Alfés (ACN).- La campanya del cereal ja ha començat a les zones més primerenques del pla de Lleida amb una previsió que s'ha situat a la baixa en relació a les xifres històriques que es van registrar l'any passat. La climatologia hi ha jugat un paper clau, i és que l'abril calorós, amb vent i falta d'aigua ha fet que el cereal s'hagi quedat frenat en el seu creixement. Els pagesos d'Alfés lamentaven que les pluges de la setmana passada arribessin tard ja que amb una mitjana de 30 litres més, la collita ja hauria estat molt més bona.
A d'altres zones del secà de Lleida com l'Urgell o la Segarra no es començarà a recol·lectar el cereal fins d'aquí ben bé 7 o 10 dies, ja que encara falta que faci una mica més de calor, segons ha explicat Alejandro Domingo, d'Unió de Pagesos (UP). Allà les produccions també està previst que reculin en relació a l'any passat i es ''normalitzin'' les xifres de manera que es podria arribar a 3.500 o 4.000 quilos per hectàrea. Així mateix, a les zones de regadiu com el Pla d'Urgell, la producció estimada serà entre 4.000 i 5.000 quilos per hectàrea.
Finalment, pel que fa al preu, des de la cooperativa de Sant Salvador d'Alfés, s'apunta a què ''no hi ha grans oscil·lacions'' en relació a l'any passat de manera que es paga a 170 o 175 euros la tona de cereal.