Societat
Per afrontar la campanya de Sant Jordi han hagut de generar nous llocs de treball passant de les 12 persones habituals a les 20 que hi ha actualment a l’equip. D’aquestes 15 són persones amb discapacitat o risc d’exclusió
Ja fa 10 anys que l’obrador el Rosal de l’Associació Alba va crear la rosa de galeta i xocolata amb l’objectiu de trobar un nou producte i una nova campanya fora de les festes nadalenques. Després d’aquests 10 anys la rosa s’ha consolidat com una tradició més per a moltes famílies, però també per a moltes empreses que busquen fer un detall als seus treballadors o clients el dia de Sant Jordi.
“Vam començar venent 1000 roses el primer any i aquest any esperem vendre’n 25.000. D’aquestes la meitat les haurem venut a empreses. A part de ser una rosa preciosa també posen en valor el projecte social que hi ha al darrere”, explica Núria Cendoya una de les responsables de l’obrador.
Justament per posar en valor la qualitat d’aquest producte l’equip de l’obrador ha creat un nou disseny de packs per aquestes roses amb una caixa de cartró on es veu perfectament fotografiat el producte i on s’explica la seva elaboració artesana i l’impacte social del projecte. Els nous packs es poden trobar tant pel format de la rosa amb pal o sense pal i en els dos gustos que actualment s’està fabricant, amb xocolata o amb gust de maduixa.
Per la campanya de Sant Jordi d’aquest any El Rosal ha fet 8 noves insercions laborals. Actualment, a l’obrador hi estan treballant 20 persones entre galeteres, transportistes, tasques de coordinació i monitoratge. 9 d’aquestes són persones amb discapacitat i 6 persones formen part del col.lectiu de risc d’exclusió.
“Jo fa més de 10 anys que treballo al Rosal i som com una família. Voldria que aquest Sant Jordi tothom pogués comprar la nostra rosa perquè està feta amb molt d’amor i està molt bona”, explica la Carme Figueres que s’ocupa especialment de xocolatejar una a una totes les roses que s’elaboren a l’obrador.
A nivell de producció l’any passat es van fabricar i vendre unes 23.000 roses i aquest any esperen arribar a les 25.000 entre la rosa vermella i negre. Les roses es poden comprar a una vuitantena de botigues d’arreu de Catalunya i també a través de la botiga online (www.botiga.aalba.cat)
“Estimar-te com la terra” és la campanya de comunicació que han engegat a través de les seves xarxes amb la voluntat de reivindicar a través de la rosa del Rosal l’amor per la terra i pel propi territori.
“El Rosal és un petit obrador situat a Tàrrega a l’Urgell, un territori on creixen ametllers i oliveres i on és típic veure els murs de pedra seca a la vora dels camps. Un paisatge que ens ha inspirat per la campanya d’aquest any i a través de les fotografies que veureu a les xarxes reivindiquem aquest amor per la terra i del treball fet amb les mans”, explica Anna Homs, responsable de comunicació de l’Associació Alba.
Sobre El Rosal
El Rosal és un projecte d’economia social vinculat a l’Associació Alba, entitat que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat i risc d’exclusió. El Rosal es va fundar l’any 1920 per Josep Serra i al 2003 traspassa el negoci a l’Associació Alba amb l’objectiu d’esdevenir un projecte d’emprenedoria social.
Des d’aleshores elaboren galetes com les neules, vanos, o cubanos de manera artesana, una a una, amb ingredients de proximitat i qualitat.
El Rosal també ha sabut innovar especialment gràcies a les seves galetes més famosos, els arrugats, que actualment són el 70% de la seva producció.
Ja fa 10 anys que l’obrador el Rosal de l’Associació Alba va crear la rosa de galeta i xocolata amb l’objectiu de trobar un nou producte i una nova campanya fora de les festes nadalenques. Després d’aquests 10 anys la rosa s’ha consolidat com una tradició més per a moltes famílies, però també per a moltes empreses que busquen fer un detall als seus treballadors o clients el dia de Sant Jordi.
“Vam començar venent 1000 roses el primer any i aquest any esperem vendre’n 25.000. D’aquestes la meitat les haurem venut a empreses. A part de ser una rosa preciosa també posen en valor el projecte social que hi ha al darrere”, explica Núria Cendoya una de les responsables de l’obrador.
Justament per posar en valor la qualitat d’aquest producte l’equip de l’obrador ha creat un nou disseny de packs per aquestes roses amb una caixa de cartró on es veu perfectament fotografiat el producte i on s’explica la seva elaboració artesana i l’impacte social del projecte. Els nous packs es poden trobar tant pel format de la rosa amb pal o sense pal i en els dos gustos que actualment s’està fabricant, amb xocolata o amb gust de maduixa.
Per la campanya de Sant Jordi d’aquest any El Rosal ha fet 8 noves insercions laborals. Actualment, a l’obrador hi estan treballant 20 persones entre galeteres, transportistes, tasques de coordinació i monitoratge. 9 d’aquestes són persones amb discapacitat i 6 persones formen part del col.lectiu de risc d’exclusió.
“Jo fa més de 10 anys que treballo al Rosal i som com una família. Voldria que aquest Sant Jordi tothom pogués comprar la nostra rosa perquè està feta amb molt d’amor i està molt bona”, explica la Carme Figueres que s’ocupa especialment de xocolatejar una a una totes les roses que s’elaboren a l’obrador.
A nivell de producció l’any passat es van fabricar i vendre unes 23.000 roses i aquest any esperen arribar a les 25.000 entre la rosa vermella i negre. Les roses es poden comprar a una vuitantena de botigues d’arreu de Catalunya i també a través de la botiga online (www.botiga.aalba.cat)
“Estimar-te com la terra” és la campanya de comunicació que han engegat a través de les seves xarxes amb la voluntat de reivindicar a través de la rosa del Rosal l’amor per la terra i pel propi territori.
“El Rosal és un petit obrador situat a Tàrrega a l’Urgell, un territori on creixen ametllers i oliveres i on és típic veure els murs de pedra seca a la vora dels camps. Un paisatge que ens ha inspirat per la campanya d’aquest any i a través de les fotografies que veureu a les xarxes reivindiquem aquest amor per la terra i del treball fet amb les mans”, explica Anna Homs, responsable de comunicació de l’Associació Alba.
Sobre El Rosal
El Rosal és un projecte d’economia social vinculat a l’Associació Alba, entitat que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat i risc d’exclusió. El Rosal es va fundar l’any 1920 per Josep Serra i al 2003 traspassa el negoci a l’Associació Alba amb l’objectiu d’esdevenir un projecte d’emprenedoria social.
Des d’aleshores elaboren galetes com les neules, vanos, o cubanos de manera artesana, una a una, amb ingredients de proximitat i qualitat.
El Rosal també ha sabut innovar especialment gràcies a les seves galetes més famosos, els arrugats, que actualment són el 70% de la seva producció.