L’esdeveniment, una de les grans cites culturals de l’estiu a Catalunya, aposta amb èxit per una major presència de veus femenines a la programació · El PaupaKids, la parcel·la familiar, també triomfa amb elevada afluència de públic
El Festival Musical Paupaterres de Tàrrega ha renovat una vegada més el seu atractiu entre el públic i ha congregat aquest cap de setmana més de 10.000 espectadors, xifra similar a la registrada l’any passat. La 22a edició del certamen ha certificat el seu poder de seducció i caràcter multitudinari, fets que el converteixen en una de les cites culturals de referència en el calendari estival català. La capital de l’Urgell ha presentat de dijous a dissabte un variat cartell integrat per 16 formacions de l’escena musical del país, obert a diversos gèneres i amb la qualitat com a denominador comú. Organitzat per l’Associació Paupaterres i l’àrea municipal de Cultura amb suport de la Diputació de Lleida i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el 22è Paupaterres ha estat altaveu de destacats exponents del pop-rock, el rap'n'trap, els sons d’arrel, el folk o l’ska. El moment àlgid d’enguany ha estat l’actuació del septet Oques Grasses, que la nit de divendres omplí el recinte de l’escenari gran del festival.
Així mateix, el 22è Paupaterres ha posat de manifest el poder de les veus femenines en el món de la música. El certamen ha apostat enguany per la presència femenina en el cartell i, efectivament, ha demostrat que les dones tenen molt a dir en aquesta disciplina creativa. Balkan Paradise Orchestra, Sandra Bautista, El Diluvi, la Cobla Catalana dels Sons Essencials o Tremenda Jauría han captivat l’audiència, que ha corejat i aplaudit llargament els repertoris. El festival també ha consolidat la seva condició d’aparador musical en família. Públic de totes les edats ha trobat al 22è Paupaterres el seu temps de gaudi, especialment al PaupaKids, la parcel·la familiar que ha ofert actuacions de la Cia. Holoqué o El Pot Petit. Altres noms propis han estat Lildami, La Sra. Tomasa o New York Ska–Jazz Ensemble, sense oblidar les propostes autòctones que també han triomfat de la mà de The Targarians, La Terrasseta de Preixens, Kapritxo o Sound de Secà.
Els portaveus de l’Associació Paupaterres, Lluís Agea, Marc Calderó i Eva Balcells, han fet un balanç molt positiu del certamen i de la fidelització de públic que es manté any rere any. Al mateix temps, han subratllat l’èxit del vessant social del festival gràcies al Got Solidari, que serveix per a finançar una aula inclusiva de música per a infants i joves a la ciutat. La sostenibilitat també ha quedat palesa amb la potenciació de la recollida selectiva de residus originats aquest cap de setmana al Càmping Municipal, escenari dels concerts, sopars multiculturals i mercat d’artesania. Així ho ha posat de relleu el regidor de Cultura, Participació i Pobles, Carlos Vílchez, que ha fet una valoració positiva del ressò del festival com a gran cita de la música en directe a Catalunya sense oblidar la corresponsabilitat social i mediambiental.
El Festival Musical Paupaterres de Tàrrega ha renovat una vegada més el seu atractiu entre el públic i ha congregat aquest cap de setmana més de 10.000 espectadors, xifra similar a la registrada l’any passat. La 22a edició del certamen ha certificat el seu poder de seducció i caràcter multitudinari, fets que el converteixen en una de les cites culturals de referència en el calendari estival català. La capital de l’Urgell ha presentat de dijous a dissabte un variat cartell integrat per 16 formacions de l’escena musical del país, obert a diversos gèneres i amb la qualitat com a denominador comú. Organitzat per l’Associació Paupaterres i l’àrea municipal de Cultura amb suport de la Diputació de Lleida i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el 22è Paupaterres ha estat altaveu de destacats exponents del pop-rock, el rap'n'trap, els sons d’arrel, el folk o l’ska. El moment àlgid d’enguany ha estat l’actuació del septet Oques Grasses, que la nit de divendres omplí el recinte de l’escenari gran del festival.
Així mateix, el 22è Paupaterres ha posat de manifest el poder de les veus femenines en el món de la música. El certamen ha apostat enguany per la presència femenina en el cartell i, efectivament, ha demostrat que les dones tenen molt a dir en aquesta disciplina creativa. Balkan Paradise Orchestra, Sandra Bautista, El Diluvi, la Cobla Catalana dels Sons Essencials o Tremenda Jauría han captivat l’audiència, que ha corejat i aplaudit llargament els repertoris. El festival també ha consolidat la seva condició d’aparador musical en família. Públic de totes les edats ha trobat al 22è Paupaterres el seu temps de gaudi, especialment al PaupaKids, la parcel·la familiar que ha ofert actuacions de la Cia. Holoqué o El Pot Petit. Altres noms propis han estat Lildami, La Sra. Tomasa o New York Ska–Jazz Ensemble, sense oblidar les propostes autòctones que també han triomfat de la mà de The Targarians, La Terrasseta de Preixens, Kapritxo o Sound de Secà.
Els portaveus de l’Associació Paupaterres, Lluís Agea, Marc Calderó i Eva Balcells, han fet un balanç molt positiu del certamen i de la fidelització de públic que es manté any rere any. Al mateix temps, han subratllat l’èxit del vessant social del festival gràcies al Got Solidari, que serveix per a finançar una aula inclusiva de música per a infants i joves a la ciutat. La sostenibilitat també ha quedat palesa amb la potenciació de la recollida selectiva de residus originats aquest cap de setmana al Càmping Municipal, escenari dels concerts, sopars multiculturals i mercat d’artesania. Així ho ha posat de relleu el regidor de Cultura, Participació i Pobles, Carlos Vílchez, que ha fet una valoració positiva del ressò del festival com a gran cita de la música en directe a Catalunya sense oblidar la corresponsabilitat social i mediambiental.