Ràdio Tàrrega en directe
Josep Maria Font deixa les parròquies després de confimar-se que va ser investigat per presumptes abusos a menors

ACN Tarragona .- El rector d'Arbeca, Josep Maria Font, ha demanat "disculpes a totes les persones" a les quals hagi pogut "ofendre o decebre" després que l'Arquebisbat de Barcelona hagi confirmat que és un dels dos investigats pel Vaticà per presumptes abusos a menors. En un breu comunicat, el mossèn ha confirmat el seu relleu al capdavant de les parròquies que estaven al seu càrrec, d'acord amb l'arquebisbe de Tarragona. El religiós és fill de Constantí i va ser denunciat entre el juny del 2015 i el novembre del 2016 "per presumptes tocaments a menors amb finalitat libidinosa", segons l'Arquebisbat. Font ha agraït la "confiança depositada" en ell per part de l'arquebisbe, Jaume Pujol.
Font estava a càrrec de les parròquies de Sant Jaume d'Apòstol d'Arbeca, de Sant Martí de Sant Martí de Maldà, de Sant Jaume Apòstol de Belianes, de Sant Maria de Maldà, de Sant Jaume Apòstol de Nalec, de Sant Miquel dels Omellons i de la Transfiguració del Senyor de Rocafort de Vallbona.

El mossèn va ha lamentat "profundament " la situació i ha demanat "disculpes a totes les persones" que hagi "ofès o decebut".

D'acord amb els protocols del Vaticà, es va ordenar una investigació prèvia dels fets i es va informar del resultat a la Congregació per a la Doctrina de la Fe. En el seu cas, es van adoptar "mesures disciplinàries proporcionades als fets provats" que des de l'arquebisbat no s'han volgut detallar.

 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp


L'ÚLTIM INFORMATIU
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, per motius tècnics, per millorar la vostra experiència de navegació, per emmagatzemar les vostres preferències i, opcionalment, per mostrar-vos anuncis personalitzats segons les vostres preferències analitzant els vostres hàbits de navegació. Seleccioneu ACCEPTAR per consentir totes les galetes, seleccioneu REBUTJAR per rebutjar totes les galetes o seleccioneu CONFIGURACIÓ per personalitzar les vostres preferències de galetes. Per a més informació, consulteu la nostra: Política de Galetes