Actualitat
Entre les diverses activitats realitzades en motiu del cinquantenari s’ha fet una edició especial d’un vi commemoratiu i es prepara la publicació d’un llibre
“50: el llibre dels cinquanta anys de L’Olivera” és el nom de la campanya de micromecenatge que a L’Olivera ha iniciat a la plataforma de crowdfunding Verkami.com per a finançar l'edició d’un llibre que recollirà diverses visions sobre l’entitat i el seu futur. Els de L’Olivera són cinquanta anys plens de somnis, utopies, realitats i també dificultats per construir i consolidar un projecte transformador d’agricultura social a Vallbona de les Monges, a la Catalunya rural i, ara també, en l’àmbit urbà, a Can Calopa, Collserola, on s’elabora l’únic vi de la ciutat de Barcelona.
Es tracta d’un projecte on hi haurà un assaig de Josep Manel Busqueta sobre l’aportació a l’economia social de L’Olivera i un total de cinquanta entrevistes, realitzades per tres redactors i acompanyades per retrats de Paula Artés, que recullen les vivències i idees de persones que des de diferents àmbits han tingut un contacte directe amb l’entitat. El disseny i edició del llibre va a càrrec de l’estudi de disseny 131, amics i col·laboradors de L’Olivera des de fa molts anys.
Es tracta d’una obra coral i col·lectiva, que no busca fer un simple repàs històric sinó que mira endavant recollint pensaments i propostes que defugen la nostàlgia i que tracten de temes actuals, i de futur, com el cooperativisme, la integració social o del model de territori i de pagesia que defensa l’entitat.
En total, la campanya de microfinançament preveu cobrir una part de les despeses de l’edició del llibre, assolint un import mínim i indispensable de 15.000 euros. A banda de poder aconseguir un exemplar del llibre la campanya preveu la possibilitat de poder aconseguir material vinculat a aquesta celebració i molt especialment el Vi dels Cinquanta Anys, una edició limitada a 1050 ampolles que no es podrà trobar al circuit de venda habitual.
El vi dels 50 anys
Es tracta d’un monovarietal de Macabeu que resumeix el saber fer de L’Olivera enl’elaboració de vins singulars amb aquesta varietat que, des dels inicis, ens ha donat identitat. En realitat es tracta d’un cupatge de macabeus diferents, amb diferents elaboracions i també de diferents anyades, amb l’objectiu de recollir, en aquest vi, gotes d’història d’aquests 50 anys. És, en si mateix, un resum de com hem treballat el macabeu des dels inicis i fins a l’actualitat. Per això, el cupatge inclou una part (27%) de Macabeu fermentat i criat en fusta, que evoca la tradició; un 40% de Macabeu que ha fet la criança amb nous materials que estem actualment experimentant, com el ciment; un 30% de Macabeu brisat, un mètode tradicional amb el qual també experimentem en els darrers anys i, finalment, un 3% de Macabeus de diferents anyades (1993, 2000, 2009 i 2015). Una petita obra d’art, única, delicada, que també s’acompanya d’una etiqueta especial, obra del dissenyador Claret Serrahima, col·laborador de L’Olivera des dels seus inicis.
Aquesta campanya pretén, per tant, ser una forma per a poder tirar endavant l’edició d’un llibre molt especial i alhora una forma d’acostar altres productes únics dins una celebració tan singular i per a nosaltres tan especial com els cinquanta anys d’existència d’un projecte que, des dels marges, segueix sent una proposta valenta i vigent.
“50: el llibre dels cinquanta anys de L’Olivera” és el nom de la campanya de micromecenatge que a L’Olivera ha iniciat a la plataforma de crowdfunding Verkami.com per a finançar l'edició d’un llibre que recollirà diverses visions sobre l’entitat i el seu futur. Els de L’Olivera són cinquanta anys plens de somnis, utopies, realitats i també dificultats per construir i consolidar un projecte transformador d’agricultura social a Vallbona de les Monges, a la Catalunya rural i, ara també, en l’àmbit urbà, a Can Calopa, Collserola, on s’elabora l’únic vi de la ciutat de Barcelona.
Es tracta d’un projecte on hi haurà un assaig de Josep Manel Busqueta sobre l’aportació a l’economia social de L’Olivera i un total de cinquanta entrevistes, realitzades per tres redactors i acompanyades per retrats de Paula Artés, que recullen les vivències i idees de persones que des de diferents àmbits han tingut un contacte directe amb l’entitat. El disseny i edició del llibre va a càrrec de l’estudi de disseny 131, amics i col·laboradors de L’Olivera des de fa molts anys.
Es tracta d’una obra coral i col·lectiva, que no busca fer un simple repàs històric sinó que mira endavant recollint pensaments i propostes que defugen la nostàlgia i que tracten de temes actuals, i de futur, com el cooperativisme, la integració social o del model de territori i de pagesia que defensa l’entitat.
En total, la campanya de microfinançament preveu cobrir una part de les despeses de l’edició del llibre, assolint un import mínim i indispensable de 15.000 euros. A banda de poder aconseguir un exemplar del llibre la campanya preveu la possibilitat de poder aconseguir material vinculat a aquesta celebració i molt especialment el Vi dels Cinquanta Anys, una edició limitada a 1050 ampolles que no es podrà trobar al circuit de venda habitual.
El vi dels 50 anys
Es tracta d’un monovarietal de Macabeu que resumeix el saber fer de L’Olivera enl’elaboració de vins singulars amb aquesta varietat que, des dels inicis, ens ha donat identitat. En realitat es tracta d’un cupatge de macabeus diferents, amb diferents elaboracions i també de diferents anyades, amb l’objectiu de recollir, en aquest vi, gotes d’història d’aquests 50 anys. És, en si mateix, un resum de com hem treballat el macabeu des dels inicis i fins a l’actualitat. Per això, el cupatge inclou una part (27%) de Macabeu fermentat i criat en fusta, que evoca la tradició; un 40% de Macabeu que ha fet la criança amb nous materials que estem actualment experimentant, com el ciment; un 30% de Macabeu brisat, un mètode tradicional amb el qual també experimentem en els darrers anys i, finalment, un 3% de Macabeus de diferents anyades (1993, 2000, 2009 i 2015). Una petita obra d’art, única, delicada, que també s’acompanya d’una etiqueta especial, obra del dissenyador Claret Serrahima, col·laborador de L’Olivera des dels seus inicis.
Aquesta campanya pretén, per tant, ser una forma per a poder tirar endavant l’edició d’un llibre molt especial i alhora una forma d’acostar altres productes únics dins una celebració tan singular i per a nosaltres tan especial com els cinquanta anys d’existència d’un projecte que, des dels marges, segueix sent una proposta valenta i vigent.