Societat
El celler L'Olivera acull una prova pilot que ha de servir per avaluar els beneficis del projecte i genera metodologia
Vallbona de les Monges - El celler L'Olivera de Vallbona de les Monges acull des de dilluns el primer Erasmus+ de viticultura per a joves en situació de vulnerabilitat. Hi participen 10 joves arribats de Croàcia, Itàlia i França en el marc d'una prova pilot que ha de servir per avaluar quins beneficis els aporta l'intercanvi i al mateix temps "generar metodologia" de treball. Així ho explica Martí Monfort, tècnic de projectes d'aquest celler que sempre ha treballat amb persones amb capacitats diverses, risc d'exclusió o vulnerabilitat. El projecte 'Vinimob' va comptar al maig amb una primera part que va consistir en una estada de treballadors de Vallbona a Tolosa de Llenguadoc. De moment la valoració que en fan uns i altres és molt satisfactòria.
Els 10 estudiants europeus es formen a L'Olivera en les tasques diàries d'un celler. Estan acompanyats per un equip de tècnics i educadors i treballen en feines d'etiquetatge, empaquetament, emmagatzematge i expedició. Després de passar quatre dies a Vallbona de les Monges es desplaçaran a la finca municipal que té aquest celler social a CAlopa de Dalt, a Barcelona, on aprofundiran en activitats enoturístiques i l'organització d'esdeveniments.
Martí Monfort ha explicat que al projecte hi participen un total de 6 empreses de quatre països: Croàcia, Itàlia, França i Catalunya. Es tracta d'un "projecte de continuació", ha assenyalat, ja que als anys 2018 i 2019 ja se'n va fer un de semblant encarat a la vinya i a la verema. Aquest però, està centrat en les tasques que s'han de fer una vegada s'ha veremat i comença la comercialització del producte. La pandèmia de la covid-19 va aturar temporalment el projecte que s'havia de fer la 2020 i no ha pogut ser fins aquest 2022 que s'ha tirat endavant l'intercanvi.
Monfort ha assegurat que L'Olivera compta amb una trajectòria molt llarga de treball amb persones vulnerables però que aquesta sempre s'ha basat en "l'aprenentatge in situ". Amb aquesta experiència, apunta, creuen que podran definir noves metodologies de treball. Així mateix, destaca que als usuaris, el que més els aporta el projecte és la mobilitat internacional, l'experiència i la trobada, que "els engresca molt".
Així ho ha constatat en Miquel Àngel Vallverdú, un treballador de L'Olivera que va fer una estada al celler Domaine René Rieux, prop de Tolosa de Llenguadoc. Assenyala que hi va aprendre moltes coses noves, que va practicar un idioma diferent i que es va haver d'adaptar a nous horaris de treball.
De la seva banda, una de les professores en una de les escoles especials que participen al projecte, Cintia Tallamini, d'Itàlia, ha destacat la importància de ser-hi pel fet que es dona una "oportunitat" a les persones amb necessitats especials, situant-les al mateix nivell que qualsevol altra persona.
El professor d'una de les escoles de Croàcia, Berislav Andrlic, ha apuntat que l'experiència servirà per crear "materials educatius" que en el seu cas intentarà enfocar cap al mercat turístic del vi. Ha remarcat la importància d'aquest factor, ja que els treballadors dels cellers no només han de ser productors de vi sinó que l'han de vendre i per això esperen aprendre molt a Vallbona de les Monges i adaptar aspectes del seu model a la seva experiència a Croàcia.
Vallbona de les Monges - El celler L'Olivera de Vallbona de les Monges acull des de dilluns el primer Erasmus+ de viticultura per a joves en situació de vulnerabilitat. Hi participen 10 joves arribats de Croàcia, Itàlia i França en el marc d'una prova pilot que ha de servir per avaluar quins beneficis els aporta l'intercanvi i al mateix temps "generar metodologia" de treball. Així ho explica Martí Monfort, tècnic de projectes d'aquest celler que sempre ha treballat amb persones amb capacitats diverses, risc d'exclusió o vulnerabilitat. El projecte 'Vinimob' va comptar al maig amb una primera part que va consistir en una estada de treballadors de Vallbona a Tolosa de Llenguadoc. De moment la valoració que en fan uns i altres és molt satisfactòria.
Els 10 estudiants europeus es formen a L'Olivera en les tasques diàries d'un celler. Estan acompanyats per un equip de tècnics i educadors i treballen en feines d'etiquetatge, empaquetament, emmagatzematge i expedició. Després de passar quatre dies a Vallbona de les Monges es desplaçaran a la finca municipal que té aquest celler social a CAlopa de Dalt, a Barcelona, on aprofundiran en activitats enoturístiques i l'organització d'esdeveniments.
Martí Monfort ha explicat que al projecte hi participen un total de 6 empreses de quatre països: Croàcia, Itàlia, França i Catalunya. Es tracta d'un "projecte de continuació", ha assenyalat, ja que als anys 2018 i 2019 ja se'n va fer un de semblant encarat a la vinya i a la verema. Aquest però, està centrat en les tasques que s'han de fer una vegada s'ha veremat i comença la comercialització del producte. La pandèmia de la covid-19 va aturar temporalment el projecte que s'havia de fer la 2020 i no ha pogut ser fins aquest 2022 que s'ha tirat endavant l'intercanvi.
Monfort ha assegurat que L'Olivera compta amb una trajectòria molt llarga de treball amb persones vulnerables però que aquesta sempre s'ha basat en "l'aprenentatge in situ". Amb aquesta experiència, apunta, creuen que podran definir noves metodologies de treball. Així mateix, destaca que als usuaris, el que més els aporta el projecte és la mobilitat internacional, l'experiència i la trobada, que "els engresca molt".
Així ho ha constatat en Miquel Àngel Vallverdú, un treballador de L'Olivera que va fer una estada al celler Domaine René Rieux, prop de Tolosa de Llenguadoc. Assenyala que hi va aprendre moltes coses noves, que va practicar un idioma diferent i que es va haver d'adaptar a nous horaris de treball.
De la seva banda, una de les professores en una de les escoles especials que participen al projecte, Cintia Tallamini, d'Itàlia, ha destacat la importància de ser-hi pel fet que es dona una "oportunitat" a les persones amb necessitats especials, situant-les al mateix nivell que qualsevol altra persona.
El professor d'una de les escoles de Croàcia, Berislav Andrlic, ha apuntat que l'experiència servirà per crear "materials educatius" que en el seu cas intentarà enfocar cap al mercat turístic del vi. Ha remarcat la importància d'aquest factor, ja que els treballadors dels cellers no només han de ser productors de vi sinó que l'han de vendre i per això esperen aprendre molt a Vallbona de les Monges i adaptar aspectes del seu model a la seva experiència a Croàcia.