Medi Ambient
La Jornada, organitzada pel Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya va posar en diàleg els projectes d'educació ambiental, de sostenibilitat i canvi climàtic, amb voluntat socioeducativa, al territori
El passat divendres, 10 de juny, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya va celebrar la 3a Jornada #ESrural: “L’educació social i l’educació ambiental” a Vallbona de les Monges.
La Jornada va donar tret de sortida a la 7a edició de la Fira Vallbonatura, que mostra i permet descobrir un ventall d'experiències a la vall del Maldanell, amb activitats relacionades amb la natura, la fauna, el territori i el paisatge i la seva gent.
La Jornada va posar en diàleg 3 projectes d'educació ambiental, amb voluntat socioeducativa, a partir de les diverses mirades professionals.
Els participants al debat van ser Xavier Pedro del Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans (GEPEC), Míriam Solé, que treballa a l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Mollerussa i és educadora referent del Consell de Participació Adolescent de Mollerussa i Enric Morera, que coordina Espais Naturals de Ponent.
Per al debat també van acompanyar Roser Pont, vocal de Ponent del Col·legi Oficial d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB), Marina Barroso, membre de la junta de la Societat Catalana d’Educació Ambiental (SCEA), i Julio Martínez, expert en economia blava i membre del grup Sèniors del CEESC.
El debat va portar a identificar els llocs de confluència entre l'educació ambiental i l'educació social. I és que els tres projectes que es van presentar treballen en la dicotomia entre aquestes dues professions, una centrada més en la natura i el medi i l’altra en les persones.
Així es va parlar de la necessitat de crear xarxa a nivell multidisciplinar, per tal de sumar experteses, reconeixent el potencial de cadascú, i de la importància de la professionalització i de la posada en valor dels coneixements de cada disciplina.
També es va parlar del repte actual, en el moment de crisi social i ambiental en el que ens trobem. I de la manca d’autoestima que es dona en alguns territoris cap al seu entorn. D’aquí la necessitat de treballar primer amb les persones. “No podem arribar al medi ambient si no passem abans per les persones”. Concretant així la necessitat de canviar el model, revertir la situació perquè la societat, els ciutadans, siguin els primers interessats en mantenir el seu entorn.
Per últim es va recalcar la importància de crear projectes acumulatius d’esforços i capacitats, que tinguin una dimensió econòmica, en el que prevalguin experiències singulars, que portin al canvi.
La Jornada #ESRural va formar part de “Paisatges de Ponent”, una ruta que es va dur a terme el mateix divendres 10 de juny, per tal de celebrar els 10 ants del projecte Sèniors del CEESC.
El passat divendres, 10 de juny, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya va celebrar la 3a Jornada #ESrural: “L’educació social i l’educació ambiental” a Vallbona de les Monges.
La Jornada va donar tret de sortida a la 7a edició de la Fira Vallbonatura, que mostra i permet descobrir un ventall d'experiències a la vall del Maldanell, amb activitats relacionades amb la natura, la fauna, el territori i el paisatge i la seva gent.
La Jornada va posar en diàleg 3 projectes d'educació ambiental, amb voluntat socioeducativa, a partir de les diverses mirades professionals.
Els participants al debat van ser Xavier Pedro del Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans (GEPEC), Míriam Solé, que treballa a l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Mollerussa i és educadora referent del Consell de Participació Adolescent de Mollerussa i Enric Morera, que coordina Espais Naturals de Ponent.
Per al debat també van acompanyar Roser Pont, vocal de Ponent del Col·legi Oficial d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB), Marina Barroso, membre de la junta de la Societat Catalana d’Educació Ambiental (SCEA), i Julio Martínez, expert en economia blava i membre del grup Sèniors del CEESC.
El debat va portar a identificar els llocs de confluència entre l'educació ambiental i l'educació social. I és que els tres projectes que es van presentar treballen en la dicotomia entre aquestes dues professions, una centrada més en la natura i el medi i l’altra en les persones.
Així es va parlar de la necessitat de crear xarxa a nivell multidisciplinar, per tal de sumar experteses, reconeixent el potencial de cadascú, i de la importància de la professionalització i de la posada en valor dels coneixements de cada disciplina.
També es va parlar del repte actual, en el moment de crisi social i ambiental en el que ens trobem. I de la manca d’autoestima que es dona en alguns territoris cap al seu entorn. D’aquí la necessitat de treballar primer amb les persones. “No podem arribar al medi ambient si no passem abans per les persones”. Concretant així la necessitat de canviar el model, revertir la situació perquè la societat, els ciutadans, siguin els primers interessats en mantenir el seu entorn.
Per últim es va recalcar la importància de crear projectes acumulatius d’esforços i capacitats, que tinguin una dimensió econòmica, en el que prevalguin experiències singulars, que portin al canvi.
La Jornada #ESRural va formar part de “Paisatges de Ponent”, una ruta que es va dur a terme el mateix divendres 10 de juny, per tal de celebrar els 10 ants del projecte Sèniors del CEESC.