meitat dels negocis adherits a la iniciativa impulsada per la Regidoria de Promoció Econòmica afirma que guanya nous clients · El 75% dels establiments participants augmenta les seves vendes durant el mes d’abril
La campanya de bons de descompte Fira’t a Tàrrega ha tingut un èxit indiscutible. És el balanç que fa l’Ajuntament de Tàrrega d’aquesta iniciativa per fomentar les compres de proximitat i donar suport als establiments de la ciutat que es va desenvolupar durant el mes d’abril. Segons les dades de què disposa la Regidoria de Promoció Econòmica, la campanya ha generat un impacte econòmic als comerços de la capital de l’Urgell que ascendeix a 231.000 euros. Les persones consumidores van gastar un total de 9.181 dels 10.000 bons disponibles (el 92%) en 3.376 operacions de compra. Així doncs, dels 50.000 euros en vals de descompte de 5 euros cadascun que el consistori havia posat a disposició de la ciutadania a través del portal bons.tarrega.cat se n’ha gastat un import que suma 45.950 euros.
“Les xifres parlen per si soles”, afirma l’alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan Vallverdú, que afegeix que “estem molt satisfets de l’excel·lent resposta que ha tingut la primera edició de la campanya de bons Fira’t a Tàrrega, tant pel nombre de comerços que s’hi ha sumat com per la quantitat de clients que s’han descarregat els seus vals de descompte i els han bescanviat en les seves compres a la nostra ciutat”. Alhora, la primera edil assegura que “hem aconseguit amb escreix l’objectiu que ens havíem marcat: dinamitzar el teixit comercial targarí”. Tant és així que el consistori estudia la possibilitat de repetir la iniciativa en un futur.
Pel que fa als establiments comercials que es van adherir a la iniciativa, la majoria aplaudeix els resultats obtinguts. Sis de cada quatre (64%) afirma que va veure incrementada la presència de clients durant el mes passat i la meitat (53%) sosté que va rebre nous compradors. Alhora, tres de cada quatre botigues adherides a la campanya afirmen que van augmentar les seves vendes: el 51,2% sosté que l’augment va ser inferior el 25% mentre que un altre 24,4% afirma que va vendre entre un 25 i un 50% més. Per sectors, les botigues de moda foren les preferides pels consumidors per gastar els seu bons, seguides dels establiments d’electrodomèstics i electrònica, papereria, articles d’esport i calçat.
Amb aquests resultats a la mà, la immensa majoria de les botigues i establiments de restauració que s’han beneficiat de la campanya Fira’t a Tàrrega veuen amb bons ulls que l’Ajuntament de Tàrrega repeteixi la proposta en un futur. Concretament, sis de cada deu (63,4%) defensa que se’n podrien fer dues a l’any mentre que tres de cada deu (34,1%) aposta perquè fos anual.
Iniciativa amb el suport de 74 establiments de la ciutat
Cal recordar que aquesta campanya, pionera a la ciutat, ha estat possible gràcies a un conveni signat entre l’Ajuntament i la Cambra de Comerç i Indústria de Tàrrega, encarregada de gestionar els pagaments que han rebut els negocis que han donat suport a la iniciativa. S’hi han adherit fins a 74 establiments entre els quals hi havia botigues de roba i calçat, òptiques, comerços d’electrònica i electrodomèstics, botigues de material esportiu, joieries, establiments dedicats a la venda de parament de la llar i decoració, llibreries i papereries, perruqueries i centres d’estètica, establiments de restauració i cinema, ferreteries, estudis de fotografia o botigues d’alimentació. Alhora, han pogut gaudir dels bons de descompte totes les persones que facin les seves compres a la capital de l’Urgell (ja siguin empadronades a la ciutat com no) que prèviament s’haguessin registrat a la pàgina web bons.tarrega.cat.
La campanya de bons de descompte Fira’t a Tàrrega ha tingut un èxit indiscutible. És el balanç que fa l’Ajuntament de Tàrrega d’aquesta iniciativa per fomentar les compres de proximitat i donar suport als establiments de la ciutat que es va desenvolupar durant el mes d’abril. Segons les dades de què disposa la Regidoria de Promoció Econòmica, la campanya ha generat un impacte econòmic als comerços de la capital de l’Urgell que ascendeix a 231.000 euros. Les persones consumidores van gastar un total de 9.181 dels 10.000 bons disponibles (el 92%) en 3.376 operacions de compra. Així doncs, dels 50.000 euros en vals de descompte de 5 euros cadascun que el consistori havia posat a disposició de la ciutadania a través del portal bons.tarrega.cat se n’ha gastat un import que suma 45.950 euros.
“Les xifres parlen per si soles”, afirma l’alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan Vallverdú, que afegeix que “estem molt satisfets de l’excel·lent resposta que ha tingut la primera edició de la campanya de bons Fira’t a Tàrrega, tant pel nombre de comerços que s’hi ha sumat com per la quantitat de clients que s’han descarregat els seus vals de descompte i els han bescanviat en les seves compres a la nostra ciutat”. Alhora, la primera edil assegura que “hem aconseguit amb escreix l’objectiu que ens havíem marcat: dinamitzar el teixit comercial targarí”. Tant és així que el consistori estudia la possibilitat de repetir la iniciativa en un futur.
Pel que fa als establiments comercials que es van adherir a la iniciativa, la majoria aplaudeix els resultats obtinguts. Sis de cada quatre (64%) afirma que va veure incrementada la presència de clients durant el mes passat i la meitat (53%) sosté que va rebre nous compradors. Alhora, tres de cada quatre botigues adherides a la campanya afirmen que van augmentar les seves vendes: el 51,2% sosté que l’augment va ser inferior el 25% mentre que un altre 24,4% afirma que va vendre entre un 25 i un 50% més. Per sectors, les botigues de moda foren les preferides pels consumidors per gastar els seu bons, seguides dels establiments d’electrodomèstics i electrònica, papereria, articles d’esport i calçat.
Amb aquests resultats a la mà, la immensa majoria de les botigues i establiments de restauració que s’han beneficiat de la campanya Fira’t a Tàrrega veuen amb bons ulls que l’Ajuntament de Tàrrega repeteixi la proposta en un futur. Concretament, sis de cada deu (63,4%) defensa que se’n podrien fer dues a l’any mentre que tres de cada deu (34,1%) aposta perquè fos anual.
Iniciativa amb el suport de 74 establiments de la ciutat
Cal recordar que aquesta campanya, pionera a la ciutat, ha estat possible gràcies a un conveni signat entre l’Ajuntament i la Cambra de Comerç i Indústria de Tàrrega, encarregada de gestionar els pagaments que han rebut els negocis que han donat suport a la iniciativa. S’hi han adherit fins a 74 establiments entre els quals hi havia botigues de roba i calçat, òptiques, comerços d’electrònica i electrodomèstics, botigues de material esportiu, joieries, establiments dedicats a la venda de parament de la llar i decoració, llibreries i papereries, perruqueries i centres d’estètica, establiments de restauració i cinema, ferreteries, estudis de fotografia o botigues d’alimentació. Alhora, han pogut gaudir dels bons de descompte totes les persones que facin les seves compres a la capital de l’Urgell (ja siguin empadronades a la ciutat com no) que prèviament s’haguessin registrat a la pàgina web bons.tarrega.cat.