Actualitat

- Torra impartirà la ponència titulada “Si falla la llengua, fallarà tot”, una reflexió en defensa del català que marcarà l’inici d’una programació diversa, amb conferenciants reconeguts i temàtiques d’actualitat
- Com a novetat, l'Aula d'Extensió Universitària de Tàrrega ampliarà horitzons més enllà de la gent gran per atraure també la ciutadania més jove.
L’Aula d’Extensió Universitària de Tàrrega donarà el tret de sortida al curs 2025-2026 amb una conferència inaugural a càrrec de l’expresident de la Generalitat, Quim Torra i Pla. L’acte tindrà lloc el 7 d’octubre al Teatre Ateneu de Tàrrega, tal com ha confirmat a Ràdio Tàrrega el president de l’entitat, Florentí Sans.
Torra impartirà la ponència titulada “Si falla la llengua, fallarà tot”, una reflexió en defensa del català que marcarà l’inici d’una programació diversa, amb conferenciants reconeguts i temàtiques d’actualitat. Com a novetat, l'Aula d'Extensió Universitària de Tàrrega ampliarà horitzons més enllà de la gent gran per atraure també la ciutadania més jove. “La nostra voluntat és obrir-nos més enllà del públic habitual de gent gran i atraure també ciutadania més jove interessada en les conferències”.
Les persones interessades podran formalitzar les seves inscripcions els dies 3, 4 i 9 de setembre, de 10 a 13 h al Local Social de l’Ateneu. El preu de la matrícula es manté en 35 euros per tot el curs i inclourà l'assistència a una trentena de conferències. Les xerrades se celebraran, com l’any passat, tots els dimarts a les 17 h al Teatre Ateneu. Tot i que el programa complet del curs encara s’està perfilant, el president de l’Aula ja ha avançat alguns temes i ponents: “Parlarem de música, del canvi climàtic, de literatura, d’Egipte, del paper de les dones al llarg de la història i del testimoni de les dones catalanes als camps de concentració”.
A més, el 16 de desembre es tancarà el primer trimestre amb una representació teatral a càrrec d’una companyia de teatre sènior, que tindrà lloc a la Coberta número 5. El curs 2025-2026 inclourà també activitats fora de l’aula. La primera serà una sortida cultural a la Cartoixa d’Escaladei (Tarragona) prevista a l’octubre. Sans ha destacat la rellevància de l’espai: “Escaladei és la primera cartoixa que hi va haver a Espanya, i ens interessa conèixer la seva evolució i rehabilitació”.
De cara a final de curs, l’entitat treballa amb diverses propostes i preveu tancar el calendari, com ja és tradició, amb un viatge de cloenda del curs acadèmic.