Borges International Group (BIG) tanca el seu millor any com a grup empresarial en termes de benefici net. D’una banda, aconsegueix una facturació de 744 milions d’euros i 14,8 milions d’euros de benefici net, el 99 per cent més que l’any precedent, culminant amb èxit un procés de profunda reorganització interna i complint amb el seu pla de negoci , que apostava fermament pel creixement industrial i comercial. El Grup ha comercialitzat un total de 348.000 tones, fet que suposa un 8,6 per cent més que en l’exercici anterior i ha assolit un EBITDA de 35,3 milions d’euros, un 39 per cent superior a l’any anterior.
Borges es consolida com un dels líders mundials en el seu sector, amb un 72 per cent de les vendes provinents de mercats internacionals i un 28 per cent del mercat nacional. L’elevat percentatge de venda a l’exterior es deriva de la comercialització dels seus productes en 114 països, sis més que en l’exercici anterior, i especialment a través de les seves filials comercials al Brasil, Califòrnia, Xina, França, Índia, Itàlia, New Jersey, i Rússia.
El Grup ha obtingut un benefici abans d’impostos de 19,7 milions d’euros.
Per volum de productes, Borges ha comercialitzat un total de 324 milions d’unitats envasades, de les quals 131 milions (el 41 per cent) corresponen a oli d’oliva, 65 milions (el 20 per cent) a fruits secs i fruites dessecades, 41 milions a olives, 34 milions a vinagres i 26 milions a oli de llavors.
Borges International Group, que suma 1.120 empleats al món i opera tretze plantes industrials en sis països i quinze oficines comercials en nou, ha culminat un procés de profunda reorganització interna pel que ha ordenat un grup amb més de 120 anys d’història. Aquest any, Borges ha consolidat la integració al Grup d’Ortalli, una emblemàtica companyia familiar amb 118 anys d’història i original de Mòdena, bressol italiana del vinagre, que opera a 40 mercats internacionals. Mitjançant aquesta adquisició el 2016, Borges s’ha beneficiat de les sinergies que li suposa la xarxa comercial de Ortalli a Itàlia, com a vehicle mitjançant el qual anirà introduint altres productes del Grup al país transalpí.
A més, BIG manté ferm el seu projecte d’ampliar el seu negoci agrícola mitjançant la posada en producció de 2.500 hectàrees pròpies de cultiu d’ametlles, a través de la seva filial de fruita seca, Borges Agricultural & Industrial Nuts (BAIN). Això suposarà plantar més de 600.000 arbres en cinc anys i gairebé triplicar la superfície dels cultius propis de la Companyia. Al tancament de l’exercici el Grup ja ha incorporat 1.153 noves hectàrees. Aquest increment de cultiu propi es farà a Espanya i Portugal i BAIN aconseguirà així seguir millorant les ràtios de productivitat i comercialització de l’ametlla.