Economia
Supera les xifres de la primera edició d’aquesta iniciativa amb què la Regidoria de Promoció Econòmica dinamitza el teixit comercial local · Les persones consumidores bescanvien 9.724 dels vals disponibles en 3.445 operacions de compra
La segona edició de la campanya de bons des descompte impulsada per la Regidoria de Promoció Econòmica de Tàrrega ha estat un èxit rotund ja que ha superat les xifres de la primera edició celebrada el passat abril. L’Ajuntament de Tàrrega fa un balanç excel·lent d’aquesta iniciativa per fomentar les compres de proximitat i donar suport als establiments de la ciutat que es va desenvolupar per segon cop durant el mes d’octubre. En aquesta ocasió, la campanya ha generat un impacte econòmic als comerços de la capital de l’Urgell que ascendeix a 259.000 euros. Aquesta xifra supera en 28.000 euros l’assolida en la primera edició (tancada amb un impacte total de 231.000 euros). Les persones consumidores van gastar un total de 9.724 dels 10.000 bons disponibles (el 97%) en 3.445 operacions de compra.
Per tant, es van superar les 3.376 compres registrades durant el mes d’abril, quan es van bescanviar el 92% dels vals disponibles. Així doncs, dels 50.000 euros en vals de descompte de 5 euros cadascun que el consistori va posar a disposició de la ciutadania a través del portal bons.tarrega.cat el passat 1 d’octubre, se n’han gastat fins a 48.620 euros. Recordem que en la primera edició de la campanya de bons aquesta xifra fou de 45.950 euros.
La regidora de Promoció Econòmica, Núria Robert, afirma que “no podem estar més satisfets de l’excel·lent rebuda que ha tingut la campanya aquesta tardor. Només cal mirar les xifres: hem incrementat el volum de negoci que s’ha generat, les operacions de compra i també vam aconseguir que més negocis s’hi adherissin fins a fregar el centenar”. Alhora l’edil sosté que “l’expectació per la campanya era màxima. No en va en poc més de dues setmanes es van esgotar la majoria de bons disponibles”. Amb aquesta dades a la mà, “no cal dir que intentarem repetir la iniciativa l’any vinent”, assegura Robert.
Iniciativa amb el suport de 90 establiments de la ciutat
Pel que fa als establiments comercials que es van adherir a la iniciativa l’octubre passat (un total de 90), la majoria aplaudeix els resultats obtinguts i assegura que mentre va durar la campanya va veure incrementada la presència de clients i va rebre nous compradors. Alhora, les dades demostren que bona part dels negocis van augmentar les seves vendes. Per sectors, de nou, les botigues de moda foren les preferides pels consumidors per gastar els seu bons, seguides dels establiments d’electrodomèstics i electrònica.
Val a dir que només el primer dia de la campanya es van descarregar més de 1.700 bons, dels quals se'n van gastar mig miler en 24 hores. Durant la primera setmana es van bescanviar un total de 3.640 bons, 1.800 dels quals es van gastar coincidint amb la celebració de la Nit Boja organitzada per Foment Tàrrega els dies 7 i 8 d’octubre. Segons dades de la Regidoria de Promoció Econòmica, de l’1 al 8 d’octubre els bons van generar un impacte econòmic de 100.000 euros en comerços de la ciutat, 40.000 dels quals en el marc de la Nit Boja.
Conveni amb la Cambra de Comerç i Indústria de Tàrrega
Cal recordar que les dues primers edicions d’aquesta iniciativa, pionera a les comarques de Lleida, han estat possibles gràcies a un conveni signat entre l’Ajuntament i la Cambra de Comerç i Indústria de Tàrrega, encarregada de gestionar els pagaments que han rebut els negocis adherits a la iniciativa. En la segona edició han estat 90 establiments, entre els quals hi havia botigues de roba i calçat, òptiques, electrònica i electrodomèstics, material esportiu, joieries, parament de la llar i decoració, llibreries i papereries, perruqueries i centres d’estètica, restauració, cinema, ferreteries, fotografia o alimentació. Alhora han pogut gaudir dels bons totes les persones que fessin les seves compres a la capital de l’Urgell (empadronades a la ciutat o no) que prèviament s’haguessin registrat a la pàgina web bons.tarrega.cat.
La segona edició de la campanya de bons des descompte impulsada per la Regidoria de Promoció Econòmica de Tàrrega ha estat un èxit rotund ja que ha superat les xifres de la primera edició celebrada el passat abril. L’Ajuntament de Tàrrega fa un balanç excel·lent d’aquesta iniciativa per fomentar les compres de proximitat i donar suport als establiments de la ciutat que es va desenvolupar per segon cop durant el mes d’octubre. En aquesta ocasió, la campanya ha generat un impacte econòmic als comerços de la capital de l’Urgell que ascendeix a 259.000 euros. Aquesta xifra supera en 28.000 euros l’assolida en la primera edició (tancada amb un impacte total de 231.000 euros). Les persones consumidores van gastar un total de 9.724 dels 10.000 bons disponibles (el 97%) en 3.445 operacions de compra.
Per tant, es van superar les 3.376 compres registrades durant el mes d’abril, quan es van bescanviar el 92% dels vals disponibles. Així doncs, dels 50.000 euros en vals de descompte de 5 euros cadascun que el consistori va posar a disposició de la ciutadania a través del portal bons.tarrega.cat el passat 1 d’octubre, se n’han gastat fins a 48.620 euros. Recordem que en la primera edició de la campanya de bons aquesta xifra fou de 45.950 euros.
La regidora de Promoció Econòmica, Núria Robert, afirma que “no podem estar més satisfets de l’excel·lent rebuda que ha tingut la campanya aquesta tardor. Només cal mirar les xifres: hem incrementat el volum de negoci que s’ha generat, les operacions de compra i també vam aconseguir que més negocis s’hi adherissin fins a fregar el centenar”. Alhora l’edil sosté que “l’expectació per la campanya era màxima. No en va en poc més de dues setmanes es van esgotar la majoria de bons disponibles”. Amb aquesta dades a la mà, “no cal dir que intentarem repetir la iniciativa l’any vinent”, assegura Robert.
Iniciativa amb el suport de 90 establiments de la ciutat
Pel que fa als establiments comercials que es van adherir a la iniciativa l’octubre passat (un total de 90), la majoria aplaudeix els resultats obtinguts i assegura que mentre va durar la campanya va veure incrementada la presència de clients i va rebre nous compradors. Alhora, les dades demostren que bona part dels negocis van augmentar les seves vendes. Per sectors, de nou, les botigues de moda foren les preferides pels consumidors per gastar els seu bons, seguides dels establiments d’electrodomèstics i electrònica.
Val a dir que només el primer dia de la campanya es van descarregar més de 1.700 bons, dels quals se'n van gastar mig miler en 24 hores. Durant la primera setmana es van bescanviar un total de 3.640 bons, 1.800 dels quals es van gastar coincidint amb la celebració de la Nit Boja organitzada per Foment Tàrrega els dies 7 i 8 d’octubre. Segons dades de la Regidoria de Promoció Econòmica, de l’1 al 8 d’octubre els bons van generar un impacte econòmic de 100.000 euros en comerços de la ciutat, 40.000 dels quals en el marc de la Nit Boja.
Conveni amb la Cambra de Comerç i Indústria de Tàrrega
Cal recordar que les dues primers edicions d’aquesta iniciativa, pionera a les comarques de Lleida, han estat possibles gràcies a un conveni signat entre l’Ajuntament i la Cambra de Comerç i Indústria de Tàrrega, encarregada de gestionar els pagaments que han rebut els negocis adherits a la iniciativa. En la segona edició han estat 90 establiments, entre els quals hi havia botigues de roba i calçat, òptiques, electrònica i electrodomèstics, material esportiu, joieries, parament de la llar i decoració, llibreries i papereries, perruqueries i centres d’estètica, restauració, cinema, ferreteries, fotografia o alimentació. Alhora han pogut gaudir dels bons totes les persones que fessin les seves compres a la capital de l’Urgell (empadronades a la ciutat o no) que prèviament s’haguessin registrat a la pàgina web bons.tarrega.cat.