El president de la Diputació de Lleida Joan Reñé, en declaracions a Ràdio Tàrrega, ha afirmat que la problemàtica de manteniment en el trajecte en tren de la línia Lleida-Barcelona per Manresa ja ve de lluny, molt abans del traspàs de la gestió a Ferrocarrils de la Generalitat. Reñé ha fet aquestes declaracions arran de les denúncies que des de fa un any els usuaris del ferrocarril fan per l’increment del temps de durada del trajecte a causa d’uns despreniments a la via entre el tram de Tàrrega a Cervera, que fan reduir la velocitat dels trens fins els 20 quilòmetres per hora, després d’unes reparacions provisionals fetes per ADIF.
Reñé que ha qualificat la infraestructura de “tercermundista”, ha assegurat que des del govern central actual i ja en governs anteriors “hi ha hagut aquesta claríssima deslleialtat en allò que hem vist que s’ha fet i es fa en d’altres llocs de l’estat, que és invertir-hi per fer possibles les comunicacions”. El president de la Diputació de Lleida ha explicat que han demanat estudis per tenir definides les viabilitats i les inversions que convindria fer en el trajecte ferroviari, “que en el cas de l’accés a Lleida deixa molt que desitjar”. Joan Reñé ha afirmat que “això que està succeint, és un cop més una manca de voluntat d’inversió en allò que fa referència nomes al manteniment en el cas del tram entre Tàrrega i Cervera, que fa que potser caminant n’avançaríem més”.
Pel que fa a aquest cas concret dels despreniments en el tram entre Tàrrega i Cervera, tant els usuaris com els alcaldes de la zona, han dit que aquest és un exemple més de l’abandonament progressiu d’aquesta línia i denuncien la manca d’inversions i que es tardi tant en reparar-la . L’alcaldessa de Tàrrega Rosa Mª Perelló reivindica que aquesta línia es converteixi en una via de rodalies per millorar les comunicacions entre aquestes comarques i Lleida i Barcelona. Aquesta línia es va inaugurar fa més de 150 anys. Els darrers anys, ADIF ha fet algunes inversions per millorar-la però els usuaris i els ajuntaments les consideren insuficients.
Actualment es tarda entre 3 hores i mitja i 4 hores per anar de Lleida a Barcelona. Això ha fet que alguns usuaris, principalment els estudiants que es desplacen a Lleida o Barcelona, hagin optat per deixar de banda el tren i compartir cotxe, mitjançant contactes entre usuaris a través de xarxes socials com Facebook.
Tècnics d’ADIF fan aquests dies prospeccions geològiques al tram afectat entre Cervera i Tàrrega per fer una reparació definitiva quan hi hagi pressupost.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies. Més informació
Configuració galetes