El dissabte festiu i la participació dels cuiners Marc Ribas i Jordi Cruz, els motius de l'alt nombre de visitants
ACN Agramunt .- Agramunt, a l'Urgell, s'ha tornat a convertir en el punt de trobada del món dolç en la 31a edició de la Fira del Torró i la Xocolata que durant tot el cap de setmana ha atret milers de visitants. Des de l'organització han valorat l'edició "d'èxit" i han assegurat que l'afluència de públic ha estat "molt millor" a la que esperaven donat el fet que aquest any el certamen tenia un dia menys que l'any passat. La directora de la Fira, Tamara Lombardo, ha atribuït aquest èxit al fet que dissabte era festiu així com també a la participació de dos dels cuiners més mediàtics del món televisiu com són Marc Ribas i Jordi Cruz. Lombardo també ha remarcat que el volum de vendes ha estat corresponent a l'afluència de visitants. Algunes de les novetats presentades han estat un torró de cervesa de Torrons Vicens o el torró cremós cruixent amb carquinyolis de Torrons Roig.
La directora de la Fira també ha destacat "l'èxit important" que han tingut els dos espais dedicats a les degustacions, l'Aula del Gust i l'Aula del Tast. Dissabte es va exhaurir l'aforament a les dues aules mentre que aquest diumenge s'ha situat al voltant del 90%, un percentatge "habitual", segons ha explicat Lombardo, ja que el diumenge a la tarda "els visitants ja comencen a tornar del cap de setmana". Pel que fa la novetat de la venda en línia dels tiquets per accedir a les aules, des de l'organització han explicat que ho han de "replantejar" després que el sistema informàtic es col·lapsés degut a l'alt volum d'usuaris. Això va provocar que en algunes sessions es venguessin més tiquets dels previstos. Tot i això, la intenció és repetir aquest mètode de cara a futures edicions.
Una altra de les novetats d'enguany ha estat la reubicació i ampliació de la Carpa de la Cuita, on s'hi ha pogut degustar i veure com s'elabora el Torró d'Agramunt. Segons Lombardo, "la gent ha estat molt satisfeta" amb aquest canvi ja que els ha permès veure l'elaboració del torró de manera més "còmoda".
Aquesta edició també ha estat una de les més mediàtiques dels últims anys degut a la participació dels cuiners Marc Ribas i Jordi Cruz que dissabte van presentar les seves respectives novetats culinàries elaborades amb xocolata a la pedra i torró. Jordi Cruz va presentar el torró que ha fet amb la marca Virginias, empresa que enguany s'ha traslladat a Agramunt i que ha ampliat fins a 6 el número de torronaires al municipi. El cuiner Marc Ribas va presentar el torró que ha fet amb Torrons Vicens i que combina el picant amb l'amargor de la xocolata.
La fira ha acollit més d'una trentena de degustacions, tallers i ponències al voltant del torró, la xocolata a la pedra i altres productes de proximitat. La superfície ocupada ha estat de 14.000 metres quadrats, dins els quals s'hi ha ubicat fins a 75 expositors, 115 parades al carrer i 12 food trucks. Al pavelló dolç, on hi ha els mestres torronaires d'Agramunt, és on s'hi ha vist i s'ha pogut degustar les novetats d'aquesta edició.
Una d'elles ha estat el nou torró de cervesa que ha elaborat Torrons Vicens conjuntament amb el xef Albert Adrià. És una recepta "mot difícil" que ha costat "més de 6 anys", ha explicat el propietari de Torrons Vicens, Àngel Velasco. També ha afegit que la idea era aconseguir un torró que es "pogués menjar com aperitiu".
Altres de les novetats han estat un torró de Tiramisú també de Torrons Vicens, un torró cremós cruixent amb carquinyolis de Torrons Roig i un torró elaborat amb trufa pastissera recobert amb "nibs" de cacau elaborat per Torrons Fèlix.
A banda de la Fira, durant tot el mes es celebra la V edició de la Ruta Gastronòmica del Torró i la Xocolata a la Pedra. Hi participen un total de 13 restaurants de la demarcació que ofereixen un plat especial elaborat amb torró i/o xocolata a la pedra.
La directora de la Fira també ha destacat "l'èxit important" que han tingut els dos espais dedicats a les degustacions, l'Aula del Gust i l'Aula del Tast. Dissabte es va exhaurir l'aforament a les dues aules mentre que aquest diumenge s'ha situat al voltant del 90%, un percentatge "habitual", segons ha explicat Lombardo, ja que el diumenge a la tarda "els visitants ja comencen a tornar del cap de setmana". Pel que fa la novetat de la venda en línia dels tiquets per accedir a les aules, des de l'organització han explicat que ho han de "replantejar" després que el sistema informàtic es col·lapsés degut a l'alt volum d'usuaris. Això va provocar que en algunes sessions es venguessin més tiquets dels previstos. Tot i això, la intenció és repetir aquest mètode de cara a futures edicions.
Una altra de les novetats d'enguany ha estat la reubicació i ampliació de la Carpa de la Cuita, on s'hi ha pogut degustar i veure com s'elabora el Torró d'Agramunt. Segons Lombardo, "la gent ha estat molt satisfeta" amb aquest canvi ja que els ha permès veure l'elaboració del torró de manera més "còmoda".
Aquesta edició també ha estat una de les més mediàtiques dels últims anys degut a la participació dels cuiners Marc Ribas i Jordi Cruz que dissabte van presentar les seves respectives novetats culinàries elaborades amb xocolata a la pedra i torró. Jordi Cruz va presentar el torró que ha fet amb la marca Virginias, empresa que enguany s'ha traslladat a Agramunt i que ha ampliat fins a 6 el número de torronaires al municipi. El cuiner Marc Ribas va presentar el torró que ha fet amb Torrons Vicens i que combina el picant amb l'amargor de la xocolata.
La fira ha acollit més d'una trentena de degustacions, tallers i ponències al voltant del torró, la xocolata a la pedra i altres productes de proximitat. La superfície ocupada ha estat de 14.000 metres quadrats, dins els quals s'hi ha ubicat fins a 75 expositors, 115 parades al carrer i 12 food trucks. Al pavelló dolç, on hi ha els mestres torronaires d'Agramunt, és on s'hi ha vist i s'ha pogut degustar les novetats d'aquesta edició.
Una d'elles ha estat el nou torró de cervesa que ha elaborat Torrons Vicens conjuntament amb el xef Albert Adrià. És una recepta "mot difícil" que ha costat "més de 6 anys", ha explicat el propietari de Torrons Vicens, Àngel Velasco. També ha afegit que la idea era aconseguir un torró que es "pogués menjar com aperitiu".
Altres de les novetats han estat un torró de Tiramisú també de Torrons Vicens, un torró cremós cruixent amb carquinyolis de Torrons Roig i un torró elaborat amb trufa pastissera recobert amb "nibs" de cacau elaborat per Torrons Fèlix.
A banda de la Fira, durant tot el mes es celebra la V edició de la Ruta Gastronòmica del Torró i la Xocolata a la Pedra. Hi participen un total de 13 restaurants de la demarcació que ofereixen un plat especial elaborat amb torró i/o xocolata a la pedra.