Urbanisme
Asseguren que es tracta d'un "primer pas" i que aniran "fins on calgui" per reclamar la infraestructura
ACN - Aliança entre set alcaldables d'ERC a Ponent i la Catalunya Central per exigir a l'Estat que tiri endavant l'eix ferroviari transversal, que connectaria amb tren Lleida amb Barcelona. Els candidats republicans de Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Lleida, Igualada, Manresa i Martorell -les set ciutats que uniria la infraestructura- han escenificat aquest front comú en un acte a Igualada en què la candidata republicana a la ciutat, Alba Vergés, ha defensat que es tracta d'un primer pas per reclamar una infraestructura que permetria "el reequilibri territorial, lluitar contra el despoblament, i el canvi climàtic". Els alcaldables han denunciat l'infrafinançament de l'Estat i han avançat que "anirem fins on calgui per exigir la infraestructura".
Un eix ferroviari "d'oportunitats" per passar "de la radialitat a la transversalitat". Així és com la candidata d'ERC a l'alcaldia d'Igualada, Alba Vergés, ha definit una infraestructura que, segons assegura, permetrà "fer la vida més fàcil" a més de 350.000 persones que viuen en aquest territori.
El primer pas, ha dit, és l'aliança dels set municipis que uniria la infraestructura i, a partir d'aquí, ha assegurat que s'anirà "fins on calgui" per exigir l'eix ferroviari. "No és una promesa, és un primer pas imprescindible per fer-ho possible. Una aliança amb lideratge municipal", ha subratllat.
En representació de la ciutat de Tàrrega hi ha intervingut el regidor d’Urbanisme de Tàrrega, Jose Luis Marin, que ha remarcat que “avui és un gran dia per Catalunya, perquè pensem en gran des dels nostres municipis”. “Ens cal un servei digne, en freqüència i temps de trajecte, que faci del tren una autèntica alternativa al cotxe”, ha reivindicat Marin. En el cas de Tàrrega, ha destacat les oportunitats que suposa facilitar el trasllat d'estudiants i treballadors a Igualada i Manresa. Ha comentat que és una infraestructura necessària “hem de descongestionar l'autovia A-2 i facilitar el transport de mercaderies per tren”. Ha conclòs amb una referència a la necessitat dels transports de mercaderies pensant amb el futur desenvolupament del nou polígon Boscarró Nord "Això és vital per la nostra ciutat amb el proper desenvolupament urbanístic del nou polígon del Boscarró Nord. Amb l'arribada de noves empreses a la ciutat, la possibilitat que aquestes, i també les que hi ha ja implantades i en expansió, puguin transportar mercaderies amb el ferrocarril seria un gran avenç".
"Un eix ferroviari d'oportunitats"
Els alcaldes i alcaldables d'ERC han argumentat que el projecte millorarà el progrés econòmic de la zona, ja que amb la nova via ferroviària s'obriran noves oportunitats per a les mercaderies que podran anar tant cap a Barcelona com a Lleida des de Mollerussa, Tàrrega, Cervera i Igualada. I han afegit que la nova línia repercutirà inevitablement en l'A2, l'única via per on circulen ara mateix les mercaderies, i necessàriament descongestionarà la carretera.
La unió entre Lleida i Martorell per tren també milloraria molt el temps de transport entre municipis, especialment per aquells que van cap a Barcelona. Si ara des de Mollerussa o Tàrrega es triguen més de 2 hores i mitja per arribar a la capital catalana, s'estima que el temps en tren es podria reduir fins a l'hora i mitja. Els viatges serien més directes i els alcaldes i alcaldables han demanat que també s'ofereixin més freqüències. Els batlles veuen sobretot la construcció de la línia com una alternativa "real" a l'ús del vehicle privat, on s'estima que les velocitats que podrien agafar els combois se situen entre els 160km/h i els 250 km/h.
Un altre dels beneficis de l'eix ferroviari transversal que veuen els alcaldes i candidats d'ERC del territori és el fet que diverses ciutats mitjanes que fins ara potser vivien d'esquena quedarien connectades de manera ràpida. A més, el fet de connectar les ciutats amb uns temps "raonables" i "ràpids" ha de permetre el treball a mitja distància i, de retruc, això ajudaria a lluitar contra el despoblament.
ACN - Aliança entre set alcaldables d'ERC a Ponent i la Catalunya Central per exigir a l'Estat que tiri endavant l'eix ferroviari transversal, que connectaria amb tren Lleida amb Barcelona. Els candidats republicans de Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Lleida, Igualada, Manresa i Martorell -les set ciutats que uniria la infraestructura- han escenificat aquest front comú en un acte a Igualada en què la candidata republicana a la ciutat, Alba Vergés, ha defensat que es tracta d'un primer pas per reclamar una infraestructura que permetria "el reequilibri territorial, lluitar contra el despoblament, i el canvi climàtic". Els alcaldables han denunciat l'infrafinançament de l'Estat i han avançat que "anirem fins on calgui per exigir la infraestructura".
Un eix ferroviari "d'oportunitats" per passar "de la radialitat a la transversalitat". Així és com la candidata d'ERC a l'alcaldia d'Igualada, Alba Vergés, ha definit una infraestructura que, segons assegura, permetrà "fer la vida més fàcil" a més de 350.000 persones que viuen en aquest territori.
El primer pas, ha dit, és l'aliança dels set municipis que uniria la infraestructura i, a partir d'aquí, ha assegurat que s'anirà "fins on calgui" per exigir l'eix ferroviari. "No és una promesa, és un primer pas imprescindible per fer-ho possible. Una aliança amb lideratge municipal", ha subratllat.
En representació de la ciutat de Tàrrega hi ha intervingut el regidor d’Urbanisme de Tàrrega, Jose Luis Marin, que ha remarcat que “avui és un gran dia per Catalunya, perquè pensem en gran des dels nostres municipis”. “Ens cal un servei digne, en freqüència i temps de trajecte, que faci del tren una autèntica alternativa al cotxe”, ha reivindicat Marin. En el cas de Tàrrega, ha destacat les oportunitats que suposa facilitar el trasllat d'estudiants i treballadors a Igualada i Manresa. Ha comentat que és una infraestructura necessària “hem de descongestionar l'autovia A-2 i facilitar el transport de mercaderies per tren”. Ha conclòs amb una referència a la necessitat dels transports de mercaderies pensant amb el futur desenvolupament del nou polígon Boscarró Nord "Això és vital per la nostra ciutat amb el proper desenvolupament urbanístic del nou polígon del Boscarró Nord. Amb l'arribada de noves empreses a la ciutat, la possibilitat que aquestes, i també les que hi ha ja implantades i en expansió, puguin transportar mercaderies amb el ferrocarril seria un gran avenç".
"Un eix ferroviari d'oportunitats"
Els alcaldes i alcaldables d'ERC han argumentat que el projecte millorarà el progrés econòmic de la zona, ja que amb la nova via ferroviària s'obriran noves oportunitats per a les mercaderies que podran anar tant cap a Barcelona com a Lleida des de Mollerussa, Tàrrega, Cervera i Igualada. I han afegit que la nova línia repercutirà inevitablement en l'A2, l'única via per on circulen ara mateix les mercaderies, i necessàriament descongestionarà la carretera.
La unió entre Lleida i Martorell per tren també milloraria molt el temps de transport entre municipis, especialment per aquells que van cap a Barcelona. Si ara des de Mollerussa o Tàrrega es triguen més de 2 hores i mitja per arribar a la capital catalana, s'estima que el temps en tren es podria reduir fins a l'hora i mitja. Els viatges serien més directes i els alcaldes i alcaldables han demanat que també s'ofereixin més freqüències. Els batlles veuen sobretot la construcció de la línia com una alternativa "real" a l'ús del vehicle privat, on s'estima que les velocitats que podrien agafar els combois se situen entre els 160km/h i els 250 km/h.
Un altre dels beneficis de l'eix ferroviari transversal que veuen els alcaldes i candidats d'ERC del territori és el fet que diverses ciutats mitjanes que fins ara potser vivien d'esquena quedarien connectades de manera ràpida. A més, el fet de connectar les ciutats amb uns temps "raonables" i "ràpids" ha de permetre el treball a mitja distància i, de retruc, això ajudaria a lluitar contra el despoblament.