El projecte, principalment de senyalització, per a configurar el recorregut s’impulsarà pròximament i es preveu que l’actuació estigui enllestida per la primavera de 2022
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, presentava aquest dijous a alcaldes i alcaldesses de la Segarra, l’Urgell i la Noguera, el traçat de la ruta cicloturística de la Vall del Sió, un cop el Departament de Territori i Sostenibilitat ha finalitzat la redacció de l’estudi corresponent. Aquesta actuació consisteix en la configuració d’un nou itinerari per a bicicletes i vianants de prop de 75 quilòmetres de longitud, que abasta una quinzena de municipis d’aquestes comarques per a posar en valor el territori de la vall d’aquest riu.
Un cop definit el traçat i quan s’incorporin les aportacions que el territori consideri oportunes, es definirà el projecte d’actuacions, fonamentalment de senyalització, punts de descans i resolució de punts de discontinuïtat, per a la configuració de la nova ruta. El secretari Isidre Gavín ha explicat que els treballs s’impulsaran enguany per tal que l’itinerari estigui operatiu la primavera de 2022. Es preveu que aquestes tasques comptin amb un pressupost de 135.000 euros.
El recorregut de la Vall del Sió travessarà zones boscoses o agrícoles de gran valor paisatgístic, i també oferirà una visió privilegiada de l’entorn més llunyà, amb vistes de les muntanyes pirinenques i de tota la zona agrícola de les tres comarques. A més, pretén facilitar un nou model en bicicleta, en combinació amb el mode ferroviari; així, es plantegen els extrems de la ruta a les estacions ferroviàries de Sant Guim de Freixenet i Balaguer. Així mateix, aquest projecte vol buscar sinergies amb altres itineraris com la ruta de les Valls, la ruta de les Peixeres i la ruta dels Castells.
Els principals criteris en el disseny d’aquesta ruta han estat l’aprofitament de vies verdes o camins pedalables ja existents i degudament senyalitzats; l’aprofitament de camins rurals o forestals en servei, fora de les àrees urbanes i de les gran vies de comunicació, i l’aprofitament de trams de carreteres, on no s’ha trobat alternativa, amb una intensitat de trànsit inferior a 500 vehicles diaris.
La ruta del Sió s’ha definit sota el criteri de tenir la màxima ciclabilitat pels diferents nivells d’usuaris i especialment garantint la qualitat tant pel cicloturista habitual com per a l’ocasional, com la majoria de les rutes cicloturístiques.
El nou itinerari de la Vall del Sió s’emmarca en la conformació d’una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya i, concretament a les comarques lleidatanes, mitjançant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament i ja en servei en el tram Lleida – Cervera. A la demarcació, a més, el Departament també està treballant en la ruta dels Llacs, de Lleida a la Pobla de Segur.
El cicloturisme
El cicloturisme d’alforges és una activitat recreativa, esportiva i no competitiva que combina la activitat física i el turisme, consistent en viatjar en bicicleta i visitar els llocs que es troben al recorregut. Es poden fer viatges de qualsevol durada i recórrer entre 40 i 60 quilòmetres al dia, en funció del tipus de terreny, la tipologia del viatger i l’objectiu del viatge. Les rutes cicloturístiques aprofiten vies verdes, camins existents i excepcionalment, carreteres de baixa intensitat de trànsit. Aquest ciclisme slow genera anualment a Europa 2.300 milions de viatges i un impacte econòmic de 44.000 MEUR.
La voluntat de la Unió Europea en les seves polítiques generals ha estat que el turisme contribuís a l’Estratègia Europea 2020 de creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Així, el cicloturisme pot contribuir a la sostenibilitat del turisme mitjançant la reducció d’emissions contaminants, la desestacionalització de l’oferta turística, i esdevenir un mitjà per millorar les condicions de benestar de la ciutadania.
L’Estratègia catalana de la bicicleta 2025, aprovada pel govern de la Generalitat el 2019, promou impulsar la bicicleta com a element turístic, d’oci i esportiu de forma segura com un dels seus tres pilars. En aquest sentit, pretén desenvolupar una xarxa de rutes cicloturístiques per camins i vies ciclistes que abastin el conjunt del territori català posant en valor aquest per generar noves oportunitat de turisme sostenible i riquesa al territori.
En aquest marc, el Departament de Territori i Sostenibilitat està impulsant un conjunt de rutes cicloturístiques, com són la ruta Intercatalunya, la ruta dels Llacs o la ruta Medirerrània Eurovelo 8, que conjuntament amb altres rutes com la Pirinexus o les vies blaves del Llobregat generin aquest conjunt de rutes de llarg recorregut al conjunt del territori.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, presentava aquest dijous a alcaldes i alcaldesses de la Segarra, l’Urgell i la Noguera, el traçat de la ruta cicloturística de la Vall del Sió, un cop el Departament de Territori i Sostenibilitat ha finalitzat la redacció de l’estudi corresponent. Aquesta actuació consisteix en la configuració d’un nou itinerari per a bicicletes i vianants de prop de 75 quilòmetres de longitud, que abasta una quinzena de municipis d’aquestes comarques per a posar en valor el territori de la vall d’aquest riu.
Un cop definit el traçat i quan s’incorporin les aportacions que el territori consideri oportunes, es definirà el projecte d’actuacions, fonamentalment de senyalització, punts de descans i resolució de punts de discontinuïtat, per a la configuració de la nova ruta. El secretari Isidre Gavín ha explicat que els treballs s’impulsaran enguany per tal que l’itinerari estigui operatiu la primavera de 2022. Es preveu que aquestes tasques comptin amb un pressupost de 135.000 euros.
El recorregut de la Vall del Sió travessarà zones boscoses o agrícoles de gran valor paisatgístic, i també oferirà una visió privilegiada de l’entorn més llunyà, amb vistes de les muntanyes pirinenques i de tota la zona agrícola de les tres comarques. A més, pretén facilitar un nou model en bicicleta, en combinació amb el mode ferroviari; així, es plantegen els extrems de la ruta a les estacions ferroviàries de Sant Guim de Freixenet i Balaguer. Així mateix, aquest projecte vol buscar sinergies amb altres itineraris com la ruta de les Valls, la ruta de les Peixeres i la ruta dels Castells.
Els principals criteris en el disseny d’aquesta ruta han estat l’aprofitament de vies verdes o camins pedalables ja existents i degudament senyalitzats; l’aprofitament de camins rurals o forestals en servei, fora de les àrees urbanes i de les gran vies de comunicació, i l’aprofitament de trams de carreteres, on no s’ha trobat alternativa, amb una intensitat de trànsit inferior a 500 vehicles diaris.
La ruta del Sió s’ha definit sota el criteri de tenir la màxima ciclabilitat pels diferents nivells d’usuaris i especialment garantint la qualitat tant pel cicloturista habitual com per a l’ocasional, com la majoria de les rutes cicloturístiques.
El nou itinerari de la Vall del Sió s’emmarca en la conformació d’una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya i, concretament a les comarques lleidatanes, mitjançant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament i ja en servei en el tram Lleida – Cervera. A la demarcació, a més, el Departament també està treballant en la ruta dels Llacs, de Lleida a la Pobla de Segur.
El cicloturisme
El cicloturisme d’alforges és una activitat recreativa, esportiva i no competitiva que combina la activitat física i el turisme, consistent en viatjar en bicicleta i visitar els llocs que es troben al recorregut. Es poden fer viatges de qualsevol durada i recórrer entre 40 i 60 quilòmetres al dia, en funció del tipus de terreny, la tipologia del viatger i l’objectiu del viatge. Les rutes cicloturístiques aprofiten vies verdes, camins existents i excepcionalment, carreteres de baixa intensitat de trànsit. Aquest ciclisme slow genera anualment a Europa 2.300 milions de viatges i un impacte econòmic de 44.000 MEUR.
La voluntat de la Unió Europea en les seves polítiques generals ha estat que el turisme contribuís a l’Estratègia Europea 2020 de creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Així, el cicloturisme pot contribuir a la sostenibilitat del turisme mitjançant la reducció d’emissions contaminants, la desestacionalització de l’oferta turística, i esdevenir un mitjà per millorar les condicions de benestar de la ciutadania.
L’Estratègia catalana de la bicicleta 2025, aprovada pel govern de la Generalitat el 2019, promou impulsar la bicicleta com a element turístic, d’oci i esportiu de forma segura com un dels seus tres pilars. En aquest sentit, pretén desenvolupar una xarxa de rutes cicloturístiques per camins i vies ciclistes que abastin el conjunt del territori català posant en valor aquest per generar noves oportunitat de turisme sostenible i riquesa al territori.
En aquest marc, el Departament de Territori i Sostenibilitat està impulsant un conjunt de rutes cicloturístiques, com són la ruta Intercatalunya, la ruta dels Llacs o la ruta Medirerrània Eurovelo 8, que conjuntament amb altres rutes com la Pirinexus o les vies blaves del Llobregat generin aquest conjunt de rutes de llarg recorregut al conjunt del territori.