El sector de telefonia i Internet ocupa el primer lloc de les reclamacions amb un 42%
Durant l’any 2019, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Urgell (OCIC) ha rebut un total de 555 consultes durant l’any 2019, enfront les 698 rebudes el 2018.
D’aquestes, un total de 78 són les reclamacions i denúncies trameses a l’Agència Catalana del Consum. La resta de consultes rebudes han estat resoltes directament a la mateixa OCIC de l’Urgell.
La majoria de les reclamacions, un 42%, corresponen al sector de telefonia i Internet. Cal esmentar que en aquest sector, en el primer lloc de reclamacions hi ha la companyia MOVISTAR; en segon lloc les companyies ORANGE i VODAFONE; el tercer lloc l’ocupen JAZZTEL junt amb YOIGO i XFERAMOVILES, i per últim la companyia MASMOVIL.
El sector de subministraments bàsics (gas, llum i aigua) són el segon en nombre de reclamacions situant-se en un 17%. El segueixen el sector del petit comerç i grans superfícies amb un 14% i el transport amb un 8% del total de reclamacions.
Pel que fa a les respostes rebudes de l’Agència Catalana del Consum, de les resolucions de les reclamacions i denúncies plantejades pels consumidors i enviades per aquesta OCIC, hi ha un 45 % d’expedients de reclamacions favorables i un 53% on no hi ha hagut resposta favorable per no haver-hi voluntat de mediació o d’arbitratge; i el 2 % restant han estat denúncies.
La procedència del consumidor responsable de les queixes és de Tàrrega en un 60%, seguit d’Agramunt en un 13%, poblacions de fora de la comarca en un 8%, Anglesola en un 6%, Bellpuig en un 5% i la resta d’altres punts de la comarca de l’Urgell.
Durant els 30 anys des que l’oficina està oberta (1990-2019), s’han atès més de 14.000 consultes. Des de l’OCIC de l’Urgell s’estan duent a terme tasques d' orientació, informació i formació dels consumidors i usuaris de la comarca de l' Urgell.
Durant l’any 2019, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Urgell (OCIC) ha rebut un total de 555 consultes durant l’any 2019, enfront les 698 rebudes el 2018.
D’aquestes, un total de 78 són les reclamacions i denúncies trameses a l’Agència Catalana del Consum. La resta de consultes rebudes han estat resoltes directament a la mateixa OCIC de l’Urgell.
La majoria de les reclamacions, un 42%, corresponen al sector de telefonia i Internet. Cal esmentar que en aquest sector, en el primer lloc de reclamacions hi ha la companyia MOVISTAR; en segon lloc les companyies ORANGE i VODAFONE; el tercer lloc l’ocupen JAZZTEL junt amb YOIGO i XFERAMOVILES, i per últim la companyia MASMOVIL.
El sector de subministraments bàsics (gas, llum i aigua) són el segon en nombre de reclamacions situant-se en un 17%. El segueixen el sector del petit comerç i grans superfícies amb un 14% i el transport amb un 8% del total de reclamacions.
Pel que fa a les respostes rebudes de l’Agència Catalana del Consum, de les resolucions de les reclamacions i denúncies plantejades pels consumidors i enviades per aquesta OCIC, hi ha un 45 % d’expedients de reclamacions favorables i un 53% on no hi ha hagut resposta favorable per no haver-hi voluntat de mediació o d’arbitratge; i el 2 % restant han estat denúncies.
La procedència del consumidor responsable de les queixes és de Tàrrega en un 60%, seguit d’Agramunt en un 13%, poblacions de fora de la comarca en un 8%, Anglesola en un 6%, Bellpuig en un 5% i la resta d’altres punts de la comarca de l’Urgell.
Durant els 30 anys des que l’oficina està oberta (1990-2019), s’han atès més de 14.000 consultes. Des de l’OCIC de l’Urgell s’estan duent a terme tasques d' orientació, informació i formació dels consumidors i usuaris de la comarca de l' Urgell.