Economia
L’empresa especialista en tòfones i bolets ha aconseguit una facturació record de més de 30 milions d’euros aquest any fiscal i encara el futur amb reptes ambiciosos
El constant creixement de l’empresa i la consolidació als mercats nacional i internacional han provocat que Laumont es plantegi grans reptes després de batre el seu propi record de facturació anual, superant de llarg els registres prepandèmia.
La reobertura sense restriccions del sector de la restauració a escala mundial ha sigut el detonant per obtenir aquests grans resultats, després d’anys d’expansió que només es van veure frenats per la crisi del Covid. L'estratègia omnicanal duta a terme per l'empresa també ha estat una de les claus després de refermar el canal online i innovar als mercats de Mercabarna, Mercamadrid i Mercabilbao.
El creixement del 30% en facturació d’aquest últim any fiscal ha sigut clau per tal de prendre la decisió de construir una nova nau a Tàrrega on centralitzar totes les activitats d’alt valor afegit tant amb trufes com bolets.
Una nova nau per encarar els nous reptes de Laumont
La construcció d’aquest nou edifici respon a la principal necessitat que es té d’incrementar la capacitat productiva per afrontar l’augment de la demanda de tòfones i bolets en diferents formats. Per això es té previst construir una planta de 4.000 m² que permetrà tenir l’espai suficient per complir els objectius empresarials proposats i encarar nous reptes estratègics com poden ser la producció de nous productes amb base de tòfona, invertir amb nova maquinària d’última tecnologia i la creació d’un espai on es pugui gaudir d’experiències relacionades amb el món de la tòfona i l’alta gastronomia.
Aquest nou centre, que està previst que entri en funcionament l’any 2024, serà complementari a l’actual centre especialitzat en l’envasament de bolets de Valladolid i a les parades de venda majorista de Mercabarna, Mercamadrid i Mercabilbao, on Laumont té fidelitzats a més de 3.000 clients.
Referent de tòfones i bolets a escala mundial
Tot i que Espanya no és un dels països del món amb més demanda de tòfones, sí que n’és el màxim productor, fet que ha ajudat a Laumont a convertir-se un referent a nivell estatal i un actor important en l’àmbit mundial. “La tòfona d’origen nacional no té res a envejar amb les que podem trobar a països on la cultura de la tòfona està més desenvolupada, com França o Italia“ afirma Jordi Serentill, CEO de l’empresa. “Gràcies als més de 40 anys d’experiència i el tracte personalitzat comptem amb una xarxa pròpia de recol·lectors de tòfona que ens assegura tenir sempre disponibilitat de producte i, el més important, garantir la màxima qualitat de cada tòfona”.
Precisament un dels principals objectius de Laumont és ampliar la cultura i el coneixement del món de la tòfona al nostre país. Per aconseguir aquest objectiu consideren clau apostar per la transparència durant tota la cadena de valor, tenint en consideració des dels productors de tòfona fins al consumidor final, passant pel sector de la restauració: “La formació de tot el sector és molt rellevant perquè es comprenguin les diferents qualitats i aplicacions gastronòmiques de la tòfona. Millorant aquest coneixement aconseguirem augmentar la satisfacció i l'exigència dels consumidors d’aquest producte tan selecte, cosa que sens dubte ens beneficiarà a tots” conclou Serentill.
El constant creixement de l’empresa i la consolidació als mercats nacional i internacional han provocat que Laumont es plantegi grans reptes després de batre el seu propi record de facturació anual, superant de llarg els registres prepandèmia.
La reobertura sense restriccions del sector de la restauració a escala mundial ha sigut el detonant per obtenir aquests grans resultats, després d’anys d’expansió que només es van veure frenats per la crisi del Covid. L'estratègia omnicanal duta a terme per l'empresa també ha estat una de les claus després de refermar el canal online i innovar als mercats de Mercabarna, Mercamadrid i Mercabilbao.
El creixement del 30% en facturació d’aquest últim any fiscal ha sigut clau per tal de prendre la decisió de construir una nova nau a Tàrrega on centralitzar totes les activitats d’alt valor afegit tant amb trufes com bolets.
Una nova nau per encarar els nous reptes de Laumont
La construcció d’aquest nou edifici respon a la principal necessitat que es té d’incrementar la capacitat productiva per afrontar l’augment de la demanda de tòfones i bolets en diferents formats. Per això es té previst construir una planta de 4.000 m² que permetrà tenir l’espai suficient per complir els objectius empresarials proposats i encarar nous reptes estratègics com poden ser la producció de nous productes amb base de tòfona, invertir amb nova maquinària d’última tecnologia i la creació d’un espai on es pugui gaudir d’experiències relacionades amb el món de la tòfona i l’alta gastronomia.
Aquest nou centre, que està previst que entri en funcionament l’any 2024, serà complementari a l’actual centre especialitzat en l’envasament de bolets de Valladolid i a les parades de venda majorista de Mercabarna, Mercamadrid i Mercabilbao, on Laumont té fidelitzats a més de 3.000 clients.
Referent de tòfones i bolets a escala mundial
Tot i que Espanya no és un dels països del món amb més demanda de tòfones, sí que n’és el màxim productor, fet que ha ajudat a Laumont a convertir-se un referent a nivell estatal i un actor important en l’àmbit mundial. “La tòfona d’origen nacional no té res a envejar amb les que podem trobar a països on la cultura de la tòfona està més desenvolupada, com França o Italia“ afirma Jordi Serentill, CEO de l’empresa. “Gràcies als més de 40 anys d’experiència i el tracte personalitzat comptem amb una xarxa pròpia de recol·lectors de tòfona que ens assegura tenir sempre disponibilitat de producte i, el més important, garantir la màxima qualitat de cada tòfona”.
Precisament un dels principals objectius de Laumont és ampliar la cultura i el coneixement del món de la tòfona al nostre país. Per aconseguir aquest objectiu consideren clau apostar per la transparència durant tota la cadena de valor, tenint en consideració des dels productors de tòfona fins al consumidor final, passant pel sector de la restauració: “La formació de tot el sector és molt rellevant perquè es comprenguin les diferents qualitats i aplicacions gastronòmiques de la tòfona. Millorant aquest coneixement aconseguirem augmentar la satisfacció i l'exigència dels consumidors d’aquest producte tan selecte, cosa que sens dubte ens beneficiarà a tots” conclou Serentill.