L’associació de comerços i serveis de la capital de l’Urgell, Foment Tàrrega, va organitzar ahir, dimarts 26 de març, una xerrada sobre com millorar una botiga observant-la durant 5 minuts. L'acte s'enmarca en la tercera Setmana del Comerç que se celebra a tot Catalunya i va reunir més de mig centenar de comerciants al local de socis de l’Ateneu
La conferència va anar a càrrec de la directora general de Parfois a Espanya, Sílvia Bach, llicenciada en Periodisme a la UAB i MBA en Gestió d’Empreses. La ponent porta més de 15 anys treballant en el món del retail, on ha passat per grans empreses com Inditex, Guess i Pronovias tant a nivell nacional com internacional.
Entre alguns dels consells que va donar a la xerrada van ser el d'entendre el client, veure la versió online com una manera més d’apropar el producte a la casa del comprador. També va assegurar, que cal formar els equips, les persones, i que és essencial “sortir de la botiga i tornar a entrar-hi com si fos la primera vegada que ho fem” per així poder analitzar la imatge i la botiga amb els ulls dels clients, observant l’aparador i l’exposició de productes. Per acabar, recomana meditar sobre com es vol donar l’atenció al client.
També va parlar sobre els KPY’s (Key Performance indicador), uns indicadors de màrqueting que ajuden a mesurar i quantificar factors clau en l’estratègia de venda i rendiment, com el trànsit de les persones que entren a la botiga, la conversió del trànsit en compradors, el preu mig de venda, el tiquet mig, i les unitats mitges que cada client s’emporta quan ve a la nostra botiga, entre d’altres.
La conferència va anar a càrrec de la directora general de Parfois a Espanya, Sílvia Bach, llicenciada en Periodisme a la UAB i MBA en Gestió d’Empreses. La ponent porta més de 15 anys treballant en el món del retail, on ha passat per grans empreses com Inditex, Guess i Pronovias tant a nivell nacional com internacional.
Entre alguns dels consells que va donar a la xerrada van ser el d'entendre el client, veure la versió online com una manera més d’apropar el producte a la casa del comprador. També va assegurar, que cal formar els equips, les persones, i que és essencial “sortir de la botiga i tornar a entrar-hi com si fos la primera vegada que ho fem” per així poder analitzar la imatge i la botiga amb els ulls dels clients, observant l’aparador i l’exposició de productes. Per acabar, recomana meditar sobre com es vol donar l’atenció al client.
També va parlar sobre els KPY’s (Key Performance indicador), uns indicadors de màrqueting que ajuden a mesurar i quantificar factors clau en l’estratègia de venda i rendiment, com el trànsit de les persones que entren a la botiga, la conversió del trànsit en compradors, el preu mig de venda, el tiquet mig, i les unitats mitges que cada client s’emporta quan ve a la nostra botiga, entre d’altres.